היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

אינטרנט - סוף מעשה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

מאת: אלעד מאור

 

איך ניקח בחשבון את נושא קידום האתר כבר בשלב תכנון האתר ובנייתו. טיפים חשובים להקמת אתרים בכלל ואתרי ביטוח בפרט

זהירות, תוכן לא מקצועי באתרי סוכנים

 לכתבה הראשונה בסדרה

לכתבה השניה

 

אלעד מאורהיום אביא כמה טיפים חשובים הנוגעים במה שאפשר ורצוי לעשות כבר בשלב תכנון האתר ובנייתו.  

 

זאת על מנת להימנע בעתיד מ"עבודה כפולה" במקרה הטוב, או בנייה מחדש של כל האתר במקרה הרע.

 

 

 

בחירת שם הדומיין

הדבר הראשון שנעשה לפני בניית האתר בפועל הינו לבחור את שם הדומיין המתאים ביותר. במידה ומדובר בשם של חברה מן הסתם נרצה לבחור בשם המדוייק שלה כשם הדומיין.

 

לדוגמה - אם שם החברה הוא "משה לוצקי סוכני ביטוח בע"מ" ייתכן שנחפש את השם moshe-lutzky-insurance.co.il, לא צריך להיות פרופסור בשביל להבין שגולשים רבים יטעו באיות כתובת זו, ולכן כדאי לקחת נושא זה בחשבון ולבחור שם יותר קליט ובעל סיכוי נמוך לטעויות איות, לדוגמה: mli.co.il  או m-l-i.co.il  .

 

אפשרות נוספת היא לבחור "שם מותג לאינטרנט", כלומר לבחור בשם כמו: ins4u.co.il ולמתג את שירותי חברת "משה לוצקי" באינטרנט תחת שם מותג ייעודי זה שילווה את פעילויותיה באינטרנט.

כמובן שחובה לדאוג שמי שיכנס אל אתר החברה בעתיד יבין מיד שמדובר באתר של חברת "משה לוצקי סוכני ביטוח בע"מ" (או במילים אחרות – מיתוג זהות).

 

מיד נבין שישנה חשיבות גם לותק של הדומיין, ובהקשר זה נציין שיש כאלו שקונים שמות דומיין "ותיקים" פנויים ועליהם מפתחים את אתר האינטרנט שלהם, ישנן זירות מסחר בהן ניתן לרכוש ולמכור דומיינים "לפי גיל" כמובן שהמחירים במקרים אלו אינם המחירים המקובלים שאנו מכירים ויכולים להיות במקרים מסויימים יקרים משמעותית מ"דומיין רגיל".

 

דוגמה לאתר שמוכר דומיינים "ותיקים" - http://www.domainer.co.il

או http://www.sites-market.com

 

 

 


לתפוס פז"מ

פרמטר נוסף הנלקח בחשבון ע"י גוגל בדירוג אתר הינו וותק דפי האתר.

אז מה עושים כדי להתחיל לצבור ותק כמה שיותר מוקדם? ברגע שיש לאתר המתהווה שלנו כמה דפים "כמעט מוכנים" נעלה אותם אונליין אל השרת המארח כשהם מכילים כבר קישורים אמיתיים. חשוב לציין בהקשר זה שאסור לתת קישורים לדפים שאינם קיימים עדיין בפועל מכיוון שגוגל יזהה אותם כקישורים שבורים ויפגע בדירוג האתר.

 

מכאן ואילך נמשיך במלאכת הפיתוח ובכל רגע שבו יהיה ברשותנו דף מידע או תוכן חדש נעלה אותו לרשת. הרובוטים של גוגל לא מפסיקים לעבוד לרגע וסוקרים את תכני האינטרנט ללא הרף, כך גוגל יוכל לראות את ההתפתחות ההדרגתית ולעדכן את מנוע החיפוש בהתאם.

 

 

 


למצוא את המילים הנכונות

לפני שניגש למלאכת בניית האתר בפועל, עלינו לדעת באילו מילות מפתח נעשה שימוש בטקסטים של האתר. באמירה כללית ורחבה נרצה מילים שגולשים מחפשים ומתאימות היטב למוצרים שלנו. אלו מילים ישמשו לכותרות ? לפסקאות בתוכן עצמו ? איך נתאר את החברה ומוצריה ? איך נפנה אל הגולשים ?

על מנת למצוא את המילים הנכונות עלינו לבצע "מחקר מילים" אשר בסופו נבחר את המילים המתאימות לקידום האתר שלנו. ואז בתהליך כתיבת וניסוח תכני האתר נעשה שימוש באותן מילים "נכונות".

 

 


 

כמה טיפים לבחירת מילות מפתח

  1. הנושא בו עוסקת החברה – לדוגמא: שילוט, שלטים

  2. שם החברה כולל שמות מותג נוספים – לדוגמה: משה שלום עיצובים, מערכת שילוט "זיקית"

  3. שירותי החברה הניתנים בפועל – לדוגמה: שילוט מבנים, שילוט רכבים, שילוט לעסקים

  4. שירותים/נושאים משלימים – לדוגמה: דפוס, הדפסות, הדפסה על קנווס

  5. תחומי נישה מתאימים/משלימים – לדוגמה: גביעים, חותמות

  6. הצפת מילים ע"י משחק אסוציאציות כיד הדמיון הטובה – לדוגמה: נתיבי איילון

  7. כלי מילות המפתח של גוגל - מספק הצעות למילים קשורות / נרדפות / משלימות לנושא ומתבסס גם על היסטוריית חיפוש של גולשים.

  8. Google Analytics - מציג עבור אלו חיפושים נכנסים גולשים לאתר והאם נשארים בו

  9. אתרי המתחרים - בחינה ואיסוף מילים מאתרי המתחרים

  10. מיקומים גיאוגרפיים – לדוגמה: חברת שילוט בתל אביב

  11. כיתוב בנוסח יחיד ורבים – לדוגמה: שלט (יחיד), שלטים (רבים)

 

מהרשימה הגדולה נבחר רשימת מילים מצומצת במיוחד, המצליחה לענות על כמה פרמטרים -

  1. מילה מתאימה ורלוונטית לחלוטין לתחום בו עוסקת חברתינו

  2. מילה שבחיפושה אין תחרות מפרסמים עזה (מבחינת הפרסום הממומן של גוגל)

  3. מילה שמספר הפעמים המחפשים אותה כל חודש גבוה – ניתן לבדוק נתון זה ע"י כלי מילות המפתח של גוגל (קישור אל - https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal)

 

 


 

בניית האתר הלכה למעשה

כעת נעבור לשלב החשוב ביותר והינו תכנון מבנה האתר, התכנים שבו, החלוקה לדפים ולרמות, הנדסת האנוש, חווית הגלישה, הערך המוסף לגולש, מה גוגל לא יודע לקרוא ?  מה מזמין גולשים ?  מה גולשים אוהבים ?  ומה גורם לגולשים להישאר יותר זמן באתר ?

 

ישנם אתרי אינטרנט מסוגים רבים – אתרי תדמית המציגים את שירותי החברה ומוצריה לפי נושאים, אתרי מסחר אלקטרוני, אתרים הבאים לקדם רעיון או אג'נדה, אתרי מאמרים, בלוגים, אתרי גלריות וקצרה היריעה מלהכיל. גם סגנונות העיצוב האפשריים לאתר (כמו כל עיצוב) הינם אינסופיים. ולכן בסעיף זה לא נתמקד בעיצוב עצמו אלא נביא כמה טיפים וקווים מנחים שיישומם בתהליך העיצוב והתכנון יעזרו להפיק אתר ברור יותר עבור הגולש, שאינו מרתיע וכמובן אתר שמנועי החיפוש יוכלו לקרוא בקלות יתירה.

 

 

 


 

חלוקת המיתאר

נהוג לחלק את מיתאר דף באתר (Layout) ל-3 איזורים מרכזיים: ראש הדף (Header), גוף הדף (Body) ותחתית הדף (Footer). בראש האתר נמקם (בדרך כלל) את לוגו החברה, מומלץ גם לשים בו סרגל ניווט אל הנושאים המרכזיים באתר, בגוף האתר נביא את תוכן העמוד עצמו – כולל מלל, תמונות, סרטונים וכו'. אתרים רבים עושים שימוש בחלקו הימני (בעברית) או השמאלי (באנגלית) של גוף האתר וממקמים בו תפריט ניווט נוסף המכיל קישורים, בתחתית הדף נהוג גם כן למקם סרגל ניווט נוסף אך בפונט קטן ומוצנע יותר זהו המקום בו בדרך כלל גם ניתן קרדיט ליוצר האתר ומידע אודות זכויות יוצרים, תנאי שימוש באתר וכו'.

 

 

 


 

כל המוסיף גורע

באופן כללי לגבי כל האיזורים ביחד ולחוד – רצוי מאוד לא להעמיס, בגרפיקה או במלל מכיוון שזה עשוי לבלבל את הגולש, שסך הכל רוצה להגיע אל המוצר / שירות שחיפש במהירות המקסימלית. לעיתים עומס במלל מייצר תחושת אנטגוניזם (אנטי, במילים פשוטות) אצל הגולש והוא פשוט עוזב את העמוד.

 

 

 


אימפקט

ידוע שב"פגישה ראשונה" אחד הדברים שקובעים הוא ה"רושם הראשוני". לכן אם נרצה להציג את המוצרים או העבודות שלנו – דף הבית יהיה המקום להתחיל בכך, לדוגמה – סליידר (מצגת) של תמונות מרשימות ואיכותיות של מוצרים המתחלפות בזו אחר זו אשר תופסת מקום בולט אך לא בלעדי בעמוד תיצור נוכחות אשר "תדבר" אל הגולש באופן מיידי ותעביר בשניות מסר ברור ומובן. כמובן שאם התמונות (המוצרים/עבודות) נראות באמת טוב, גם נזכה להערכה מצד הגולש.

 

 

 


 

הנדסת אנוש וניווט

דיברנו על כך שגולשים ירתעו מעומס מידע המובא להם כמיקשה אחת. הדרך להתמודד עם סוגייה זו הינה ע"י חלוקת המידע לרמות, ו"הגשתו" באופן הדרגתי. לכן יהיה עלינו לחלק את מוצרי/שירותי החברה לקטגוריות ולתת קטגוריות, כאשר הגולש יוכל לנווט מהכללי אל הממוקד.

 

נדאג שבכל דף באתר יהיה סרגל ניווט היררכי, אשר עוזר לגולש להבין איפה הוא נמצא ומקל עליו בניווט באתר, סרגל לדוגמה: דף הבית > גופי תאורה > גופי תאורה לשולחן.

 

רצוי מאוד, עבור מנועי החיפוש, שכל דף באתר יהיה במרחק של מקסימום 2 "קליקים" מדף הבית. ברוב המקרים יעמדו הדפים בקריטריון זה. במידה ולא, דרך מצויינת להתמודד עם סוגייה זו היא מפת האתר.

 

 

 


 

מפת אתר

דף באתר שיהיה בנוי כרשימה קלאסית (כמו ב-Word) ויציג את כל דפי האתר מסודרים באופן היררכי, כאשר כל סעיף ברשימה זו הינו קישור ישיר אל הדף המבוקש. לדף זה יש לתת את השם sitemap.

 

קטע לדוגמה מתוך קובץ מפת אתר –

 

  • דף הבית

 

  • טיפולי רפואה משלימה

    • כירופרקטיקה

    • שיאצו

    • רפלקסולוגיה

    • דיקור סיני

 

  • מאמרים

    • תזונה נכונה

    • פעילות גופנית מומלצת בזמן ההריון

    • עיצות זהב לגמילה מעישון

 

  • צור קשר

 

מפת האתר וסרגל הניווט ההיררכי מצטרפים למעשה לעזרי ניווט קיימים והם – סרגל הניווט בראש הדף (זוכרים שהמלצנו...) וסרגל הניווט בתחתית הדף. אתם בוודאי מתחילים לראות את התמונה – לעזור לגולש להגיע מכל מקום, לכל מקום, מכל נקודה, בקלות.

 

 

 


 

תיאוריוּת

(לא מהמילה תיאוריה אלא מהמילה תיאור) עלינו לתאר את תוכן העמודים באופן ברור ומדוייק, כך לגולש יהיה קל להתמצא ולהגיע אל המידע שהוא מחפש בקלות, כמו כן תיווצר אצלו תחושת אמון עבור תכני האתר מכיוון שהוא יראה שהוא מקבל מה ש"רשום" ולא מבזבזים את זמנו. גם מנועי החיפוש אוהבים לקבל מידע מדוייק ומסודר אודות תכני האתר, וכשהם מזהים אתר שלקח נושא זה ברצינות, יחשיבו אותו כאמין יותר מה שיעזור לו בדירוג בתוצאות החיפוש.

 

 בסעיפים הבאים נדון בתגיות, כותרות ותוכן העמודים עצמם. כאן המקום לציין שבמסגרת כתיבת התכנים וניסוחם נשזור במלל באופן טבעי ומושכל את מילות המפתח לקידום שאספנו בתחילת התהליך (ראו "למצוא את המילים הנכונות"). מילות מפתח בעלות חשיבות גבוהה יקבלו עדיפות בתגית הכותרת title. מילת מפתח אשר שייכנו לדף נחיתה מסויים (לדוגמה- דף הנחיתה של המילה "איפור כלות" הוא דף "איפור כלות" באתר של "הילה – מאפרת מקצועית") נדאג שתופיע בו בצפיפות של כ-5% מסך המלל , ובפיזור אחיד, כלומר בתחילתו, לאורכו ובסגירתו. מילות המפתח ישולבו אם כן בתגיות, בכותרות, במלל עצמו ובמלל קישורי סרגלי הניווט.

 

 

 


שימוש בתגיות

באמצעות שימוש נכון בתגיות ה-Meta, המשמשות כמעין תעודת זהות בסיסית לעמוד בו הן נמצאות, נשיג אינדוקס טוב יותר לדפי האתר במנועי החיפוש ונזכה למדד אמינות גבוה יותר, נבחין ב-3 תגיות -

 

תגית הכותרת – Title התגית ב-הא' הידיעה. ללא ספק התגית החשובה ביותר מבחינת קידום האתר, יש להקפיד לרשום בה תיאור תמציתי, ברור ומדוייק של תוכן הדף (טיפ – לא יותר מ-65 תוים).

תגית התיאור – Description נרשום בה תיאור אודות התוכן של הדף

(טיפ – עד 160 תוים, או 20-25 מילה)

תגית מילות המפתח – Keywords נרשום בה כ-20-30 מילות מפתח המתארות וקשורות באופן ישיר לתוכן העמוד בו אנו נמצאים, כיום תגית זו משמשת בעיקר את מנועי החיפוש Yahoo ו-Bing ולא את Google.

 

 בהקשר זה נציין שאם נבחר באתר עם מערכת עם ניהול תוכן יש לוודא שיש ברשותינו שליטה מלאה על כל פריטי תגיות ה-META בממשק הניהול

 

 

 מעבר לשמירה על תיאור מדוייק, תמציתי וברור, נוודא שאין דפים בעלי תגיות Meta כפולות (זהות) – דבר המבזבז משאבי אתר יקרים וגורם לאיבוד דירוג מהותי בעיני מנועי החיפוש.

 

 

 


 

שימוש בהיררכיית כותרות

דבר נוסף ש"אוהבים" מנועי החיפוש הינו שימוש בהיררכיית כותרות, כלומר כותרות מסוג 1H, 2H ו-3H בדרך זו יכול לקבל הרובוט הסורק את האתר, מידע חיוני אודות דירוג חשיבות הנושאים בהתאם לשימוש בכותרות, לדוגמה, עמוד המכיל:

 

את הכותרת 1H – "איפור מקצועי"

את הכותרת 2H – "איפור כלות"

ואת הכותרת 3H – "דוגמאות לאיפור כלות"

 

יוכל לספר למנוע החיפוש ש"איפור מקצועי" הינו נושא ראשי באתר או נושא האתר עצמו > "איפור כלות" הינו משני או מוצר/שירות ו"דוגמאות לאיפור כלות" הוא תת-נושא-משני מבחינת חשיבות. כך עבודתו של הרובוט נעשית קלה והוא מצליח בפרק זמן קצר "להכיל" את תוכן העמוד כולו באופן מקיף.

 

 

תוכן העמוד עצמו

בתוכן העמוד עצמו, נקפיד על ניסוחים ברורים ונהירים, ללא שגיאות כתיב, ללא שימוש בז'רגון מקצועי אשר לא מוכר לקהל הגולשים, או שימוש בשפה אקדמית "גבוהה" אשר גם היא עשויה להיות לא ברורה ומרתיעה.

 

לא לתת הרבה מלל בפסקה אחת, לחלק את המלל לפסקאות קצרות וקלות ל"עיכול", רוחב פסקה מומלץ הינו עד 350 פיקסלים, אחרת יהיה קשה לגולש לעקוב אחרי השורות במהלך הקריאה. מומלץ לשלב תמונות לאורך המלל על מנת לתת לחוויה מימד ויזואלי, כל תמונה במלל היא כמו הפסקה מתודית בקריאה, ועוזרת לגולש לעבד את המסרים והנתונים המועברים אליו.

 

את המלל של הקישורים בסרגל הניווט (בראש, גוף ותחתית הדפים) ננסח באופן ברור המתאר במדוייק את הדפים אליהם הוא מפנה.

 

 


 

מה גוגל לא יודע לקרוא

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בשלבי בניית האתר הראשוניים הינו הנתון היבש שגוגל אינו יודע לקרוא תמונה, ולכן אם הכנתם תפריט ניווט מעוצב ויפייפה הבנוי מתמונה, או תמונות חתוכות יש להבין שגוגל לא יודע לקרוא את המלל הרשום בתמונה. ישנם שלוש דרכים להתמודד עם מגבלה זו – הראשונה: פשוט להכין את התפריט מטקסט ולא מתמונה (ויתור כואב לעיתים), השנייה: להכין תפריט נוסף (זהה) הבנוי מטקסט (תמיד טוב שיש שניים), השלישית: אם בכל זאת בחרנו לא לוותר על התפריט שבנוי מתמונות, לתת לכל תמונה תגית ALT המציינת את נושא הדף אליו היא מקשרת, פעולה שעשוייה להועיל מכיוון שגוגל יודע לקרוא תגית זו.

 

לגבי פלאש המצב בעייתי עוד יותר– גוגל לא קורא פלאש בכלל ! ובשונה מתמונה, אין אפשרות להוסיף לפלאש תגית ALT, לכן עם תובנה זו נלמד שאתר שכל כולו בנוי על טהרת הפלאש הינו כמו דף ריק עבור גוגל, ולכן הדרך לעשות שימוש בטכנולוגיה מדהימה זו, היא לא להסתמך על הפלאש לבדו אלא לשלב אותו כחלק מעמוד טקסטואלי.

 

 

 


 

הקשר עם הגולש

רצוי שבכל עמוד באתר יופיע טלפון ליצירת קשר, וכמו כן טופס יצירת קשר המאפשר לגולשים יצירת קשר מיידי, מהיר ובלתי מחייב. בכל מקרה צריך להיות עמוד "צור קשר" שיציג באופן ברור את כל אמצעי יצירת הקשר: טלפון, פקס, אימייל, כתובת החברה, מען למכתבים, טופס יצירת קשר נוסף, מפת הגעה למשרדי החברה ופרטי קשר נוספים, במידה ויש כאלה. יתרון בולט נוסף בטופס יצירת הקשר הינו האפשרות "להראות" למנועי החיפוש את הפניות שנשלחות. כן, מנועי החיפוש יכולים לדעת בנסיבות מסויימות אם פונים אלינו. כשגוגל מזהה פניות הוא מסיק שמדובר בגוף ש"רוצים" בשירותיו ובהתאם יעלה את מדד אמינות האתר.

 

 

 


 

 מילת הקסם – ערך מוסף

הגענו לסוף. יש אתר המציג את מוצרי החברה בחלוקה לפי נושאים וקטגוריות באופן ברור, שמרנו על כל כללי התוכן, הכותרות מתארות היטב את תוכן העמודים בו הן נמצאות, התגיות מנוסחות בקפידה, ישנם לפחות שני תפריטי ניווט ואפילו טופס יצירת קשר ומפת הגעה.

 

אנחנו יכולים לומר בביטחון שהקמנו אתר לתפארת. אך מה מייחד אותו ? איך הוא מקנה יתרון לחברה שלי בשוק רווי מתחרים ? למה שגולשים המחפשים מוצר/מידע יגיעו דווקא לאתר שלי מבין עשרות או מאות ? ואם כבר הגיעו, למה להם להישאר ?

 

אכן שאלות קשות, אבל יש להן תשובה! ערך מוסף.

עלינו לחשוב מה עוד נוכל להביא לגולשים המגיעים אל האתר, שיהפוך את חווית הגלישה שלהם לבעלת ערך מוסף גבוה יותר.

 

לדוגמה – גולש מחפש צלם לחתונה, מגיע אל אתר כלשהוא של צלם חתונות ומגלה בו, מעבר למידע ה"יבש" מדור עם רעיונות "מדליקים" למסיבת רווקים. אותו צלם יצליח, קרוב לוודאי, לייצר אצל אותו גולש רגש חיובי מוסף, שאולי יעזור לו בקבלת ההחלטה אם לפנות אליו או לא.

 

דוגמה נוספת – גולש מחפש חברת שלטים לשילוט העסק, באתר אליו יגיע ימצא מידע אודות סוגי שלטים וכו' וימצא בו גם מדור הפורס בפניו את סוגי השילוט השונים הקיימים, ומאמר המסביר אודות אופן ביצוע תהליך השילוט. הגולש ירגיש שהאתר עונה לו על שאלות רבות ויחשוב שהאתר תרם לו מעבר למה שציפה לקבל.

 

כמו כן שימוש בסרטוני וידאו, אנימציות/פיצ'רים בפלאש ותמונות (מתאימים !) יגבירו את מימד החוויה באתר ויביאו לזמני שהייה ארוכים יותר באתר ותחושה טובה אצל הגולש. אגב, משך זמן שהיית הגולשים באתר נמדד גם הוא ע"י מנועי החיפוש ויש לו תפקיד מכריע בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

 

ע"י סיעור מוחות וחשיבה "מחוץ לקופסה" ננסה להציף רעיונות שיתרמו לאתר ערך מוסף עבור הגולש. הדרך הטובה ביותר הינה לשים עצמנו בתור "אותם" גולשים ולחשוב מה יחפשו ומה יהיה שימושי עבורם ויתרום להם. את המסקנות שנגבש ניישם באתר בפועל.

 

 

 


 

כמה טיפים נוספים לקינוח (על חשבון הבית)

  • קישורי Wiki  - קישורים לערכים או נושאים המשולבים בתוך הטקסט השוטף ומפנים לעמוד העוסק בנושא מסויים בהרחבה באתר, מעלים גם הם את דירוג דפי האתר.

 

  • נדל"ן מניב - לחשוב על העתיד לבוא – להשאיר שטח ייעודי לרווחים – לפרסומות גוגל (Adsense) או ליצירת שיתופי פעולה למטרות הקידום שלנו.

 

  • ענן תגיות - לבעלי אתרי מסחר המכילים נושאים וקטגוריות רבות, בהם התוכן הינו פועל יוצא של החיפושים המבוצעים ע"י הגולשים קיימת בעייתיות "לכסות" את כל פריטי האתר באמצעות מפת אתר, הדרך להתמודד עם סוגייה זו הינה באמצעות "ענן תגיות" המכיל קישורים ישירים לביצוע שאילתות החיפוש הפופולריות ביותר באתר.
    קישורים למקורות סמכותיים – ערכים בוויקיפדיה, אתרי ממשלה ואקדמיה – ערך מוסף לגולש ומדד אמינות גבוה יותר בעיני מנועי החיפוש.

 

 

הכותב הינו הבעלים של סטודיו מאור בע"מ – בניית אתרים, מומחה קידום אתרים  

 

 

 


 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright