היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.
בעלת
ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
לאתר
היועצת
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
חיתום בביטוח חובה לרכב
למדריך תביעות ביטוח רכב
ביטוח חובה
רק 147 מצלמות
אכיפה במקום 300
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בישראל ישנן 147 מצלמות אכיפה בלבד, ביניהן 91
מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ו- 56 מצלמות מהירות,
המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ:
97 מהן בכבישים הבינעירוניים ו- 50 בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה
והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא
מצלמות האכיפה. לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחן הפנים לא משלים את הפרוייקט של
הצבת 300 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים"
המשמעות היא, כי בישראל ישנן רק כחצי מהמצלמות הנדרשות בכדי להפחית באופן
משמעותי את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים בישראל.
בחיפה וירושלים מוצבות הכי הרבה מצלמות אכיפה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא
מצלמות האכיפה. לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחן הפנים לא משלים את הפרוייקט של
הצבת 300 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים. כשנהג רואה מצלמת
מהירות או מצלמת אור אדום, בולטת ומשולטת, הוא מוריד את הרגל מהגז וממתן את
צורת הנהיגה שלו. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור,
כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות
להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין
המהירות לתאונות הדרכים".
הערים בהן מותקנות הכי הרבה מצלמות אכיפה בישראל: ירושלים וחיפה (להודעה מוצמדת
הרשימה המלאה של פרויקט המצלמות הומלץ על ידי ועדת שיינין והתקבל כהחלטת ממשלה
על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בשנת 2005 ועל ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשנת
2007 אולם טרם יושם במלואו.
מטרת המצלמות היא להרתיע את הנהגים מפני נסיעה במהירות מופרזת או חציית צומת
באור אדום שעלולים לגרום לתאונות קשות ואף לאבדות בנפש. כאשר נהג מודע לכך
שישנה מצלמת מהירות באזור נסיעתו, הוא נוסע לאט יותר וכך נמנעת תאונה
פוטנציאלית.
סקירת מחקרים רבים בעולם מוכיחים כי מצלמות מהירות גורמות להקטנה של כ-20%
בתאונות דרכים עם נפגעים, בקטעי הדרך בהם נעשה שימוש במצלמות. מנתוני משטרת
ישראל עולה כי בחינה השוואתית של מספר תאונות הדרכים לאחר שנה ממועד הצבת
המצלמות, מצביע על ירידה של 26% במספר התאונות.
|