פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הטכנולוגיה והביטוח

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

  

 

השפעת הטכנולוגיה על ענף הביטוח

מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות
וחברה בוועדה למונחי ביטוח

 

איור של מחשב על שפת יםבעולם המערבי קיימת השפעה גדלה והולכת של השפעת השימוש במסחר אלקטרוני גם על הדרך שבה לקוחות מתייחסים לרכישת הביטוח. אחת המגמות החזקות היא אימוץ של המבטחים את מסלול השיווק הרב ערוצי של מוצרי הביטוח. הטכנולוגיות של היום מאפשרות למבטחים להחליף את השיווק המסורתי באמצעות סוכנים ותווכנים (ברוקרים) לשיווק ישיר ללקוחות באמצעות פניה ישירה לציבור המבוטחים.

 

תרומת הטכנולוגיות לביטוח בעולם המערבי אינה מסתיימת בתוספת ערך למוצר הביטוחי אלא משדרגות את הצמיחה של ענף הביטוח. במהלך השנים האחרונות אנו עדים לשימוש גובר והולך במכשירים ניידים, בפייסבוק, בבלוגים ובמדיה חברתית המשפיע באופן ניכר הן על דרך יישוב תביעות והן על הליך ההתקשרות בהסכם הביטוח.

 

הליך של ניתוח והערכה של הנתונים שלוקטו באמצעות אינטראקציה עם לקוחות הפך להיות חשוב יותר מתמיד, כאשר מבטחים פועלים על מנת למקסם את היעילות והרווח תוך שמירה על שביעות הרצון של המבוטחים.

 

בהתבסס על מכשירים ניידים המאפשרים גישה לאינטרנט, נוצר מצב המאפשר ללקוחות לרכוש את מוצרי הביטוח באופן ישיר ואפילו לנהל מול המבטחים משא ומתן באמצעות קבוצות רכישה גדולות או פלטפורמות שיווק שונות שאינן בהכרח סוכן או תווכן ביטוח, כמו למשל אתר ynet המשווק מוצרים של חברת ביטוח ישיר, דואר ישראל וסופרפארם המשווקים אף הם מוצרי ביטוח שלא באמצעות סוכנים.  מדובר בצורת שיווק המאפיינת מתחרים חדשים, היוצרים מודל שיש לו פוטנציאל לטלטל את שוק הביטוח באופן ניכר על ידי הוזלה של פרמיות אשר יהיה אפקטיבי רק אם יהיה מלווה בשיפור ביישוב בתביעות ביטוח אשר יביא לשינוי לטובה חוויית הלקוח של המבוטחים.

 

כהשדברים מגיעים לכדי חיתום, חברות הביטוח יכולות כבר עכשיו לאפשר לעצמן להעביר נתונים של לקוחות לתובנות מעשיות ולבצע הערכות סיכון פרטניות ומושכלות יותר, במקום להסתמך על תשובות לשאלות בטופס הצעה סטנדרטי כפי שהדברים נעשו עד לא מכבר. 

 

דוגמא טובה לעניין זה הוא השימוש בקופסא הירוקה בחו"ל בביטוח רכב שבו הפרמיות מבוססות על האיכות ואופן הנהיגה של כל מבוטח ומבוטח.

 

לכך יש להוסיף את השינויים התכופים של הרגולציה על תעשיית הביטוח ואת הציפיות הגבוהות של הלקוחות. חברות הביטוח אמורות לצעוד בין טיפות הגשם בכל הקשור לטכנולוגיה ההופכת יותר ויותר למרכיב מרכזי שנועד להבטיח את הצלחתן.  הטכנולוגיה פועלת לטובת שני הצדדים, המבטחים והלקוחות והן חיוניות להבטחת המוניטין והצמיחה העתידיים של המבטחים במהלך מלחמת המחירים שבין המבטחים השונים ושיווק הפוליסות באמצעות האינטרנט.

 

טכנולוגיה כבר הפסיקה  מזמן להיות גורם אופנתי בלבד אלא הפכה לכלי אבחון ממדרגה ראשונה המאפשר לשמור קשר עם קצב השינוי ופיתוח הטכנולוגיה בעתיד והיא מהווה גורם מפתח המאפשר לפעול לקידום תעשיית הביטוח.  עם ההתיישנות של מערכות ישנות בענף הביטוח, מודרניזציה היא כורח המציאות שנועד להתאים את פעולות המבטחים למטרה.  

 

על ידי אחזקה במערכות עדכניות ותיאום התפקידים שעליהן למלא בהווה ובעתיד, מבטחים יכולים להעריך את קיומו של צורך מלאה או לחילופין בעדכון המערכת קיימת.

 

מצד שני גם סוכני ביטוח יכולים להיערך ולייצר סופרמרקטים אינטרנטיים כאשר כל סוכן יציע את מגוון המוצרים של כל המבטחים המיוצגים על ידו בדגש על התאמה של כל מוצר ביטוח ללקוח הספציפי, כפי שנעשה כבר היום ע"י אתר וובי מבחינת מחירי הביטוח אולם ללא התאמה מיוחדת של תנאי הפוליסות ללקוחות, דבר שניתן לעשות בנקל על ידי התאמת פוליסות קיימות הנוחות יותר מבחינת תנאים ומחירים לבעלי דירות בקומות ביניים לעומת פוליסות אחרות שמתאימות יותר למי שמתגורר בבתים פרטיים, פוליסות לביטוח דירה שמתאימות למי שמרבה לנסוע לחו"ל, פוליסות לביטוח רכב לנהגים זהירים ועוד.

 

  

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright