הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כ תבת
השבוע: ביטוח
סיעודי משלים לקופות חולים
הבלוג
השבועי - פוסט השבוע:
סוכן
ביטוח לא בכל מחיר

לחייב
מבטחים להתלונן במשטרה על הונאה
מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים,
מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח
ומנסחת פוליסות
לפי
פרסומים בכלי התקשורת, הרקע להצתות של כלי רכב של בכירי הפניקס הוא ככל הנראה,
ניסיונות כושלים של קבוצת רמאים שניסו להונות את חברת הפניקס באמצעות ביום של נזקים
לרכב ותביעותיהם
נדחו בעקבות חקירה של משרד חקירות שהופעל על ידי הפניקס.
מניסיוני בייעוץ ובניהול תביעות ביטוח ועוד מהתקופה בה שימשתי כמנהלת מדור תביעות
בחברת ביטוח גדולה פעמים לא מעטות נמנעות חברות הביטוח מלהגיש תלונות במשטרת ישראל
במקרים שבהם הן חושדות שמדובר על
הונאות ביטוח
והן גם אינן חייבות לעשות כן על פי הוראות חוק העונשין,
תשל"ז-1977.
אחת התוצאות היא שגורמים עבריינים שואבים עידוד ממדיניות זו של חברות ביטוח, כנראה
מתוך מסקנה, כי חברות הביטוח חוששות מהם ופועלים בדרך של איומים והטרדות שונות כלפי
בכירים בחברות הביטוח שלא נאותו לשלם את תביעותיהם.
ככל
שחיוב חברות הביטוח להגיש תלונה במשטרת
ישראל,
ייעשה על פי הוראות חוזר פיקוח על הביטוח, ניתן יהיה להשיג שתי מטרות טובות הן
לטובת המבטחים והן לטובת המבוטחים:
לטובת המבטחים – הרתעה של עבריינים מפני הצתות, הטרדות ואיומים כלפי עובדים
ומועסקים של חברות ביטוח.
לטובת המבוטחים – יצירת מוטיבציה לבדיקה קפדנית יותר של תיקים שבהם מואשמים
המבוטחים בביום מקרי ביטוח או הונאות מסוג אחר על מנת להימנע מכל האפשר מתביעות
נזיקין של מבוטחים בגין תלונות שווא שהוגשו כנגדם במשטרה.
שלכם
קטיה
שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים
|