היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

חיסכון בפרמיית ביטוח רכב חובה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

לאתר היועצת Z
 


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

 

 

 

 

כ- 12 מיליארד ₪ חיסכון בביטוח רכב חובה

 

 

    איור אילוסטרציה של רכב על רקע של שטרות כסף
    הפיקוח על הביטוח פרסם נתונים סטטיסטיים ממאגר המידע לביטוח רכב חובה בישראל המופעל מטעם האגף, על ידי חברת רון בינה אקטוארית, בניהולו של האקטואר הבכיר, שחר רון, לשעבר המפקח על הביטוח ומרכז נתוני  ביטוח רכב חובה של  כלל חברות הביטוח בישראל.
    נתון מרכזי שפורסם מתאר ירידה רב שנתית בנזקי גוף מתאונות דרכים ביחס למספר כלי הרכב בישראל.
    ההפחתה מוסברת מירידה של 28% בהסתברות לתאונות דרכים הנובעת, בין היתר, משיפור מערכות הבטיחות ורמת הבטיחות של כלי הרכב.
    במקביל, הפרמיה הממוצעת ביטוח חובה לכלי רכב פרטיים ירדה ב- 39% בשנים 2000-2011. ירידה זו חסכה לנהגי רכב פרטי בשנים אלו כ- 12 מיליארד ₪, מהם כ- 2 מיליארד ₪ ב- 2011, שחלקה נובע מפתיחת הענף לתחרות.
    המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, אמר כי: "הדוח השנתי שפרסם מפעיל מאגר המידע שב ומוכיח כי פעולות האגף מגבירות את התחרות בענף ביטוח רכב חובה ומעודדת נהיגה זהירה".
    מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ, אמר כי: "מעבר לשמירה על חיי אדם, שהיא מעבר לכל ערך כספי, קיים חסכון כלכלי אדיר לציבור ולמשק הישראלי כתוצאה מהגברת הבטיחות בדרכים.
    זה תזכורת לכך שההשקעה הכספית הניכרת בתשתיות, בהסברה ובחינוך הניבו חיסכון לציבור גדול ומרשים בכל קנה מידה".
    מתוך כתבה בבטאון ביטוח בישראל שנת 1994 מה שמעניין הוא שתמחור תעריף ביטוח רכב חובה לפי מאפייני נהג, הוא חדש יחסית ולא היה קיים בישראל למעשה עד שנת 2004.
    בשנת 1994, כעשר שנים לפני, כתבתי על אפשרות זו על אף שהתפיסה שהיתה קיימת באותה עת היתה מבוססת על האחריות ללא אשם, הרואה את יחידת הסיכון ברכב ולא בנהג וזכיתי להרמות גבה רבות מצד בכירים ומומחים בענף שהצעתי להם לשקול תמחור ביטוח חובה לפי הסיכון האמיתי והוא סיכון הנהג. והנה - עשר שנים לאחר הכתבה - הדברים קרו...

    אחד הדברים שכתבתי אז בביטאון "ביטוח בישראל" של מאיר תדמור, ז"ל וטרם קרו הוא יחידת תמחור של ביטוח  החובה לפי נהג ולא לפי רכב, אבל עדיין יש תקווה...

     

     

     

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright