הטיפים של היועצת קטיה
שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים
בעלת
ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן
הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד
מומחה, ניהול תביעות ועוד.
הרשמה לטיפים
מהאתר

קבלו את הטיפ השבועי, לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא
תשלום
אין
להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר
|
על אוריינות פיננסית וביטוחית
בשבוע
שעבר פורסם דוח הפיקוח על הביטוח לשנת 2006.
מסקירה ראשונית של הדוח, ניתן לראות, כי השנה הושקע מאמץ מיוחד בעבודות הסקירה של
שוק הביטוח המקומי וכן ננקטו פעולות רבות על ידי הפיקוח על הביטוח.
בדברי המבוא, קורא המפקח על הביטוח, רו"ח ידין ענתבי
לאוריינות
פיננסית של הצרכנים, בנוסף לחיזוק
ידיו של המפקח בעניין חיוני זה, ברצוני להוסיף את איחולי לקראת השנה החדשה, לקידום
האוריינות הביטוחית של הצרכנים בנוסף לאוריינות הפיננסית.
כך למשל, בכל הקשור לביטוח
כללי, אלמנטארי, מרבית המבוטחים ידעו לפחות את שמה של חברת הביטוח אשר באמצעותה הם
מבוטחים בביטוחי רכב או גם דירה ולא רק את שמו הפרטי של סוכן הביטוח, יהיו מודעים
לקיומם של סכומי ביטוח וגבולות אחריות וכן סייגים, חריגים, השתתפות עצמית, מגבלות
כיסוי, תנאים לפוליסה ותוכניות ביטוח שונות לאותו סיכון. ובקיצור, ישכילו לרכוש את
המוצר הביטוחי המתאים להם ביותר במקום לחפש ביטוח לפי המחיר הזול ביותר מתוך הנחה
שמדובר במוצרים כמעט זהים.
דבר נוסף שהייתי מאחלת הוא איפוק ושיקול דעת מצד
העורכים והכותבים בעיתונות המודפסת ובאינטרנט בכל הקשור לסקירת פסיקה ותוכניות
ביטוח.
כתבות שמגמתן להראות על קיפוח מכוון של מבוטחים
באמצעות תנאי פוליסה ודרישות מיגון המורים על חוסר הוגנות אינם תורמים לעידוד
המבוטחים לפחות לקרוא את הפוליסה אותה הם רוכשים במיטב כספם, דבר המהווה את הצעד
הראשון לקראת בחירה אחראית והתאמה של צרכי הביטוח.
בברכה,
שלכם
קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים
ומנהלת אתרים
הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב
תגובות וחוויות
 |
|