עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

מיכל חורין מנהלת את סוכנות חסות חורין

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

ראיון דו דורי עם קובי ומיכל חורין
ביטוח ב DNA

ראיינה: קטיה שורצמן, מרצה ויועצת לניהול סיכונים ותביעות ביטוח כללי

 

קובי מיכל וחלי חורין

 

קובי חוריןעל אודות קובי חורין – דור שני בביטוח -  CLU, חבר MDRT מזה 28 שנה :

יליד 1946. בענף הביטוח מאז ינואר 1969, גיל 23, בסמוך לפטירת האב המנוח דניאל חורושצ'נסקי חורין שיסד את "חסות-חורין" ב- 1940, מהלך שנות מלחמת העולם השנייה. כחתמים וכבאי כוח, "בורדריסטים" - [דו"חות תפוקה] הוסמכנו על ידי חברת ביטוח אנגלית מקבוצת הפניקס לונדון ועל ידי הפניקס הישראלי, בהרשאותיהם הפקנו כיסויים וטיפלנו בתביעות עצמאית לחלוטין.  כיום נותרה רק כותרת אף כי מעמדנו נשמר בכבוד ובמיומנות.  סא"ל (מיל.), נשוי, אב לשלושה, סב לשישה נכדים.

 

מיכל חוריןעל אודות מיכל חורין  – דור שלישי בביטוח – BA  ביטוח, MA משפטים (ללא משפטנים), חברת ועדת הכספים בלשכת סוכני הביטוח:

ילידת 1981, בוגרת תואר ראשון בביטוח מטעם המכללה האקדמית בנתניה, בוגרת תואר שני  במשפטים (ללא משפטנים) מטעם אוניברסיטת בר-אילן, לומדת בקורס ניהול מטעם אונ. תל-אביב במגמה למנהל עסקים.  פועלת מעל עשור שנים במסגרת חסות-חורין כדור שלישי בחיתום והפקת ביטוחי רכוש וחבויות עסקיים. בחודש אפריל 2016 קבלתי על עצמי בדחילו ורחימו את ניהול החברה בהעברת הלפיד.

 

בראיון הוצגו שאלות זהות לאב ולבתו שקיבלה בחודש אפריל 2016 את ניהול סוכנות הביטוח המשפחתית שהוקמה על ידי סב המשפחה לפני כ 76 שנה.

 

1. באיזה גיל ידעת שאת/ה תעסוק בביטוח לפרנסתך?

קובי חוריןקובי: למדתי קרימינולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, לרבות התמחות, התחלתי בלימודי ערב משפטים באונ. תל-אביב ובגיל 23 נכנסתי לענף תוך אילוץ שאני שמח שבנסיבות אלו נחסך מבִּיתי מיכל, הדור השלישי אצלנו.

 

מיכל חוריןמיכל: נולדתי לענף, לסיפורים, לתיאורי מצוקות מבוטחים, לפעילויות מבורכות למען הקהילה.  אני כבר 11 שנה בתחום הביטוח ובגיל 26 התחלתי לימודי לתואר ראשון בביטוח במכללה האקדמית נתניה.  ספגנו ביטוח. שני אֵחי בחרו לעסוק בענפי המשפטים והרפואה והריהם לימיני ולימין מבוטחינו, ערך מוסף בר חשיבות שלא יסולא בפז.


 

2. אם לא היית עוסק/ת בביטוח מה היית עושה?

 

קובי חוריןקובי: לימודַי הִתוו דרך אחרת ובעקבות השינוי ואחר מעבר הבחינות המתבקשות למדתי באוניברסיטת תל-אביב במחזור הלימודים הראשון במסלול הכשרה לניהול  "תל"מ-לה"ב" במגמה ייחודית לביטוח ולאחר מכן במחזור הראשון של לימודי CLU (חיתום מוסמך בביטוחי חיים) במכללה לביטוח תחת שרביטו של פרופ' יהודה כהנא.

 

מיכל חוריןמיכל: תחום התרבות תמיד משך אותי כמוהו נושאי תיירות  וחיידק הטיולים מבעבע וכיום אני מוצאת נחמה גם בביטוחי נסיעות לחו"ל בין היתר.


3. כיצד את/ה מגדיר/ה את הקסם שבעולם הביטוח, אם אכן הוא קיים?

 

קובי חוריןקובי: אכן עולם קסום המתמצה בהגנה על מבוטחים ללא כל קלישאה. נשמרים ערכי רכוש, תביעות נזיקין בפני חבויות, שמירת רווחת חיי בני משפחות בעִתות פטירה, נכויות, גמלאות לעת אובדני יכולות השתכרות בגין מחלה או תאונה, קרות מחלות קשות, תאונות, חסכונות לימים יבואו, בריאות וגמלאות סיעוד.  כמשרד ותיק המבטח ארבעה דורות עד כה אנו נחשפים ליותר פורשים ו/או נתמכי סיעוד. כולנו, חלי רעייתי שהצטרפה לעשייה לאחר נישואינו ב- 1972, מעל 44 שנה, מיכל שעִמנו מעל עשור שנים, רואים ברכה בעמלנו ובשליחות הנגזרת על אף עוקצנות, ציניות, סרקזם וכותרות בלתי מחמיאות.  מדור ה"תגובות" באתר שלנו מצביע אחרת.

 

מיכל חוריןמיכל: עולם הביטוח מקיף תחומים רבים ובזכות גיוון הענף בידינו האפשרות לקבל ידע רב.

אנו רואים במקצוע מעין שליחות ומקצועיות.  ידע וניסיון עושים את כל ההבדל ומבחינתנו חשוב לנו לייצג את המבוטחים שלנו ולעשות עבורם יש מאין. להראות להם בזמן אמת   משמעות תפקודו ונוכחותו של סוכן הביטוח.

 

 

4. האם לדעתך נכון לומר, כי מי שעוסק בביטוח אמור להמשיך וללמוד במהלך כל שנות עבודתו בענף?

קובי חוריןקובי: מִשתנות תקנות, הלכי רוח, תקדימים משפטיים, רוּח ה- MDRT – המסגרת הבינלאומית החשובה ולא ניתן להחמיץ ידע פיתוח והתאמה לימים יבואו. גם מציאות ורווחת החיים הִשתנו לבלי הכֵּר. צרכי הלקוח ועדיפויותיו, הכלים העומדים לרשותו מחייבים התאמה.

 

מיכל חוריןמיכל: בוודאי, העולם דינמי מאוד, כל הזמן יש שינויים. המציאות יוצרת השפעה ואנו מחויבים להתקדם. המפקחת על הביטוח מקפידה ומשנה בהתאם וחברות הביטוח משנות ומעדכנות נהלים ותנאים. ללא למידה מתאימה והתפתחות לא נוכל להגן ולשמור על זכויות המבוטחים.

 

5. מהן התמורות העיקריות שחלו לדעתך בעולם הביטוח במהלך העשור האחרון?

 

קובי חוריןקובי: ניסיון תביעות בפועל ותקדימים משפטיים מהווים מורי דרך ומצביעים על חידודי דקויות המשפיעים מיידית על מבטחים ומבטחי מישנה. התארכות תוחלת חיים מחייבת התייחסות בנושאי פנסיה עתידית כמו גם טיפול בביטוחי בריאות וסיעוד, תכניות המופקות כעיקר לכל ימי חיים. שינוי בדרישות רגולציה המתייחסות להון בעלי שליטה ומניות בחברות הביטוח (נכסים פיננסיים) המכתיבות צורך מוגבר בהעלאת רווחיות כאשר הפיקוח מטעם משרד האוצר אחראי לאיתנות הפיננסית של חברות הביטוח, גופים המרכזים כספי ציבור המבוטחים.

 

מיכל חוריןמיכל: בשנים האחרונות חלים  שינויים רבים בענף הביטוח ובמעמד הסוכן.
מעורבות המדינה ברגולציה באה לידי ביטוח ברפורמות, חקיקה כגון חוק פנסיה חובה, התייחסות לביטוח בריאות וסיעוד משמעויות קולקטיבים וכד'.

 

 

6.  התוכל/י לציין את ענף הביטוח או את ענפי הביטוח החשובים ביותר לדעתך?

קובי חוריןקובי: כל אחד מענפי הביטוח מחייב התייחסות ראויה בין אם עסקינן ברכוש, בחבויות, בתאונות, במחלות קשות, בריאות וחיים. לענפי הביטוח הימי יש משמעות משפט בינלאומי, לנושאים הנדסיים ומסחר יש נגיעה לכל רחבי תבל ולחוקי שיפוט שונים ונרחבים. לוּ חברות הביטוח היו מפרסמות כספי תביעות ששולמו במקום עיסוק בלעדי בתשואות בתקופה כלכלית מדשדשת או בדמי ניהול שלא תמיד רלוונטיים לטיפול ולשירות היה נמנע יחס מזלזל מה גם שבאמתחתו של כל העוסק בענף נתונים על הצלת מבוטחים על ידי ובעזרת "ביטוחאים" כמונו, בהתייחס למוקדנים סכמתיים שנגישותם למבוטח מוגבלת אלא לעת מתק שפתיים במלאכת השיווק.

 

מיכל חוריןמיכל: כל הענפים חשובים, כל אחד בתחומו. בכל מקרה אנו בפני שינויים דרמטיים הן טכנולוגיים והן  תוצרי תקדימים משפטיים ותפיסות חברתיות שונות מהקיים.

 

7.  מהם השינויים אותם יש לעשות לדעתך בענף הביטוח?

קובי חוריןקובי: אני מייחל לתקופה, שכנראה לא תחזור, בה העוסקים בענף ביטאו אמפתיה ואנושיות.

אני מוכן לשמש דירקטור לתקופת 12 חודש בפניקס כדי לנסות לגרום  אווירת חשיבה שונה.

 

מיכל חוריןמיכל: רגישות, מהירות תגובה, אכפתיות. לצערי היום אין שם טוב לענף זה, אני מקווה שהנ"ל יתקבל באור שונה וראוי בהקדם, שחב' ביטוח ידעו להעריך חשיבות הסוכנים והשקעתם בעבודתם ושהציבור יבין את החשיבות בצורך ובסיוע סוכן ביטוח.


 

8. כיצד ענף הביטוח שינה את התייחסותך לחיים?

קובי חוריןקובי: המוֹדעוּת לאופני טיפול, לכשלים ולדרכי ההגנה הקיימים בפועל מאירי עיניים ומסרים המועברים אם בכתבות במדורי כלכלה, בהרצאות ושיח עשויים לגרום להבנה ולחשיבות הצורך במוצרים כה חשובים.  סוכן הביטוח, הביטוּחאי, הינו שליח ציבור ומייצגו נאמנה במקצוע חופשי לצד עורכי הדין, רואי החשבון ויועצי המס והכלכלה. בשונה מנותני חוות דעת אני גם עובד סוציאלי וגם נאמן מסביב לשעון 24/7. זה אֵלַי ואל רעייתי שמטלפנים מסביב לשעון ואלינו פונים לעצה ולתבונה כאילו הרינו מוסמכי דת.

 

מיכל חוריןמיכל: תשומת לב לצורך ברגישות והתייחסות לאנשים ובפרט לקוחות. המודעות והחשיבות לקיום ביטוחים. מתוקף תפקידנו, נתקלנו במקרים מצערים ושוב אתה מבחין בצורך הביטוחי או משקיף בעצב על העדרו של פתרון אותו ניתן היה לרכוש בהשקעה מזערית – פרמיה.

 

9.  כיצד לדעתך ישתנה עולם הביטוח בעקבות הטכנולוגיה החדשה הקיימת והטכנולוגיות בפיתוח (למשל רכישות באינטרנט, מכונית ללא נהג, הדפסת אברים ותכשיטים במדפסות תלת ממד וכו')?

 

קובי חוריןקובי ומיכל: טכנולוגיה מתפתחת כל הזמן אך לא האפליקציה החדישה תשנה הצורך בענף, בשיווק מוצרים חדשניים ובשירות המתבקש בטרם פנייה לערכאות. לא כל מבוטח מחובר מיכל חוריןלקרניים מאותתות ולסנסורים חיישניים אף כי בלא ספק עולם הצעירים והעברת המיידעים קִבלו תפנית.  עולם הסייבר מהווה אתגר אך חברות הביטוח טרם השכילו להיערך אליו אלא בכותרות פרסום בלבד. איך אומרים היום? אנו בפתחו של עולם "אוטונומי".

      

10. כיצד עשויה הכלכלה השיתופית לשנות את עולם הביטוח?

קובי חוריןקובי ומיכל: עדיין אין אנו  חשים  בהשפעתה. צורכי הפרט ורווחת בני משפחתו בראש סולם העדיפויות.

בכל נושאי השכרה ושכירות נכסים, בין אם לתקופה ארוכה או קצרה אנו מבטחים את שתי הזיקות הם מיכל חוריןכבעלים והן כשוכרים למניעת כפילויות ועגמות נפש.

 

 

 

 

 11. האם לדעתך יש מקום לסוכני ביטוח שאינם בוגרי מכללת נתניה במגמת ביטוח?

קובי חוריןקובי:  כשהגה פרופ' יהודה כהנא, מורי, רבי וחבֵרי את נושא התואר האקדמי בענף, כהמשכיות  ללימודי ההכשרה בניהול במגמת הביטוח באוני. תל-אביב, היה עליו לכתֵת רגליים.  פנייתי ליוסי חכמי שהיה בעלי הפניקס בעבר הובילה לתמוך בתואר שני ולאו דווקא בתואר ראשון. הלימודים לתואר אקדמי מחייבים ומעתה גם המכללה של לשכת סוכני הביטוח תשולב בלימודים אלו ביחד עם המכללה האקדמאית בנתניה. אין לימודים אלה מספקים אלא מחייבים ב"הגית בו", עדכון שוטף, לימוד חדשני ועתידני ללא הפסק.

 

מיכל חוריןמיכל: אני בוגרת תואר ראשון במכללה האקדמית בנתניה ורואה חשיבות בלימודים אלו, מאידך ענף הביטוח זקוק לאנשים צעירים אשר רואים שליחות בתחום זה.

הלימודים הכי טובים זה העבודה בפועל והתמודדות עם מקרי ביטוח ולקוחות. לניסיון הנצבר אין תחליף ואשרי שאני זוכה לתמיכה ולגיבוי ברמת על.

 

12.  האם יש כוונה לגדל גם דור רביעי בביטוח?

קובי חוריןקובי: אני מאמין בענף על אף רואי השחורות אחרת לא הייתי מאפשר או תומך בהחלטת מיכל בִּיתנו להשתלב בו לעתידה.  אני מקווה שבתום הליך מכירת החברות שעל המדף ובתום טיפול האוצר בתוחלת החיים נשכיל כולנו להשיב עטרה ליושנה.  ענף הביטוח מכובד בכל העולם הנאור, בעיקר המערבי, אם כי אנו למֵדים על ההתפתחות גם בארצות מזרח אסיה, גידול משמעותי ורב היקף.

 

מיכל חוריןמיכל: אכבד את ילדיי בבחירתם לעתיד המקצועי אך מניחה שאציג בפניהם את היתרונות והחסרונות שבענף וההחלטה תהיה בידיהם, כפי הבחירה שנתנה בידי.  מי ידע אל נכון מה ילד יום.

 

 

 

 

 

26/5/2016

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright