היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 23/12/2007

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2008

 

ביטוח כללי היערכות לשנת 2008

 

לפי הערכות של מומחי ביטוח בארץ ובחו"ל ומבטחי משנה נראה, כי מגמת השוק הרך וירידת מחירי הביטוח תימשך גם בשנת 2008.

 

הטיפ כאן הוא בעיקר לטובת המבטחים הואיל ומרבית המבוטחים הגדולים כבר למדו כיצד לנצל את מגמת השוק לטובתם תוך שהם מחליפים לפי הצורך ואין להם כל רגשות אשם כלפי יועצי ביטוח, סוכנים ומבטחים.

 

לכן, כל גישה פניה לרגשות הסוכנים והיועצים (תראה מה עשית לי, איזה מן מו"מ אתה מנהל? אני חייב להיות כן ולהביע את רגשותי בנדון וכו') לא תועיל מעבר למתן נושא לשיחה מבודחת ע"ח הדובר בין הסוכנים והיועצים הזוכרים היטב את כל הטלפונים שלא הוחזרו וכל התשובות שהובטחו ולא ניתנו ע"י אותו דובר.

 

הקשחת עמדות, תביא אף היא לאובדן מבוטחים במרוצת הדרך.

 

אם כל מה עושים? משתנים לפי מצב השוק

 

  1. עידוד לחידוש הביטוח שלא ב1/1/2008 - חברת הביטוח יכולה לעשות כן בנקל ע"י הצעת תנאי תשלום נוחים יותר והטבות נוספות שאינן כרוכות ישירות בתעריפי הביטוח וזאת על מנת שעובדיה יוכלו לעמוד בכבוד בעומס דצמבר מבלי לאבד עסקים בשל סיבות של היעדר משאבי כח אדם, שחיקה, בנוסף לתחרות הקשורה למחירי ולתנאי הביטוח.
     

  2. לקבוע בנוהל מחייב מסגרת זמן למתן תשובות -  חוקי וחוזרי הביטוח אינם קובעים מסגרת מחייבת של זמן למתן תשובות לפניות שונות של מבוטחים החל מפניה לקבלת הצעת מחיר וכלה בבקשה לתיקון פוליסה בהתאם לסיכום עם המבוטח. בפועל נוצר לפעמים מצב של חוסר בהירות לגבי קיום הכיסוי או תנאיו אשר עשוי להביא אף להליכים משפטיים מיותרים בקרות מקרה ביטוח.
     

  3. להיעזר בעובדי חברות כ"א - אפילו למתן תשובות לפונים שהובטחו ע"י המנהלים אשר אינם יכולים לעשות כן בשל עומס העבודה בדצמבר וזאת על מנת לשמור של שמה הטוב של החברה ושמו של המנהל. אפילו תשובה בנוסח של לא הצלחנו לחזור אליך כי טרם קיבלנו תשובה מחו"ל, עדיפה על פני היעדר מענה לטלפונים או גרוע מכך, מתן מידע לפונה לגבי העיסוקים של המנהל אשר בגינם הוא אינו יכול לענות.
     

  4. לעבוד עם טבלאות - הכוללות את תנאי הביטוח של המבוטח בשנה שהסתיימה וטבלאות הכוללות את דרישות הביטוח לגבי הכיסוי המבוקש אצל המתחרים.  בתקופה של שוק תחרותי, ניתן לאבד עסקים בנקל מסיבות כאשר מתוך חוסר מודעות לכיסוי הקיים מתעקשים לדרוש תנאים שלא היו קיימים בשנה הקודמת (ובדיעבד מוותרים על הדרישה כאשר העסק עבר כבר למבטח אחר) או תנאים שלא יידרשו על ידי חברה או חברות מתחרות. לצורך הכנת הטבלאות ניתן להיעזר בעובדי חברות כ"א.
     

  5. התייעלות וניהול זמן - עד כמה שהדבר יישמע מפתיע - אני ממליצה להציע כמענה לפניה הראשונה לבקש מהפונה את המחיר והתנאים שהוא מצפה לקבל ולהציע את מחיר הרצפה מבחינת התנאים והמחירים של המבטח תוך ציון העובדה שמדובר בשורה התחתונה. בדרך זאת ניתן לחסוך בזמן יקר ולזכות בנקודות זכות אצל הסוכן או היועץ לגבי הגישה המקצועית של המטפל בחברת הביטוח.
     

  6. לחסוך בהוצאות ייצור - תאורה, חשמל, טלפונים, הדפסה - להדפיס פוליסות בוורד משני צדי הנייר בנוסח ברור שאינו כולל מלל קבוע בדף אחד וביטולו בדף אחר, דבר האמור לחסוך  אף בעלות הטיפול בתביעות בשל מלל ונוסחים שאינם ברורים.

 

 

ראו גם:

טיפ לקראת חידוש ביטוחי 2007 - עדיין אקטואלי

 

קביעת מועד חידוש שפוי

 

 

 

 

בברכה,

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 


הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright