הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
בעלת
ותק של 45 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
ההיבט הביטוחי של דברי האומנות המזויפים
אחת
הפרשות "החמות" שהתפרסמו בכלי התקשורת בשבוע החולף, היא פרשת
הזיופים של דברי אמנות ישראליים
שהביאה למעצרו של ליאור ברוייר, מנכ"ל גמולב ואדם נוסף בחשד
למעורבות בזיוף של דברי אומנות ישראלית.
דברי אומנות נהוג לבטח בביטוח מסוג
"כל הסיכונים",
בפוליסה נפרדת או בפרק של פוליסת
ביטוח דירה,
לפי דרישת המבוטח, מדיניות החיתום ואפשרויות הכיסוי של כל מבטח. הביטוח
נערך על סמך הערכת מומחה של כל פריט מבוטח המצויה בתיק המבטח.
מבחינת הכיסוי הביטוחי, אם וכאשר יקרה נזק ליצירה מזויפת, קרוב
לוודאי, כי חברת הביטוח תהיה פטורה מתשלום הואיל והיצירה שניזוקה
(הזיוף) אינה היצירה המבוטחת שפרטיה מפורטים בהערכת הביטוח.
מצד שני, אפשר שמבטח אשר העריך את "היצירות" על ידי מעריך
מטעמו עשוי להימצא אחראי אם יתברר, כי לא נקט באמצעי הזהירות הדרושים
במינוי המעריך או גם באחריות שילוחית היה ויתברר, כי המעריך התרשל.
גם סוכן הביטוח עשוי למצוא את עצמו חייב כלפי הלקוחות אם הוא
זה אשר המליץ להם על מעריך.
אחת ההמלצות למבטחים השולחים מעריכים מטעמם היא לוודא, כי
המעריך שהם שולחים מבוטח בביטוח אחריות מקצועית בסכום ראוי (באמצעות
חברת ביטוח אחרת) ולעקוב אחר חידוש הביטוח מדי שנה באמצעות
אישור ביטוח
לטובתם. עניין זה עשוי להואיל למבטחים במקרים של טעות בהערכה אך לא
במקרה של מרמה מצד המעריך.
כמו כן, אפשר, כי ניתן היה לחשוף את הפרשה מוקדם יותר אילו היה
קיים מאגר מידע של יצירות אומנות מבוטחות וכך היתה מתגלה התרמית עם
הופעתו של העתק שני של כל יצירה ולא היה מתאפשר מצב של שבעה העתקים
ליצירה אחת, כמתואר בכתבה.
בברכה,
שלכם
קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים
ומנהלת אתרים
הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב
תגובות וחוויות
 |
|