היועצת קטיה
שורצמן

בעלת
ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
התקנת
מערכות מיגון ברכב ע"ח המדינה

ממשלת ישראל אישרה השבוע את תוכניתו המהפכנית של השר התחבורה
ישראל כץ, לפיה תממן המדינה מערכות בטיחות
מצילות חיים בכלי רכב.
מדובר במימון העלות וההתקנה של שלוש מערכות מצילות חיים:
-
בקרת סטייה מנתיב.
-
ניטור מרחק מלפנים.
-
זיהוי הולכי רגל.
המערכות יותקנו בכלי רכב משנת ייצור 2000 ואילך. אוטובוסים
ומשאיות יחויבו להתקין את המערכות, כתנאי לחידוש הרישיון.
מדובר בצעד משמעותי במאבק בתאונות הדרכים במסגרתו יוקם צוות
משותף של משרדי התחבורה והאוצר שיבחן באופן מידי את דרכי המימון של הרפורמה. לדברי
השר כץ, מערכות הבטיחות על כלי הרכב ימומנו במלואן על ידי המדינה ובעלי הרכב לא
יצטרכו לשאת בעלות רכישת המערכות והתקנתן.
לפי מחקר של משרד התחבורה האמריקני נמצא, כי 93% מתאונות
הדרכים נגרמות כתוצאה מהגורם האנושי, והתראה מוקדמת של המערכות לנהג עשויה למנוע
כ-80% מתאונות הדרכים. לדברי השר כץ, המערכות שנבחרו עשויות למנוע חלק ניכר מתאונות
אלה ולחסוך בחיי אדם רבים.
העלות הכוללת של תאונות הדרכים למדינת ישראל מסתכמת מדי שנה
בכ-14.5 מיליארד שקלים בשנה. עלויות אלה כוללות בין השאר בזבוז ימי עבודה, נזקים
לרכוש ולנפש, ימי אשפוז, עמידה בפקקים ועוד. התקנת מערכות אלה בכלי הרכב בישראל
עשויה לחסוך מדי שנה למשק מיליארדי שקלים.
מבחינת הביטוח
מדובר בהקלה משמעותית על סיכונם של מבטחים בביטוח
רכב רכוש וביטוח
חובה לרכב. יותר מכך, עוד לפני שהתכנסה הוועדה המיוחדת, נראה שיישום
התוכנית מחייב שיתוף המבטחים שמפעילים מוסכי הסדר, ומשלמים נזקים ותביעות באופן
המאפשר להם לעקוב פיזית אם המערכות אכן הותקנו בכלי הרכב ולא פורקו לאחר התקנתן.
|