היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 30/11/2007

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

כל הטיפים לשנת 2007

 

חשיבות הכרת המוצר

 

 

מדי פעם אני נתקלת בתופעה של מבטחים/סוכנים/שמאים שאינם מכירים את המוצר המשווק על ידם, עונים תשובות השוללות כיסוי שכבר קיים לפי תנאי הפוליסה.

 

למשל: אישורי הביטוח חתומים ע"י המבטחים נדרשים בד"כ ע"י משכירים ומזמיני עבודה. במרבית המקרים קיימת דרישה לביטוח חבות המעבידים כאשר ביטוח זה אינו כולל סייגים מסוימים המפורטים באישור ובכלל זה דרישה להיעדר סייג המתייחס לעבודת נוער. חתמים החותמים על אישורים בחברות ביטוח, נוהגים לפעמים להוסיף הגבלה להיעדר הסייג הנ"ל בביטוח חבות המעבידים ומגבילים להיעדר סייג בקשר לעבודת נוער כחוק. וזאת גם כאשר נערך לפי תנאי הפוליסה לביטוח חבות המעבידים - תנאי ביט אשר אינם כוללים כל סייג שהוא לגבי עבודת נוער, כך שאין כל מקום להוסיף הסתייגות להעסקה כחוק לגבי ביטול חריג שאינו קיים.

 

וגם חתם שמתעקש להוסיף לביטוח חבות המוצר חריג המוציא מכלל ביטוח נזק למוצר עצמו, כאשר לפי תנאי הפוליסה נזק למוצר עצמו אינו מבוטח.

 

שמאי אשר ביקש לדחות תביעה בשל שריפה בדירתו של המבוטח אשר אירעה בשל רשלנותו ועוד.

 

ההצעה הראשונה לכל הנוגעים בדבר, היא לקרוא שוב ושוב את הפוליסה לפני שמגיבים לגבי תנאי הביטוח, גם כאשר קיים ביטחון מלא שהתנאים ידועים ומוכרים או מישהו בעל סמכות מקצועית מביע דעה התומכת בעמדת המתייחס.

 

ההצעה השנייה, לסוכנים ולצרכני ביטוח היא לדרוש תשובה בכתב הנסמכת על תנאי מתנאי הפוליסה ומפנה אליו ולא על הגיונו של המתייחס. לאחר קבלת התשובה חשוב לבדוק אם אותו תנאי אכן מופיע בפוליסה הרלוונטית בנוסח זהה לנוסח המופיע בהתייחסות.

 

ההצעה השלישית, למבטחים שמעוניינים לרכוש סוכן  ומציעים לו עמלות והטבות שיש לו במילא אצל המבטח שהוא רגיל לעבוד באמצעותו שנים רבות ומזניחים את נושא הכיסוי הביטוחי אשר עשוי לתת להם יתרון גדול לעומת המבטח עמו רגיל אותו סוכן לעבוד.

 

בהמשך אולי מן הראוי לתת את הדעת לתכנות המחשבים בחברות הביטוח באופן שכל כיסוי המופיע בתנאים הכללים יופיע גם ברישום נתוני המחשב לכל תוכנית ביטוח של כל מבוטח וכאשר חתם/סוכן/איש תביעות/שמאי  יקיש  את השאילתה המתייחסת לאותו כיסוי, הנוסח בפוליסה יופיע באותיות קידוש לבנה על צג המחשב.

 

 

 

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright