הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן
פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
הרשמה לטיפים
מהאתר
קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
כ תבת
השבוע:
הכרעות
הפיקוח בתלונות הציבור בשנת 2013
הבלוג
השבועי -
פוסט
שביעי:
אופניים
חשמליים וביטוח הדירה
תביעות ביטוח
מדרג התביעות מול מדד השירות
מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים,
מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח
ומנסחת פוליסות
כמדי שנה
דוח הפיקוח על הביטוח לשנת 2013 שפורסם היום כולל כמדי שנה מדרג המשווה בין
חברות הביטוח בתחום הטיפול בפניות הציבור. המדד שעל פיו דורגו החברות כולל את
התלונות שנסגרו בשנת 2013, ואשר בירורן העלה כי היה ממש בפנייה ליחידה לפניות
הציבור.
להבדיל מהשנים הקודמות, פרסם הפיקוח על הביטוח בשנת 2014 את
מדד יישוב התביעות
ע"י המבטחים שזכה לביקורת מצד חברות הביטוח הגדולות.
אם
בודקים אילו חברות הגיעו לראש המדרג (ככל שהמקום נמוך יותר, כך נמצא שמצבה של חברת
הביטוח טוב יותר) לעומת המדד, מסתבר, כי חברת הביטוח AIG שהגיעה למקומות הראשונים
במדד אינה מובילה את המדרג וכי חברות ביטוח כמו מגדל ומנורה השיגו תוצאות טובות
יותר מאלו של AIG במדרג שכאמור, התייחס רק לתלונות המוצדקות של המבוטחים שהגיעו
השנה לכדי 25% מכלל התלונות. החברות המובילות השנה כבשנה הקודמת הן ביטוח ישיר
ושומרה.
מה שחבל
הוא שהפיקוח על הביטוח אינו מפרסם מדרג המקביל לענפים שבהם הוא מפרסם את המדד, כך
שהמבוטחים יוכלו להשוות בין המדד למדרג בכל ענף ביטוח בנפרד.
שלכם
קטיה
שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים
|