עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 24/7/2011

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2011

 

כתבת השבוע:  חוק ההתייעלות-הפגיעה בנפגעי ת.ד. באה לקיצה

 

הבלוג השבועי - פוסט שביעי: מהי השתתפות עצמית

 

 

הלקח הביטוחי של הגלידה הקטלנית

 

 

 

הלקח הביטוחי של הגלידה הקטלנית

בעוד לבי יוצא אל חן אפרתי ובני משפחתה לאור הטרגדיה שפקדה אותם בעקבות הזמנה תמימה של וופל אמריקאי במסעדה בתל-אביב, נזכרתי בביטוח צד ג' של בתי קפה ומסעדות והצורך המתבקש להקפיד על כיסוי נאות הואיל והמקרה הנדון כמקרים דומים בעבר ובהווה עשוי להגיע לתביעת נזיקין כנגד בעלי המסעדה ומפעיליה. להלן מספר טיפים חשובים לביטוח סיכון הרעלה במסעדות ובבתי קפה:

 

  1. הגדרת החוק - רצוי שהפוליסה תכלול אחריות על פי דין ולא רק על פי פקודת הנזיקין וזאת על מנת לכלול גם אחריות על פי חוק האחריות למוצרים פגומים המטיל על היצרן (ובמקרים מסוימים גם על הספק) אחריות כמעט מוחלטת במקרה של נזק גוף וחוקים נוספים.
     

  2. גבולות אחריות נאותים - בחלק לא מבוטל מהפוליסות לביטוח אחריות חוקית כלפי צד שלישי, ניתן למצוא גבולות אחריות בגובה של מיליון ש"ח ואפילו פחות. במקרה של מוות או נכות שנגרמו לאדם צעיר בשל הרעלה, סכום התביעה עשוי להגיע לעשרה מיליון ש"ח או אפילו יותר. על כן ההמלצה שלי למסעדות לבתי קפה לרכוש ביטוח בגבול אחריות שאינו פחות מ 20 מיליון ש"ח על אף העלות הגבוהה יותר  בשל גבולות האחריות הגבוהים (שאינה מוכפלת ביחס ישיר להגדלת גבול האחריות אלא בחישוב של 50% או 60% מהפרמיה בהגדלת גבול האחריות הואיל והסיכון הגדול יותר הוא תמיד לגבול האחריות הבסיסי).
     

  3. הגדרת כיסוי מתאימה - חשוב, כי הפוליסה תכלול אחריות גם למקרים של הרעלה במסעדה וגם מחוצה לה (במקרים שבו נלקח מזון לביתו של הלקוח) תוך הבהרה מפורשת בפוליסה, כי הסייגים לעניין אחריות מקצועית ואחריות המוצר לא יחולו לגבי מקרים של הרעלה.

 

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright