היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 19/5/2007

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

כל הטיפים לשנת 2007

 

מה לדרוש מיועץ לניהול סיכונים בביטוח כללי

 

טיפ השבוע עוסק בדרישות מקובלות המופנות כלפי יועץ ביטוח אלמנטארי, או כפי שנהוג לקרוא לו, יועץ לניהול סיכונים בביטוח כללי:

 

  1. בדיקת הרקע של היועץ:

  • היעדר רישיון סוכן בביטוח אלמנטארי - למניעת  ניגוד אינטרסים כאשר היועץ רשאי לעסוק  כסוכן ביטוח ובתוך כך אף להתחלק בעמלות עם הסוכן הנבחר של העסק.  ניתן לבדוק את הדבר באמצעות אתר האינטרנט של הפיקוח על  הביטוח.
     

  • נתוני התדיינות משפטית של היועץ ולקוחותיו - תביעות שהוגשו כלפי היועץ בשל הפרת חובה מקצועית ובכלל זה הטיית מרכז, תביעות שהיועץ עצמו הגיש כנגד מבטחיו בביטוחים אישיים (והאם זכה או הפסיד), עד כמה נזקקו לקוחותיו של היועץ לסיוע משפטי על מנת לקבל את המגיע להם על פי הסכמי הביטוח - ומה היתה התוצאה?
     

  • האם היועץ נוהג להעדיף מבטחים - רצוי לבדוק אם היועץ נוהג להעדיף מבטחים מסוימים על פני האחרים או גם שהוא נמנע מראש לפנות לחלק מהמבטחים.

  1. אישור המעיד על קיום ביטוח  אחריות מקצועית - מן הראוי לדרוש מהיועץ להציג מדי שנה אישור ממבטחיו המעיד על קיום ביטוח אחריות מקצועית בגבול אחריות ראוי להיקף העבודה מול הלקוח בהגדרה מוסכמת מראש של הגדרת תפקידי היועץ, התאריך הרטרואקטיבי ובהגבלת ההשתתפות העצמית לאירוע אחד בסכום נקוב המוסכם עם היועץ.
     

  2. מי אמור לטפל בעניינכם? -  כאשר מדובר במשרד יועצים, חשוב לוודא  מראש מי היועץ שיעבוד מולכם ומהם כישוריו. מומלץ להכין מראש מספר שאלות בתחום המקצועי ולבחון את העובד לפני ההתקשרות.
     

  3. שעות העבודה של היועץ - יש יועצים המסיימים את עבודתם בשעה 15.00 והולכים הביתה. כל זה טוב ויפה אם גם הלקוח נוהג לעבוד באותה מסגרת זמן. אם שעות העבודה במשרדו של הלקוח נמשכות גם בשעות אחר הצהרים, מן הראוי שיבחר לעצמו יועץ העובד בשעות מקבילות לשעות עבודתו על מנת שיוכל לקבל תשובות מהירות במקרים דחופים.
     

  4. הגדרת משימותיו של היועץ - חשוב להגדיר מראש אם העבודה כוללת: ניהול מכרזים, מפרטים, טיפול בסעיפי אחריות וביטוח בהסכמים, ייעוץ לגבי תביעות, טיפול בדברים הקשורים בתקופה שלפני תחילת עבודתו, מתן חו"ד בתביעות משפטיות ומתן עדות לטובת הלקוח, ענפי הביטוח לגביהם ניתן הייעוץ ועוד.
     

  5. מהירות התגובה של היועץ - רצוי לוודא מראש מה תהיה מהירות התגובה של היועץ לכל הליך שיידרש במהלך עבודתו מול הלקוח.
     

  6. אפשרות העברת התיק לידי יועץ אחר  - יש להבטיח מראש אפשרות של כל אחד מהצדדים להעביר את התיק לידי יועץ אחר ואת המנגנון המוסכם לשם כך.
     

  7. חתימה על הסכם עבודה עם היועץ - רצוי לחתום על הסכם עבודה המפרט את התחייבויות שני הצדדים וכן חתימה על התחייבות לסודיות ולפעמים גם על ויתור על זכויות יוצרים מצד היועץ במקרה של ניסוח תנאים ייחודיים אשר הלקוח יבקש לעשות בהם שימוש גם לאחר סיום עבודתו של היועץ.
     

  8. תוספת מחיר בעבור עבודה מעל למתוכנן - יש יועצים הנוהגים להציע מחיר זול יחסית בתחילת ההתקשרות ולאחר מכן מציגים שעות עבודה רבות ומבקשים תוספת תשלום כאשר היקף השעות היה ברור להם מלכתחילה. לכן מומלץ לקבוע בהסכם, כי היועץ לא ידרוש תוספת בשל שעות עבודה ומאמץ מיוחד אשר לא סוכמו עמו בכתב בתחילת ההתקשרות אולם מצד שני, ברור שלא ניתן להעמיס על היועץ פניות ועבודות נוספות ללא פרופורציה תמורת תמורה מזערית שסוכמה עמו בעבור טיפול בסיסי.

 

 

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright