היועצת קטיה שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.
בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים,
מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
לאתר
היועצת
הרשמה לטיפים מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום
אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות
בהם כל שימוש אחר
|
חיתום בביטוח חובה לרכב
למדריך תביעות ביטוח רכב
ביטוח חובה
כ-60% מנהגי ת"א והמרכז היו עדים לקטטה בכביש
הכי
הרבה (90%) תושבי השרון היו עדים לאלימות מילולית ואיומים בכביש בשנה
האחרונה, למעלה מ-97% בכלל האזורים נתקלו השנה בנהג שחותך רכבים ו/או
נצמד אליהם
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה עצבנית ובריונית
מגבירה את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים ובשל כך חייבים לחזק את משטרת התנועה
בניידות ובשוטרים נוספים. הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים תרתיע את אותם נהגים
אלימים מלנהוג בפראות ולסכן את החיים של כולנו בדרכים"
בחודשים האחרונים אנחנו עדים לסרטונים הרבים שמתפרסמים
ובהם הכבישים מוצפים באלימות פיזית ומילולית – אנחנו רואים מקרים של ניפוץ
שמשות של רכבים, שימוש בנשק, נסיעה פרועה ולפעמים בנתיב הנגדי תוך סיכון שאר
משתמשי הכביש ודוגמאות נוספות שהופכות את הכביש למפחיד ומסוכן עוד יותר.
כל אלה הם המציאות היומיומית שלנו על הכבישים - מי מאתנו
לא נתקל בנהג שקילל, איים, חתך, סנוור או סתם נצמד לרכב באופן מסוכן?
סקר חדש של עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר
מוחות", חושף כי:
57% מנהגי תל אביב והמרכז נתקלו בשנה האחרונה בקטטה
בכביש.
90% מתושבי השרון היו עדים לאלימות מילולית ולתנועות
מאיימות בכביש.
כמעט 100% מהנהגים מכלל האזורים נתקלו השנה בנהג שחותך
ונצמד לרכבים בכוונה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האלימות שבחברה
הישראלית מגיעה גם לכביש. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הכפיל את מספר ניידות
התנועה אך עדיין אין תחליף לנוכחות פיזית של השוטרים בכביש וחסרות ניידות רבות.
מעבר לחשש האישי מההתנהגות האלימה, נהיגה עצבנית ובריונית מגבירה את הסיכון
למעורבות בתאונות דרכים ובשל כך חייבים לחזק את משטרת התנועה בניידות ובשוטרים
נוספים. הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים תרתיע את אותם נהגים אלימים מלנהוג
בפראות ולסכן את החיים של כולנו בדרכים".
מחקרים בעולם הראו קשר ישיר בין התנהגות אלימה להגדלת
הסיכון למעורבות בתאונות דרכים. נהגים החשים כעס, מדווחים על מעשים פזיזים
ומסוכנים בכביש כמו אי-שמירת מרחק, מהירות מופרזת ונהיגה פחות יציבה. נהגים אלו
יהיו מעורבים בתאונות דרכים בשיעור כפול (!) מנהגים שאינם חשים כעס בזמן נהיגה.
מחקר אמריקאי אחר מעריך כי הכעס והאגרסיביות משחקים תפקידים ראשיים ביותר
ממחצית מתאונות הדרכים הקטלניות ביותר באמריקה.
מחקר של מכון
המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים SWOV, בדק ומצא כי קיים קשר חזק בין כעס לבין
התנהגות אגרסיבית ותוקפנית על הכביש. הכוונה היא להתנהגות שעשויה לגרום נזק
פיזי או נפשי למשתמש והתנהגות המכילה אלימות וחריגה מכללי מוסר.
ישנן מספר סיבות להתנהגות אגרסיבית בכביש: נהגים רבים
נמצאים על הכביש בזמן שמלווה אותם תחושת כעס ועצבנות ממקרים שקורים לפני הנהיגה
או במהלכה. רגשות אלו מסכנים את הימצאות הנהג על הכביש והופכות אותו לאגרסיבי
ואימפולסיבי יותר. סיבה נוספת לסכנה היא תנאי הדרך. מצבים שכיחים כוללים פקקי
תנועה, עיכובים באור אדום ועבירות המבוצעות על ידי אחרים הגורמות לעיכוב
בתנועה. כל אלו ואחרים גורמים לנהג להרגיש עצבנות, כעס וזעם, המעלים את
סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים באופן משמעותי.
|