היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 25/8/2008

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2008

 

מבוטח שהוא קורבן ביטוח מועד

 

 

בביטוח כמו בטבע, ניתן לזהות מבעוד מועד את קורבן הביטוח המועד, שהוא כעופר שאינו מסוגל לרוץ מהר עם העדר בתקוף הנמר, כך גם קורבן הביטוח מתנהל באופן ההופך אותו לטרף קל במקרה שייפול לידיו של מסלק תביעות חסר רחמים ו/או מצפון או אפילו אם לא יפול לידים רעות הוא עשוי למצוא את עצמו בקרות מקרה הביטוח ללא כיסוי ביטוחי הולם או אפילו ללא כל כיסוי שהוא בכלל.

 

ובל תטעו, יכול להיות שהמבוטח הנ"ל הוא אדם משכיל, "נשמה טובה", בעל ערכים ונותן אמון בבריות ובמקרה שלנו, אמון יתר.

 

להלן עשרה מאפיינים אותם הצלחתי לזהות מניסיון של 35 שנה בענף:

  • אינו שואל את סוכן הביטוח שאלות מיותרות מעבר למחיר - המבוטח רואה את עצמו כאדם תכליתי ומדוע להכביד על סוכן הביטוח  הטרוד? כך למשל מבוטחנו אף פעם לא ידע מהו גבול האחריות בביטוח צד ג' בפוליסת ביטוח הרכב שלו וכך גם בביטוח הדירה (קרוב לודאי שגם לא ידע  שיש לו בכלל ביטוח צד ג' שלא לדבר על האפשרות לביטוח ערך הקרקע, עסק בדירה, תכשיטים בכל הסיכונים בארץ ובחו"ל, נזקי רעידת אדמה ועוד ועוד) הוא גם אינו בודק אם כבר יש לו ביטוח תקף לאותו סיכון .
     

  • מניח לסוכן הביטוח לקבוע תאריכי חידוש לפוליסות - במועדים שונים המתאימים לסוכן ואינו מנהל מעקב אם הפוליסות חודשו או לא. ושוב מדוע להכביד על הסוכן? הוא בוטח בסוכן שידאג לחדש את ביטוחיו (למרות שעפ"י החוק אינו חייב לעשות זאת באופן אוטומטי).
     

  • אינו מחזיק בתיק מסודר של ביטוחי העסק או הפרט - כך שמלכתחילה אינו יכול לעקוב אחר הקף כיסוי הביטוח, גובה סכומי הביטוח, מועדי החידוש ועוד.
     

  • אינו מבקש ואינו מקבל אישורים בכתב - להבטחות, סיכומים בעל-פה ואפילו להודעה על היעדר כיסוי ביטוחי - מדוע להקשות על הבריות?
     

  • אינו טורח לעדכן את הביטוח - כאשר חל שינוי בסכומים ובצרכים ואף לא במועד החידוש.
     

  • אינו טורח לקרוא את הפוליסה - לפחות עד שקורה מקרה הביטוח ואז הוא נאות, לכל היותר, לקרוא את רשימת הפוליסה. פועל יוצא מכך הוא שאינו מודע לתנאי המיגון ובטיחות - הנדרשים על ידי המבטח כתנאי לכיסוי.
     

  • אינו מאמין שמגיע לו כסף -  אם לאחר שקורה מקרה הביטוח מפנים את תשומת לבו לכסף המגיע לו לפי אחד הסעיפים (או יותר) בפוליסה שלא היה  מודע לקיומו, הוא אינו מאמין.
     

  • מקבל כתורה מסיני כל מילה שאומר לו שמאי הביטוח -  הרי השמאי הוא  בעל הניסיון?! בכל הקשור בתביעות ביטוח רכב אינו טורח לדעת דבר וחצי דבר על חוזר שמאי חוץ ועל זכויותיו לפי אותו חוזר.
     

  • במקרה של תוצאות בלתי רצויות  - ביישוב תביעת ביטוח, נחפז להאשים את סוכן הביטוח ואת החברה.
     

  • הפתרון לבעיותיו - הואיל ואינו מקשר בין התנהלותו לבין התוצאות. הוא רואה את הפתרון בשכירת שירותיו של "עו"ד תותח" או  לכל הפחות "עו"ד רמבו" שהוא מאמין בקיומם

 

 

 

בברכה,

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 


הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright