היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

נציג תביעות

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

 

 

 

נציג תביעות אישי לעומת סוכן ביטוח

מאת קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים

 

נציג תביעות אישי לעומת סוכן ביטוחלאחרונה, פורסם, כי חברת הביטוח AIG ישראל, מתכוונת להשיק שירות חדש במסגרת ביטוח רכב רכוש המשווק בשיווק ישיר למבוטחי החברה אשר במסגרתו יזכו המבוטחים לקבל שירות של נציג אישי אשר ילווה את המבוטחים במהלך התביעה.

 

AIG ישראל השקיעה במהלך השנה האחרונה  כמיליון ₪ בהקמת שירות חדש  האמור לכלול כ 150 עד 200 עובדים אשר יעמדו לרשות מבוטחי הרכב של החברה במהלך הטיפול בתביעות.

 

בדרך זו מתכוונים לפתור ב AIG ישראל את הבעיה של היעדר כתובת יחידה בעת הטיפול בתביעות של הביטוח הישיר באמצעו AIG בניגוד לשירות הניתן על ידי סוכני הביטוח העומדים לרשות המבוטחים בעת הטיפול בתביעות.

 

נציג התביעות האישי באמור ללוות את המבוטח מרגע קבלת ההודעה על הנזק ועד ליישוב התביעה.

 

בפועל נראה, כי לאור העבודה במשמרות במחלקת הלקוחות של AIG, ייתכן מצב שבו המבוטח יפנה לחברה כאשר הנציג האישי שלו לא יהיה במשמרת. במקרה כזה, יוצע לפונה לקבל שירות מנציג אחר או להמתין עד שהנציג האישי שלו יהיה במשמרת.

 

מבלי להיכנס לטכנולוגיה המיוחדת והמושקעת של AIG, נשאלת השאלה, אם נציג תביעות מהווה את התשובה לסוכן ביטוח במקרה של נזק, הואיל ולפי השקפת העולם של חברת הביטוח, נראה, כי המבוטח אינו נזקק לסוכן ביטוח בעת רכישתו של הביטוח ואת היתרן היחסי בעת יישוב התביעה שיש לסוכן הביטוח לעומת הביטוחים הישירים אמור למלא נציג התביעות של חברת הביטוח.

 

האומנם?

 

לפי ניסיוני והשקפת עולמי, הלקוח נזקק לסוכן ביטוח מקצועי כבר במועד רכישתו של ביטוח הרכב. הסיבה לכך פשוטה, בשוק הביטוח הישראלי קיימות תוכניות ביטוח רבות ומגוונות לביטוח רכב, ההבדלים בין תוכניות הביטוח השונות הם גדולים ואינם מסתכמים בהפרשי פרמיה, דבר אותו ניתן לבדוק ללא עזרת סוכן אלא גם ובעיקר בהיקף הכיסוי הביטוחי כאשר חלק מהתוכניות כוללות ביטוח כנגד סיכוני רעידת אדמה, מהומות ושביתות, כיסוי שאינו כלול במרבית התוכניות, גבולות אחריות גבוהים היכולים להגיע עד 1 מיליון ₪ בכיסוי תביעות צד ג', השתתפות עצמית נמוכה בתביעות ירידת ערך, ויתור על אמצעי מיגון כתנאי לביטוח לדגמי רכב מסוימים ואפילו שירות של נהג חלופי כאשר המבוטח שתוי.

 

קיומו של סוכן ביטוח שאינו תלוי בחברת הביטוח לפרנסתו השוטפת חשוב מאין כמוהו בתביעות ביטוח אשר חברת הביטוח אינה מעוניינת לשלם וטוענת, כי האירוע שבמהלכו קרה הנזק לרכב או נסיבותיו אינם חוסים תחת הפוליסה. במקרה כזה, ברור מאליו, לצידו של מי יעמוד נציג התביעות של חברת הביטוח. גם אם המבוטח יאמין בכל מאודו, כי נגרם לו עוול וכי האירוע והנזק אכן מבוטחים, הרי נציג התביעות הוא בראש ובראשונה עובד של חברת הביטוח והיא זו המספקת את פרנסתו ועל כן אין לו כל סיבה ועניין לתמול בעמדתו של המבוטח החולק על עובדי מחלקת התביעות של החברה לגבי זכותו לקבל פיצוי בשל הנזק. לא רק זאת, אלא שעובדי החברה אינם נדרשים לרישיון של סוכן ביטוח ולפי הפרסומים מדובר גם בגיוס של עובדים חדשים אשר יוכשרו במיוחד על ידי החברה כך שניתן להניח גם שהידע המקצועי שלהם יהיה קטן בהרבה מזה של סוכן ביטוח וותיק ומנוסה המכיר את שוק הביטוח הישראלי.

 

כאשר מדובר בתביעה הנמצאת במחלוקת של מבוטח המיוצג על ידי סוכן, חברת הביטוח רואה מולה את הסוכן המייצג מבוטחים רבים העשוי גם יום אחד לעזוב אותה ולעבור לחברת ביטוח אחרת לעומת מבוטח בודד בחברת ביטוח המשווקת ביטוח ישיר, אשר עליו חברת הביטוח יכולה לוותר בנקל במקרה של נזק לאחר שהוא הופך להיות למבוטח שאינו רווחי לחברה.

 

סוכן ביטוח וותיק ומנוסה, מכיר לא רק את תנאי הפוליסה של חברת הביטוח באמצעותה נערך הביטוח אלא גם תנאי ביטוח ונוהלי עבודה במחלקת תביעות של חברות ביטוח אחריות עמן הוא עובד ויכול להשוות בין מהירות התגובה ותנאים לתשלום הנזק ואפילו לדרוש תשלום אקסגרציה, לפנים משורת הדין במקרה של נזק, כאשר חברת הביטוח תשלם למבוטח גם במקרה שבו לא מגיע לו לקבל תשלום לפי הפוליסה וזאת רק על מנת לרצות את הסוכן, דבר שסביר להניח שלא ייעשה במקרה של נציג תביעות.

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright