עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 21/12/2009

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 

 


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2009

 

 

מי מקים אתי מוזיאון לביטוח?

 

אתר מוזיאון הביטוח - בהקמההצגת הדברים בצורה נכונה רצינית ואחראית יכולה להיעשות, אך ורק על ידי אנשי ביטוח בעלי ותק רב, ניסיון רב שנים  וידע רחב בענף חשוב זה.

 

ביום חמישי השבוע תיפתח תערוכת סימני אש בישראל. תערוכה שהתחילה בטלפון שקיבלתי מבחורה בשם ענבל ששאלה אותי אם אני יודעת משהו על אודות סימני אש המופיעים במדריך ההיסטוריה של הביטוח שבאתר זה, הפניתי אותה לעו"ד עוזי ז"ק, שנאות להציג את האוסף הפרטי שלו וכך נולדה התערוכה...

 

למעשה, זו הפעם השלישית שאני מעורבת בהצגת ההיסטוריה של הביטוח. הפעם הראשונה היתה בתחילת שנות התשעים בתחקיר לספר "ההיסטוריה של הביטוח" בעריכת לשכת סוכני הביטוח הפעם השניה, הקמת מדריך ההיסטוריה של הביטוח באינטרנט והשלישית הקמת אתר סימני אש ופרסום התערוכה.

 

לאור הניסיון שצברתי בתחום וכמות המסמכים והחומר המצויים באוסף הפרטי שלי וידיעה על חומרים נוספים הנמצאים ברשותם של גורמים אחרים, הגעתי למסקנה על הצורך בהקמת מוזיאון לתולדות הביטוח בישראל.

 

מעבר לעניין שבהכרת התפתחות הביטוח בארץ והצגת מסמכים, הרי שהצגת ההיסטוריה ותרומת הביטוח והאנשים שעסקו בו במהלך השנים (כולל דמויות מוכרות כמו ז'בוטניסקי ודיזנגוף) עשויה לתרום באופן משמעותי לשיפור התדמית הירודה של הענף, כפי שהיא משתקפת בראי התקשורת ובכך לגרום אולי לשיפור בתוצאותיהן של שלוש תופעות שליליות שאנו עדים להן באחרונה:

  1. ירידה משמעותית במספר סוכני הביטוח הצעירים, כאשר הגיל הממוצע של סוכני הביטוח, עומד על 55 שנה.
     

  2. עליה בשיעור הונאות הביטוח, כאשר לפי הרושם שקיבלתי משיחות עם אנשים נורמטיביים הוא שחלק ניכר מההונאות מקורו בתדמית השלילית של הענף והגישה של לרמות את הביטוח זה בסדר גמור מבחינת "הגונב מגנב פטור".
     

  3. דרישות מוגזמות כלפי חברות הביטוח מצד רשויות הפיקוח השונות שאינן לוקחות בחשבון את המסורת של הענף ואופן התנהלותם של חלק מהמבוטחים ומעידות על כך שמנהלי הפיקוח מעולם לא ישבו אפילו יום אחד במחלקת תביעות של מבטח.

כל התופעות, פוגעות בסופו של דבר בציבור המבוטחים, אשר נזקקים כיום ויזדקקו בעתיד לשירותים הטובים והמקצועיים המסופקים להם על ידי סוכני הביטוח והמשלמים מכיסם את עלות הדרישות של הפיקוח וההונאות המגולמות בשיעור הפרמיה וגרוע מכך, נחשפים לחשדנות של פקידי תביעות הביטוח המושפעת מגילויי ההונאות וניסיונות המניפולציה של מבוטחים שונים המביאים אותם לנהוג בזהירות יתר גם כלפי לקוחות תמימים וישרים (וזאת מניסיוני כמנהלת מדור תביעות בחברת ביטוח).

 

מוזיאון הביטוח אמור להציג, לדעתי, בנוסף למסמכים ולחפצים הקשורים בענף כמו: סימני אש, מערכות מיגון, תעודות הוקרה, מתנות, אירועים ופרסים שניתנו ע"י המבטחים ועוד גם חומר עיוני כמו ספרים,  מחקרים, מאמרים, כתבי עת ואוגדנים. כלומר, המוזיאון אמור לכלול ספרית ביטוח.

 

הצגת הדברים בצורה נכונה רצינית ואחראית יכולה להיעשות, אך ורק על ידי אנשי ביטוח בעלי ותק רב, ניסיון רב שנים  וידע רחב בענף חשוב זה.

 

להצטרפות: katia@albit.co.il

 

 

 

 

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright