היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טכנולוגיות לבישות וביטוח

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

אין להעתיק את המדריכים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

טכנולוגיות לבישות ישנו את פני הביטוח

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 

 

 

השעון של אפל

כתבה של דניס ג'נסון באינשורנס ג'ורנאל סוקרת את ההשפעה של תעשיית הטכנולוגיה הלבישה על עולם הביטוח לטובה ולרעה היות והשימוש בחדשנות כרוך, כידוע, גם בסיכונים.

 

 טכנולוגיה לבישה באה לידי ביטוי במכשירים אלקטרוניים זעירים המוחזקים תחת או על גבי בגדים או מהווים חלק מהבגדים וגם פריטים המחוברים בדרך כלשהי לגוף האדם.

 

הנתונים שנאספו על ידי פריטי הלבוש הטכנולוגיים מועברים מאוחר יותר על ידי מחשבים או טלפונים חכמים לצדדים שלישיים, ובכלל זה חברות ביטוח.

 

מכשירים הלבישים המקובלים ביותר כיום הם אוזניות למשחקים ובידור, צמידים המשמשים לניטור  תרגול כושר, ושעונים חכמים לניטור בריאות. גוגל מציעים משקפיים המאפשרים בין היתר לקבל  תזכורות מינוי, דיווחי מזג אוויר, הכתבה, הודעות, כיוונים חזותיים ומאפשרים גם לצלם תמונות.

 

על פי הפרסומים כ 20% מהאמריקנים כבר מחזיקים במכשיר לביש אחד לפחות ומעריכים, כי שיעור המחזיקים  צפוי לעלות במהירות,

 

לפי סקר שנערך בארה"ב, יותר מ 50% מהנשאלים העריכו, כי הם ירכשו מכשירים הקשורים לכושר גופני במהלך השנה הבאה. בין 23% עד 40% אמרו שהם ירכשו מכשירים לבישים. מרבית הנשאלים גילו עניין במכשירים המראים להם את היעילות שלהם הפעילות הגופנית (81% מהנשאלים),  מידע לגבי התזונה והרפואה  (71%) ו 51% מהנשאלים גילו עניים ברכישות קמעונאיות.

 

יותר ממחצית הנשאלים אמרו שהם יהיו בעלי מוטיבציה חזקה לשימוש בטכנולוגיה לבישה אם יתוגמלו כספית על השימוש בתדירות גבוהה.

 

בסקר שנערך בשנת 2014 על ידי אסטרטגיה פוגש פעולה (SMA), חברת ייעוץ מחקר מבוסטון לתעשיית הביטוח, נמצא, כי כ 3% מהמבטחים שכבר משתמשים במכשירים לבישים ועוד 3% אמורים להתנסות בטכנולוגיה החדשה, ואילו 22% נמצאים בתהליך של פיתוח אסטרטגיה לשימוש בטכנולוגיה לבישה.

 

סקר נוסף שנערך בקרב מנהלי חברות ביטוח בתשע מדינות באקסנצ'ר נמצא כי 63% מהמנהלים מאמינים כי טכנולוגיות לבישות תאומצנה באופן נרחב על ידי תעשיית הביטוח במהלך שנתיים הקרובות, בעוד שכמעט שליש, 31% מהנשאלים אמרו שהם כבר משתמשים בפריטי לבוש למטרות שונות.

 

במסגרת הביטוח, קיים פוטנציאלי לשימוש בהתקנים לבישים בתחומים שונים, כגון; שיווק, חיתום, ניהול סיכונים, פיתוח מוצרים חדשHO, פיצויי עובדים וניהול אוטומטי אישי של תביעות ניזקין.

 

שימוש בפריטי לבוש מאפשר "ללכוד" נתונים בזמן אמת על ידי הלובש, ומסייע ביישום בהערכות תביעות. המכשיר מאפשר להקליט תמונות בווידאו ובסטילס, ללכוד אודיו בהליך של תיעוד נזקים לרכוש ובכלל זה גביית הצהרות מבעלי הנכס ועדים לאירוע.

 

פריטי לבוש יכולים בנוסף ללכוד נתונים ולספק משוב על הלובש אותם. בכתבה נמסר, כי בית משפט קנדי ​​קבע כי נתוני כושר שנחשפו והראו על שינוי בפעילות של מאמן אישי שנפצע בתאונת דרכים יכולים לשמש בתביעה לניזקי גוף.

 

משקפיי גוגל  יכולים גם לספק אודיו או וידאו של מקום הימצאו של הלובש ונהיגה, כולל רכב או זירת תאונת עבודה. בכל הקשור בשימוש בטכנולוגיה לבישה, השמיים הם הגבול, מוצץ תינוק יכול לפקח על פעילותו של תינוק, קעקוע לביש עם שבבים משובצים, ואפילו כליה מלאכותית.

 

פריטי הלבוש הטכנולוגיים עשויים לנהל או להפחית את הסיכונים, לעזור בשיקום. בריאותם של אנשים בצורה מהירה יותר על ידי היכולת לפקח עליהם מרחוק, בזמן אמת, ולאפשר להם לשוב לעבודתם בהקדם.

 

הטכנולוגיה הלבישה עשויה גם לסייע בעבודתם של שמאים ומעריכים בזמן אמת בכל הקשור לתיעוד ולקבלת הדרכה מיידית מהמרכז של המבטח או של משרד השמאות הצופה בעבודתם.

 

מומחי הביטוח מעריכים, כי הקשר של המבטחים עם הלקוחות עשוי להשתנות מקצה לקצה בשל השימוש בטכנולוגיות הלבישות המציעות למבטחים הזדמנות להוסיף שירותי ערך מוסף על ידי מתן אז היכולת לעסוק בלקוחות על בסיס תכוף יותר. בדרך כלל, הקשר של המבטחים עם הלקוחות הוא במועד חידוש הביטוח או עריכתו מחדש, תשלום הפרמיה או במקרה של תביעה. כך שהכל כמעט קשור לנושא הכספי. הטכנולוגיה החדשה תאפשר למבטחים לחשוב מחדש על המודל העסקי ומקור ההכנסות שלהם, כך שהם ימכרו שירותים במקום מוצרים.

 

למרות היתרונות של השימוש בטכנולוגיות החדישות המשולבות במכשירים לבישים בתחומי הבריאות, הבטיחות ואורח חיים, עדיין קיימים חששות הקשורות לפרטיות המשתמשים. מתוך הכרת החשש, הסכימו חברות טכנולוגיה שהלקוחות יהיו הבעלים של כל הנתונים שנאספו על ידי המכשירים הלבישים ולכל גורם אחר לא תהיה שליטה לאישור בשימוש וגישה לנתונים.

 

הגישה לנתונים של המשתמשים, תינתן ככל הנראה תמורת תמורה שיכולה לבוא לידי ביטוחי בהנחה או בקבלת שירות מסוים שייעשה את הדבר כדאי למשתמשים.

 

ככל שההתקנים הלבישים אמורים להבטיח יתרונות בריאותיים, הם עשויים גם להוות סיכון בריאותי.  עובדים תוך שימוש בטכנולוגיות לבישות במקום העבודה עשויים לחוות כאבי ראש, סחרחורות וראייה כפולות.  כמו במקרה שבו עובדים עשויים להביא מכשירי הטכנולוגיה שלהם לעבודה, מעסיקים יצטרכו ליישם מדיניות המגבילה את השימוש במכשירים לבישים על מנת להגביל את אחריותם כאשר חברות הביטוח מטבע הדברים עשויות להגביל את אחריותן במקרה של שימוש יתר בטכנולוגיה הלבישה.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright