היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

מימוש זכויות וסוכנים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


 

המרכז למימוש זכויות וסוכני הביטוח

מאת מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

צילום אילוסטרציה של רמזור בענניםביום 25/6/2014 ניתן פסק דין ע"י שופטת העליון (בדימוס) ע' ארבל ובהסכמת השופטים י' עמית וא' שהם בנושא הפעולות המותרות לביצוע על ידי המרכז למימוש זכויות רפואיות מבלי שמרכז יעבור על האיסור החל לפי חוק לשכת עורכי הדין למי שאינו עורך דין החבר בלשכה. בנוסף מונה פסק הדין את הפעולות האסורות לביצוע על ידי המרכז.

 

פסק הדין שניתן בע"א 4223/12 המרכז למימוש זכויות רפואיות בע"מ, לבנת פורן ואח' נגד לשכת עורכי הדין בישראל ואח', חשוב לדעת הח.מ. בכל הקשור להשלכה האפשרית לפעילותם של סוכני הביטוח כאשר הם מסייעים למבוטחים בבירור תביעות מול חברות הביטוח.

 

מדובר בתביעה בערעור על פסיק המחוזי בתביעה שהגישה לשכת עורכי הדין בישראל נגד המרכז למימוש זכויות רפואיות כאשר התביעה של לשכת עורכי הדין מבוססת על פרשנותו של סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין, הקובע את תחום הייחוד של מקצוע עריכת הדין. בית המשפט המחוזי דן באופן פרטני בפעולות האסורות שאותן מבצע המרכב והשית את הדיון על ההנחה כי סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין נועד בראש ובראשונה להגן על ציבור הלקוחות הזקוק ליד מכוונת בעת מימוש זכויותיו. כמו-כן, לאורך פסק הדין התייחס בית המשפט להלכה העקרונית שנקבעה במותב שלושה (כבוד השופטים צ' זילברטל, ב' אוקון ומ' מזרחי) בת"א (מחוזי י-ם) 4033/02 לשכת עורכי הדין בישראל נ' אלבז-רביבו (13.11.2005) (להלן: עניין פיצוי נמרץ), שבה נבחנה שאלת הסגת גבול מקצוע עריכת הדין על-ידי תאגיד דומה לזה שבענייננו.

 

כמו כן במאמר מוסגר, הואיל והמרכז לזכויות רפואיות אינו פועל לשם שמיים ולפי הפרסומים גובה עמלה בשיעור של 30% או אפילו 35% מהסכומים אותם הוא מצליח להשיג בעבור המבוטחים, מן הראוי אולי לחשוב על תגמול הסוכנים בעד טיפולם בתביעות ביטוח שאופן שיוכר על ידי הרגולציה, כך שמבוטחים הפונים למימוש זכויות מול חברות הביטוח לא יפסידו שליש מהסכום המגיע להם בשל תשלום בעבור הטיפול.

 

להלן בסקירה קצרה האסור והמותר לפי העליון לביצוע מול חברות הביטוח למי שאינו חבר בלשכת עורכי הדין:

 

מותר לביצוע:

מלוי טפסים – כאשר מדובר בעניין טכני והסיוע ניתן לאדם המתקשה מסיבה כלשהי במילוי הטפסים.

 

עזרה בכתיבת מכתבים – מדובר במכתבים שמהותם מתמצית בבקשה לקבל העתק ממסמך מסוים או בקשה לצרף מסמך לתיק הרפואי של הלקוח. כמו כן מותר לשלוח מכתבי פניה טכניים, הנלווים לחומר המוגש למוסדות השונים, כאשר המכתבים מוכתבים על ידי הלקוח וחתומים על ידו.

 

צירוף חוות-דעת רפואיות לתביעות.

 

נאסר לביצוע

 

מתן ייעוץ והכוונה משפטיים גלויים או סמויים – אפשר, כי ניתן למנות בתוך כך גם התייחסות לשאלת קיוו או היעדרו של כיסוי ביטוחי לנזק שנגרם למבוטח לפי פירוש תנאי הפוליסה הרלוונטית או גם התייחסות לשלילה או הגבלת הכיסוי הביטוח על ידי מחלקת התביעות של חברת הביטוח

 

יצירה של מסמך אשר טומן בחובו הפעלה של שיקול דעת - (שאינה עניין ניסוחי גרידא) ובכלל זה חל האיסור על מכתבי התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים.

 

בירור זכויות ובחירה בין מסלולי תביעה - מקפלים בחובם ייעוץ משפטי המסור באופן בלעדי לעורכי דין. כך למשל, אפשר, כי הייעוץ שניתן על ידי חלק לא מבוטל מסוכני הביטוח בתביעות ביטוח רכב במקרה שבו נגרם נזק לרכב המבוטח לתבוע את הנזק מהצד השלישי שגרם לנזק ולא להפעיל את הפוליסה לביטוח מקיף על מנת שלא לפגוע בהנחת היעדר תביעות הוא טיפול אסור לסוכן ביטוח שאינו עורך דין.

 

לפסק הדין המלא באתר בית המשפט העליון

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright