היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

ביטוח גוגל

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

אין להעתיק את המדריכים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

 

 

גוגל סוגרת את הפעילות בתחום הביטוח

 

כיתוב "בלעדי לאתר"
 

 

גוגול משנה כללי מסחר בביטוח

מאת: קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים

 

 

 

מנוע החיפוש של גוגל להשוואת מחירים בקליפורניה

בתחילת חודש מרץ 2015, השיקה גוגל את מנוע השוואת מחירי ביטוח רכב המאפשר רכישה מקוונת של ביטוח באמצעות המחשב הביתי ומכשירי הטלפון החכמים.

 

על הכוונה של גוגל להיכנס לתחום ביטוח הרכב כבר דובר ונכתב עוד בשנת 2014. מהלך שנראה הגיוני גם לאור פיתוח המכונית האוטומטית ע"י גוגל.

 

השקת השלב הראשון של המיזם נעשה במדינת קליפורניה של ארה"ב החברים בהתאחדות המבטחים של קליפורניה. מדובר בשיתוף פעולה עם ספקי ביטוח גדולים כגון מט לייף, מרקיורי, טייטן וספקי ביטוח נוספים שנאותו כולם להתאים את שאלוני הצעת הביטוח המקוונים שלהם  לפורמט האחיד שהוכתב להם על ידי הנהלת גוגול.

 

בשלב זה יכול הגולש בבקליפורניה לקבל הצעת מחיר מאת 13 ספקים באמצעות הקשת הקוד של האזור שבו הוא נמצא, כאשר לגולשים המחוברים לגוגל באמצעות מנוע החיפוש כרום נחסכת הפעולה של הקשת הפרטי האישיים שלהם שכבר מצויים במערכת של גוגל המאפשרת בשלב זה לקבל הצעות מחיר לביטוחי רכב ואופנועים לתקופת ביטוח של שישה חודשים.

 

על מנת לחסוך לגולשים בזמן יקר הכרוך במילוי טפסים שונים, מודיעה גוגל באתר הרכישה של הביטוחים, כי היא פועלת בשיתוף פעולה עם מספר מבטחים לריכוז כל השאלות שלהם בטופס אחיד פשוט ביותר וקל לשימוש.

 

בנוסף, מאפשרת המערכת שיחה עם סוכן הביטוח מורשה בכל שעות היום בכל שאלה שהיא לפני השלמת הרכישה של הביטוח.

 

לפי הצהרת גוגל קיימת כוונה להרחיב את הפעילות במדינות נוספות בארה"ב ובאירופה בנוסף למדינת קליפורניה והכל בעזרת פרישה של רשת סוכני ביטוח מורשים.

 

מדברים על הירידה הצפויה ברווחי המבטחים בשל הכניסה של גוגל לתחום הפצת ביטוח הרכב הכרוכה בירידת מחירי הביטוח.

 

שירות השוואת מחירי ביטוח הרכב של גוגל כבר קיבל הרשאה לפעול ב 26 מדינות בארה"ב והוא עובד, כאמור, עם חברות הביטוח גדולות כגון דיירילאנד, מטלייף, מרקיורי ועוד.

 

כבר עכשיו רואים בארה"ב את גוגל כגורם העשוי להוות כח משמעותי בשיווק ביטוח רכב בארה"ב לאור כניסתה לתחום זה כאשר באפשרותה לשנות את כללי המשחק בתחום שיווק ביטוחי הרכב גם בשל ההשקעה הכספית האדירה של גוגל.

 

הערכת משווקי הביטוח בארה"ב, היא כי גוגל צפויה להיכנס לתחומי ביטוח נוספים לביטוח הרכב כמו למשל ביטוח דירה וביטוח נוספים וזאת לאחר שתלמד את כל הדרוש ותתמחה בשיווק הביטוח בתחום הרכב.

 

כך המצב בשלב זה בארה"ב כאשר לפי הנתונים שפורסמו כבר בשנת 2013 ניתנו 40 מיליון הצעות מקוונות לביטוח ברחבי המדינה.

 

נכון לאמצע חודש מרץ 2015, פועלת גוגל גם בבריטניה! לפי מנוע חיפוש המאפשר קבלת הצעת מחיר באמצעות הזנת מספר הרישוי של הרכב.

 

בבריטניה מדובר ב 125 ספקי ביטוח כאשר באתר גוגול קומפר הבריטי מציינים, כי כ 51% מהלקוחות יכולים לחסוך סכום של עד £218.07 (כ 1,300  ₪) בביטוח רכב. 80% מהצרכנים יכולים לחסוך עד £71.91 (כ 430  ₪), באמצעות גוגל קומפר, כך לפי הפרסום באתר שמסתמך על סקר צרכנים מקוון שנערך באופן עצמאי במשך כל שנת 2014. מחקר שנעשה, כאמור, עוד לפני כניסתה של גוגל לתחום השוואת עלויות הביטוח האמורה להביא להפרשי מחירים גבוהים בהרבה.

 

בבריטניה מציינים כי עלות החיפוש לגולשים אינה כרוכה בתשלום אולם גוגל מתוגמלת באמצעות ספקי הביטוח.

 

בישראל, נראה שנפשות הפועלות בתחום הביטוח (מבטחים, סוכנים והרגולציה) עסוקים במחלוקות שביניהם ואיש מהם אינו פועל (לפחות לא לפי הפרסומים בכלי התקשורת) על מנת להתמודד בבא העת עם ה"פלישה" של גוגל בארצנו הקטנה, ככל שתגיע, דבר המצריך הכנה ממושכת והמתנה עד ההגעה של גוגל למדינתנו קרוב לוודאי שתתגלה כשיקול מוטעה לאור האפשרות החוקית הפתוחה בפני אזרחי המדינה לרכוש ביטוח גם בחו"ל.

 

ואחת האפשרויות היא פתיחת הביטוח בבריטניה גם בפני אזרחי ישראל.

 

חברות עסקיות ותאגידים גדולים רוכשים כבר היום ביטוחים שונים מחוץ לגבולות המדינה, ביטוחים אשר חוקי הביטוח והרגולציה המקומית אינם חלים לגביהם. הכניסה של ביטוח באמצעות גוגל באירופה, עשויה לפתוח דלת לישראלים לרכוש ביטוח בתנאים ובמחירים טובים יותר מאלו הקיימים בשוק הביטוח המקומי אם וכאשר יחליטו לפתוח את אפשרויות הביטוח בפני כלל אזרחי ישראל בחברות ביטוח אירופאיות.

 

לח.מ. יש רעיון בסיסי להתמודדות של תעשיית הביטוח והרגולציה  עם סוגיה זאת מבעוד מועד, רעיון אשר מטבע הדברים אינם יכולים לבוא לידי פרסום בכתבה זו, משיקולי פרנסה, שכפי שנאמר, אינה מילה גסה...

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright