היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 9/5/2008

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2008

 

אומרים לך שאין כיסוי לנזק, אבל...

 

 

מניסיון של 35 שנה בענף האלמנטארי ובכלל זה מעקב, טיפול וניהול של תביעות ביטוח אני נתקלת מדי פעם (וכל פעם היא פעם אחת יותר מדי) בתופעה שהמבוטח נמנע מלהגיש תביעת ביטוח בשל נזק מכוסה בעקבות שכנוע באמצעות "מידע מקצועי" שקיבל מגורמים שונים וביניהם כאלו שאינם כפופים לפיקוח על הביטוח כמו:

  1. פקידים המועסקים על ידי סוכנות/סוכן ביטוח (אשר במרבית המקרים אינם בעלי רישיון סוכן).
     

  2. שמאי ביטוח.

אפשר להבין את המבוטחים שאינם בקיאים ברזי הביטוח. אני עצמי, הצלחתי להתבלבל לרגע קט כאשר שמעתי את קולו הרדיופוני והסמכותי של שמאי ידוע וותיק אומר לי "אבל קטיה, כך כתוב בתנאי הפוליסה שמספרו כך וכך בעמוד כך וכך". לקח לי רגע להתעשת, להיזכר בסעיף המדובר, לנשום עמוק ולהסביר לשמאי הנכבד (שאינו מעוניין להקשיב), כי הכוונה בכלל לאירוע מסוג אחר והאמור בסעיף המצוטט אין לו דבר וחצי דבר עם מקרה הביטוח.

 

הטיפ למבוטחים:

  1. בכל מקרה בו תביעתכם נדחית על ידי גורם שהוא שמנסה לשכנע אתכם, כי הנזק אינו מבוטח - לא להסתפק בהסבר בעל פה, ויהא משכנע ככל שיהיה אלא לדרוש ולקבל מכתב מסודר מהמבטח המפרט את נימוקי הדחיה, כמתחייב מהכרעה עקרונית של הפיקוח על הביטוח (עוד משנת 1998).
     

  2. למבוטחים שיכולים להכתיב תנאי ביטוח למבטח: לכלול בפוליסה סעיף המאפשר להם בכל עת להחליף לפי בקשתם וללא צורך לנמק את הגורם המטפל בעניינם מטעם המבטח (הגורם המחליף שייבחר יהיה, כמובן, מבין רשימת המטפלים המועסקים ע"י המבטח). תנאי  מסוג זה כבר נמצא כמעט בכל הפוליסות של המבוטחים שאני יועצת להם ומאפשר סינון  של גורמים העשויים לגרום לחיכוכים מיותרים בין המבטח לבין המבוטח במהלך ניהול התביעה.

 

 

הטיפ למבטחים:

  1. להחתים כל שמאי וכל סוכן העובד עמם על איסור מוחלט של דחיית תביעה על דעת עצמם ובכלל זה מתן הסבר לגבי הפוליסה השולל את קיומו של הכיסוי הביטוחי.
     

  2. למי שמבטח את הסוכנים והשמאים בביטוח אחריות מקצועית, טוב יעשה אם יכלול בפוליסה חריג מפורש המוציא מכלל כיסוי ביטוחי אחריות הנובעת מדחיית תביעות ובכלל זה הסבר לגבי הפוליסה השולל את קיומו של בכיסוי הביטוחי .

 

 

 

 

 

בברכה,

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 


הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright