מתן שירות באמצעות גורמי חוץ (מיקור)
אינו דבר חדש בעולם הביטוח.
ניתן למנות בין גורמי החוץ מוסכי הסדר,
שמאי רכב ורופאים.
למרות שמדובר בהסדר של המבטח עם קבוצה
של נותני שירות, הרי שהמבוטח חפשי לבחור את נותן השירות מתוך הרשימה
שהומצאה לו על ידי המבטח.
אולם כאשר המבוטח לפי הפוליסה לביטוח דירה
בוחר באפשרות של תיקון נזקי צנרת על ידי שרברב מטעם המבטח (לפי הוראות
חוזר השרברבים), הוא
אינו בוחר את נותן השירות אלא מתקשר למוקד החברה אשר נותנת את השירות
אשר בוחרת בעבורו את בעל המקצוע.
פועל יוצא מכך הוא, שלבעל המקצוע המגיע
ליתן שירות לתיקון נזקי צנרת בביתו של המבוטח, יש הנעה (מוטיבציה)
נמוכה מאוד אם בכלל להשביע את רצונו הואיל ומי שמתקשר עמו היא החברה
אשר נותנת את השירות ולא המבוטח ובמרבית המקרים, פרנסתו לא תושפע
משביעות רצונו של המבוטח או מהיעדרה.
הואיל והתחרות בתחום ביטוחי האלמנטרי
ובכלל זה ביטוחי הדירות היא גם בתחום תנאי הביטוח, אני מציעה לשקול מתן
אפשרות בחירה למבוטחים מבין רשימת השרברבים הקשורים עם החברה אשר נותנת
את שירותי השרברבות, כך שהמבוטח יוכל בעתיד להמליץ או לא להמליץ
לאחרים על התקשרות עם השרברב בעתיד ולאיכות הטיפול והשירות תהיה השפעה
על המשך פרנסתו של השרברב כנותן שירות למבוטחים.
בברכה,
שלכם
קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים