עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

ביטוח תאונות אישיות תוך שיווק ביטוח נסיעות לחו"ל

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים, מכרזים, מפרטים ותביעות ביטוח לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


 


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

ביטח תאונות אישיות בשיווק פוליסת נסיעות לחו"ל

 

ביטוח נסיעות לחו"ל - לשקול ביטוח כפלביום 10/1/

ביטוח תאונות אישיות במסגרת מכירה של פוליסת נסיעות לחול

השופטת תמר בזק רפפורט, סגנית נשיא המחוזי בירושלים אישרה ביום 6/10/2024 את הסכם הפשרה בתביעה ייצוגית כנגד חברת כלל בגין שיווק של ביטוח תאונות אישיות תוך כדי ובמהלך מכירה של ביטוח נסיעות לחו"ל (נח"ל). הסכם הפשרה ניתן בפסק הדין בעניין ת"צ 37348-03-19 לוטם ואח' נ' כלל חברה לביטוח בע"מ. הסדר הפשרה אושר ע"י בית המשפט למרות הסתייגויות שונות שהוגשו ממשרדה של היועצת המשפטית לממשלה.

 

מתוך פסק הדין:

"המבקשות טענו שלא היו מודעות לכך שבמסגרת שיחה אותה ניהלו לשם רכישת ביטוח נח"ל, צורפו גם לביטוח תאונות אישיות. לטענתן, כך גם אחרים, חברי הקבוצה, שצורפו לביטוח תאונות אישיות במסגרת מכירה משותפת שלא על דעתם ובניגוד להסכמתם. נטען כי המשיבה הפרה חובות שונות כלפי המבקשות וחברי הקבוצה, וכי המכירה המשותפת הקימה עילות תביעה שונות, מכוחן התבקשו הסעדים הבאים: ליתן צו המחייב את המשיבה לאתר את חברי הקבוצה הנטענת, ליתן צו לגילוי מסמכים וכן ליתן צו להשבת הכספים אשר נגבו על ידי המשיבה בגין פוליסת תאונות אישיות.

...

כמו כן, הציגה המשיבה בתשובה את מדיניותה ביחס לצירוף לביטוח תאונות אישיות במסגרת הצירוף לביטוח נח"ל. לשיטתה היא מקיימת ומתווה הליך מכירה תקין, הכולל הסבר ברור על הפוליסות השונות, הליך צירוף נפרד לכל אחת מהן, וגביית תשלום שונה לגבי כל אחת מהפוליסות (באופן חד פעמי או חודשי). עוד עמדה המשיבה בתשובתה על ההבדל בכיסוי שמעניקות הפוליסות, וזאת במענה לטענת המבקשות לכפל ביטוח.

...

ביום 7.6.2020, לאחר הגשת בקשת האישור, פרסם הממונה חוזר ביטוח במסגרתו נקבע, בין היתר, כי חברת ביטוח לא תשווק ביטוח תאונות אישיות אגב מכירת מוצר ביטוחי אחר או אגב פעולה אחרת. תחולת ההוראה ביום 1.2.2021.

 

בעניין הסדר הפשרה הראשון נערכו דיונים בהם נדונו הערות בית המשפט בנוגע למתווה שהוסכם. בין היתר נדונו הערות בנוגע לצמצום חברי הקבוצה, לרבות באמצעות המנגנון שהוסכם להכרעה מי יהיה זכאי להשבה, וכן לגבי סכום ההשבה והאפשרות שבית המשפט ימנה בודק לעניין זה. בהמשך לכך, ביום 30.6.2021 הוגשה בקשה לאישור הסדר הפשרה מתוקן, לגביה הורה בית המשפט על פרסום כדין ועל הגשת תצהיר.

...

 הסדר הפשרה העדכני

 

הגדרת הקבוצה – "כל המבוטחים של המשיבה בביטוח תאונות אישיות, אשר רכשו את הפוליסה האמורה יחד עם פוליסת נח"ל, וביטלו את פוליסת תאונות אישיות בתוך שישה חודשים ממועד רכישתה; האמור יחול לגבי מבוטחים שרכשו את הפוליסות כאמור במהלך התקופה שתחילת בשנת 2014 ועד לחודש אוקטובר 2018" (להלן – התקופה).  

 

במסגרת הפשרה הוסכם כי יינתן פיצוי לכל מי שרכש את פוליסת תאונות אישיות יחד עם ביטוח נסיעות לחו"ל, וביטל את פוליסת תאונות אישיות תוך ששה חודשים, בלא בדיקה פרטנית לבירור הסיבה לביטול – האמנם בשל פגם באופן מכירת הפוליסה, כנטען בבקשה האישור, או מכל סיבה אחרת.

 

זאת משום שקיים קושי מובנה לזהות אישית, במסגרת הליך ייצוגי, מי מבין חברי הקבוצה ביטל את הפוליסה מחמת שלא עמד על טיב המוצר הנמכר לו, כנטען, ומי עשה זאת מנימוק אחר שאיננו נוגע לעילה הנטענת בהליך שלפניי.

 

בהינתן זאת, ובהתחשב בחוסר הוודאות בדבר סיכויי ההליך ממגוון טעמים, ובעיקר שאלת התאמתו לבירור ייצוגי, ההחזר יעמוד על 55% משיעור הביטול העודף בתקופות השונות: כך, עבור מי שביטל את הפוליסה בתוך שלושה חודשים ממועד רכישתה, יינתן פיצוי בגובה של 25.3% מהפרמיה ששולמה בעד פוליסת תאונות אישיות עד למועד הביטול. עבור מי שביטל את ביטוח התאונות האישיות בתקופה של שלושה עד שישה חודשים ממועד רכישתה, יינתן פיצוי בגובה של 13.2% מהפרמיה ששולמה בעד פוליסת תאונות אישיות עד למועד הביטול.

...

כאמור, מכירת פוליסת תאונות אישיות במסגרת מכירת פוליסת נח"ל החלה אצל המשיבה רק בשלהי 2013 והופסקה בחודש אוקטובר 2018, כלומר נמשכה חמש שנים.

 

בהתאם להוראות ההסדר הרגולטורי, בתקופה שבין פברואר 2018 לבין ספטמבר 2020, קיבלו המבוטחים בפוליסות תאונות אישיות, לרבות אלו שרכשו את הפוליסה יחד עם פוליסת נח"ל, מסרון אחת לחודש בדבר גובה התשלום עבור פוליסת ביטוח תאונות אישיות.

 

לכן, סביר להניח כי מבוטחים "ותיקים" אשר ממשיכים להחזיק פוליסה בתוקף נכון להיום ומזה שנים (ארבע עד תשע שנים), וקיבלו הודעות ייעודיות מידי חודש, במשך כשנתיים וחצי, אודות קיומו של הביטוח ועלותו (נוסף על הודעות החיוב השוטפות במסגרת אמצעי התשלום שממנו משולמת הפוליסה ונוסף על הדיווחים השנתיים האישיים שמקבל כל מבוטח בביטוח בריאות), מודעים לביטוח, ולו היו רוצים לבטלו היו עושים זאת באופן פרטני, כפי שנעשה בפועל.

 

הצדדים ציינו כי סכום הפיצוי הכולל והמדויק, הכולל הפרשי הצמדה וריבית, יוודע רק לאחר ביצוע השיערוכים והתשלומים בפועל לזכאים ולקרן. לאחר השלמת התשלומים, תגיש המשיבה תצהיר של גורם מוסמך מטעמה, בצירוף דו"ח אודות ביצוע התשלומים וכן אישור על ביצוע התשלום לקרן. "

 

 21/11/2024

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright