|
|
|
על
ביטוח
|
ספרות ולימוד
|
ביטוח
עסקים
|
ביטוחי פרט
|
סיכונים
|
סוכנים ומבטחים
|
||
|
פוינטר מבית שגריר מסכמת את שנת 2008 בגנבות רכב
פוינטר, חטיבת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מקבוצת שגריר בע"מ מסכמת את שנת 2008 בגנבות רכב ומדווחת על ירידה של 20% לעומת 2007. אילן גולדשטיין, מנהל פוינטר בקבוצת שגריר מעריך שכנראה לאור המשבר הכלכלי, שכיחות הגניבות תמשיך לגדול כתוצאה מביקוש למקורות חלפי רכב זולים, קרי רכבים גנובים שפורקו.
"לאחר ירידה מתמשכת בשכיחות הגניבות שהמשיכה מ- 2007 ועד לחודש אוגוסט 2008 , חלה עלייה תלולה בשכיחות הגניבות כאשר החודשים הבולטים לרעה היו ספטמבר ונובמבר", ציין גולדשטיין. עוד הוסיף כי הרכבים הפופלאריים ביותר לגנבה הינם הטנדרים והג'יפים אשר היוו כ – 50% מסך הגנבות הכללי.
בשוק הציוד המכני הנדסי ושוק המשאיות, צפויה להחמיר התופעה הנקראת "קומבינה" לאור ירידה בפעילויות בנייה חדשות ואי יכולת של בעלי ציוד להמשיך ולשאת בתשלומים אליהם התחייבו ברכישת הכלים.
במסגרת ה"קומבינה", נעשה שיתוף פעולה בין גורמים מורשים (אם בעלי הרכב עצמם, עובדי חברות, עובדי מוסך המצוידים בקוד המיגון, עובדי מכוני שטיפה וכו') לגנבי הרכב וחברות הביטוח נושאות בנזק . ב – 2008 נתקלנו בגידול של 40% בגנבת משאיות.
מיכה קראוס, מנכ"ל קבוצת שגריר מסר שלהערכתו, גיל הרכב יעלה כתוצאה מקיטון של רכישות רכב חדש וירידה בפעילות של חברות ליסינג. בעת תאונה בה מעורב רכב שאינו חדש, מתוקן הרכב באמצעות חלפים משומשים. צריכה מוגברת של חלפים משומשים טומנת בחובה הגדלת ביקוש גם לחלפים ממקורות "אחרים", קרי רכב גנוב.
"מסתמן צורך ברור בתגבור מערכות מיגון והעלאת תחכום המערכות ולכן פותחו בפוינטר מערכות איתור מתוחכמות המשלבות מערכות אזעקה אינטגראליות הכוללות מערכת לניהול צי ומיגוני ברזל (כספות) המספקות הגנה מלאה על כל פתחי הרכב והתראה בעת כניסה לא חוקית.
מערכות ניהול הצי כתוספת למערכות המיגון/איתור, מאפשרות למנהלי ציי רכב גם לשמור על רכושם וגם לנהל את צי הרכב שלהם ביעלות גבוהה יותר שמשמעותה קיטון בהוצאות דלק והגדלת תפוקות עובדים", הוסיף קראוס .
שיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל ויחידת אתג"ר הביא לתפיסת מספר חוליות גנבים מתוחכמות והשבת רכבים משטחי הרשות הפלסטינאית.
גנבות לפי פילוח סוג: ג'יפים ורכבי "פיק-אפ" מסתמנים כסוגי הרכבים שנגנבו בשכיחות הגבוהה ביותר השנה, כאשר 26% מן הרכבים הגנובים היו "פיק אפ" ו-24% ג'יפים. בהשוואה ל – 2007 מדובר בירידה של כ – 13% ו – 8% בהתאמה. נרשמה גם ירידה של כ – 14% בגנבת רכב פרטי; 19% מכלי הרכב שנגנבו היו רכבים פרטיים לעומת 22% ב – 2007. גידול משמעותי של 40% נרשם בגנבת משאיות ב– 2008; 14% לעומת 10% ב – 2007 ו- 50% ירידה בגנבת ציוד מכני הנדסי ל – 2% לעומת 2007.
שכיחות גנבות לפי אזור: 23% מן הגניבות ב - 2008 אירעו באזור הדרום גידול של למעלה מ – 18% לעומת 2007 שם נרשמו 19% מהגנבות בדרום, 20% בירושלים גידול של 25%, 20% בגוש דן, כמעט ללא שינוי ביחס ל - 2007 , 15% באזור השרון, גידול של 8%, 12% באזור השפלה, 7% בצפון ו- 3% באיוש. ב- 2007 אזור השפלה היה האזור הבעייתי ביותר בישראל. 22% מגנבות הרכב התבצעו באזור זה דבר המעיד על ירידה של כ- 45% בגנבות באזור ב - 2008.
פריצות לרכבים: אחוז הפריצות לרכבים הגבוה ביותר היה השנה בתל אביב. למעלה מ – 25% מהפריצות לרכבים מתבצע בתל אביב לעומת 12% בלבד ב- 2007. עליה של למעלה מ – 100%. נתניה שהייתה מדורגת שנייה ב- 2007 עם 9% מדורגת השנה במקום הרביעי עם 6%, ירידה של כ – 33%. למקום השני ב – 2008 קפצה ראשון לציון עם גידול של כמעט 300% בפריצות לרכב מ – 2.4% לכמעט 7%.
מפילוח לפי שיטות הגנבה: ב- 71% מן המקרים התרחשה "פריצה אלימה" כלומר, נפרץ הרכב והותקפה מערכת המיגון האיתור ומחשבי הרכב, כמעט ללא שינוי ביחס ל – 2007 (70%). גידול של 100% נרשם בגניבות "קומבינה – התראה בשטחים" כשהרכב נמצא בשטחי הרשות הפלסטינית כשמערכת המיגון מנוטרלת "חוקית" (שימוש חוקי בקוד סודי) 18% ב – 2008 לעומת 9% ב – 2007. ירידה של שני שליש נרשמה בגניבת דאבל שבה גונבים את המפתחות והקוד הסודי; 5% ב- 2008 לעומת 15% ב – 2007. 4% מהגנבות ב – 2008 נעשו באמצעות שוד אלים או שוד של רכב מונע לעומת 5% ב – 2007 ו2% גנבו את הרכב בגרירה לעומת 1% ב – 2007.
כל הזכויות שמורות למחבר המאמר ©Copyright
|