מחלקת פניות הציבור במשרד הפיקוח החזירה כ 24 מיליון ₪
למבוטחים
הפיקוח על הביטוח פרסם בחודש פברואר 2024 את הדוח השנתי
בנושא פניות הציבור לשנת 2022.
לפי הודעת הפיקוח על הביטוח טופלו על ידו בשנת 2022 כ-14
אלף פניות מבוטחים וחוסכים כנגד הגופים המוסדיים, ובעקבות הפניות הוחזרו לציבור
כ-24 מיליוני ש"ח.
הפיקוח על הביטוח קורא להגיש תלונה ולהסתייע ברשות.לכל מי
שחש שנגרם לו עוול על ידי:
-
חברות הביטוח, הפנסיה, הגמל,
-
סוכני הביטוח
ונותני השירותים הפיננסיים
כפי שנכתב באתר זה
ניתן לפנות גם בנושא ביטוח של בית עסק אולם
הפיקוח על הביטוח אינו מטפל בפניה כאשר הנושא נמצא בטיפול של בית המשפט.
הגשת תלונה לפיקוח על הביטוח אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות
כך שאם התביעה עומדת להתיישן, רצוי לפנות לבית המשפט ולוותר על הטיפול של הפיקוח על
הביטוח.
מצד שני ככל שהמבוטח אינו שבע רצון מהתשובה של הפיקוח על
הביטוח לאחר הבירור הוא עדיים רשאי לפנות להית המשפט לאחר סיום הבירור על ידי משרד
הפיקוח על הביטוח.
הטיפול באמצעות הפיקוח על הביטוח אינו כרוך בעלות כספית מצד
המבוטח וכך גם הפניה של מבוטח לבית המשפט לתביעות קטנות האוסרת על הצדדים ייצוג על
ידי עורכי דין שיכולה להיות אופציה לפניה לפיקוח על הביטוח כאשר התביעה עומדת
להתיישן.