פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טכנולוגיה למניעת תאונות

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

  

ביטוח רכב

ביטוח חובה

 

טכנולוגיות חדישות למניעת תאונות

 מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

רישום של שתי מכוניות שמתקשרות ביניהןטכנולוגיה חדישה למניעת תאונות דרכים מעוררת עניין בקרב המחוקקים בארצות הברית. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב הנעים הכביש שמסוגלת להתריע בפני הנהגים על אפשרות של תאונה או גם פגעי דרך נוספים.

 

בין חברות הטכנולוגיה, המתחרות על הפרויקט העתיד של הבטיחות בדרכים, ניתן למצוא חברות מובילות בתחום כמו סיסקו, גוגל וטסלה מוטורס שמתכננות פיתוח מערכות אוטומטיות המסוגלות גם לשמש בעתיד במערכות של מכונית הנוהגת בעצמה ללא נהג.

 

הטכנולוגיה מאפשרת למכוניות להחליף ביניהן באופן אוטומטי נתוני בטיחות כמו מהירות ומיקום בתדירות של 10 פעמים בשניה ובה בעת גם לשלוח אזהרות לנהגים לגבי אפשרות להתנגשות קרבה ובאה.

 

המערכת בגרסה הנוכחית אינה יכולה לשלוט בבלמים או בהגה, אולם אפשרויות אלו נמצאות בשלב זה בפיתוח ובתכנון.


משרד הבטיחות בדרכים בארה"ב, פרסם בחודש מאי 2013 טיוטה של מדיניות המעודדת את הפיתוח של טכנולוגיות שיכולות להשתלב בכלי רכב אוטונומיים.

 

בניסוי שנערך באן ארבור, מישיגן, נבדקו טכנולוגיות תקשורת לטווח קצר האמורות למנוע, או להפחית את חומרתן של כ 80% מכלל תאונות הדרכים שמושפעות מנהיגה גרועה. כשליש מהרוגי תאונות הדרכים בארה"ב מצאו את מותם בתאונות דרכים הקשורות לאלכוהול.
מומחי תחבורה בארה"ב אומרים, כי החזון של מכוניות שמדברות בינן לבין עצמן על מנת למנוע התנגשות נמצא בדרך להתגשמות.

 

עוד בשנת 2013 נבחנה אפשרות לשילוב טכנולוגיות מתקדמות במספר דגמי יוקרה של כלי רכב בארה"ב ישכללו אפשרות לבלימה במקרה של התנגשות המתקרבת ובאה.

 

 כצעד נוסף בהתפתחות הטכנולוגית, מערכות ההתקשרות בין כלי הרכב, יציעו קרוב לוודאי גם אפשרות לקבלת מידע ולתקשורת בין כלי הרכב לבין הכביש.

 

משרד הבטיחות בדרכים בארה"ב מתכנן לאחר שלוש שנים של תכנון ממוקד מטרה ומחקר והתייעצות עם בכירי תעשיית הרכב בארה"ב  להוביל להצעות חוק לקידום הטכנולוגיות החדישות.

 

משרד התחבורה בארה"ב מסר, כי הטכנולוגיות לא יאפשרו מעקב אחר תנועת כלי רכב ולא יאפשרו ניטור של מידע אישי כך שניתן יהיה לקבל פרטי זיהוי של כלי הרכב אך ורק לצורך תיקון פגמי בטיחות. כל זאת לאור הדאגה לסיכון הכרוך בשימוש בטכנולוגיות והכלל זה הגברת הסיכון לפריצה לכלי רכב.

 

.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright