היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 20/7/2008

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2008

 

סיכוני ניהול תביעה על ידי המבטח

 

למדריך תביעות ביטוח באתר

 

כאשר חברת הביטוח מנהלת תביעה מול מבוטחים היא מצטיירת בעיני הציבור, ובמידה רבה של צדק, כגורם החזק המחזיק בידו את פנקס השקים מול הגורם החלש יותר והוא המבוטח הזקוק יותר מכל לקבל לידיו בהקדם האפשרי את סכום הכסף אשר הוא נסמך עליו כאשר התקשר בהסכם ולאחר קרות המקרה המבוטח גורלו הפיננסי נתון בידי החברה.

 

אולם, גם הצד החזק, חברת הביטוח, חשוף לסיכונים לא מעטים אשר השלכתם עשויה להשפיע לפעמים גם מעבר להסכם הביטוח נשוא התביעה. להלן רשימה חלקית:

  1. אובדן פרודוקציה - של המבוטח (אם מדובר בסכום נכבד של פרמיה המשולם לחברת הביטוח מדי שנה בשנה), של סוכן הביטוח אשר ביטוח את התובע בשל אי שביעות רצון מניהול התביעה (ולפעמים גם אובדן פגיעה בפרודוקציה של סניף החברה או קבוצת סוכנים עמה קשור הסוכן).
     

  2. הקצאת רזרבות ודיווח למשנה בסכום נמוך מעלות יישוב התביעה - כאשר המטפל בתביעה מטעם המבטח מעריך את הנזק בסכום נמוך מערך התביעה או גם כאשר בעת עריכת הביטוח לא נרשמו כראוי סכומי הביטוח לכיסויים השונים ועל כן לא דווח לגביהם לביטוח המשנה ולרשויות. הקצאה נמוכה מדי עשוי ה להיעשות גם בשל סיכום המבטח מול גורם מטעם המבוטח שאינו מוסמך להתחייב בשמו כמו למשל סיכום מול השמאי מטעם המבוטח במקום מול מנהל התביעה.
     

  3. אחריות למעשי הסוכן - תשלום התביעה בשל אחריות שילוחית למחדלי סוכן הביטוח או גם מתוקף קיום ביטוח אחריות מקצועית של סוכן הביטוח באותה חברה.
     

  4. פרשנות שונה לתנאי הפוליסה - חברת הביטוח עורכת את חישוביה ומנהלת את התביעה בהסתמך על פרשנות מסוימת של תנאי הפוליסה אולם קורה לא פעם שבמהלך יישוב התביעה מתגלה פרשנות שונה, לטובת המבוטח, המחייבת את חברת הביטוח לשלם סכום גבוה בהרבה מזה שהיה מקובל לשם בעבר במקרים דומים. חברות הביטוח נוטות להתפשר נקודתית ולא ליצור תקדימים, על מנת להימנע ממקרים דוגמת הפסיקה בתיק מוריאנו נגד הפניקס, אשר גרם לחברות הביטוח לשלם בשל נזק תוצאתי בביטוח רכב מקיף מאז ועד היום. 
     

  5. תביעה ייצוגית - כאשר מדובר בתופעה החוזרת על עצמה במאות או אלפי  מקרים. כיום מחפשים עורכי הדין יותר ויותר עילות להגיש תביעות ייצוגיות כנגד חברות הביטוח וזאת בשל התגמול הגבוה בכסף ויוקרה מקצועית במקרה של הצלחה.
     

  6. פרסום שלילי בעיתונות - חברות הביטוח כבר הסכינו עם הפרסומים השליליים בעיתונות ולמדו לעבור עליהם לסדר היום. אולם בכל זאת קיים סיכון לפרסום בעיתונות העשוי לחשוף מידע שחברת הביטוח לא היתה מעוניינת שיגיע לפרסום כמו למשל מעורבות בטיפול בתביעה גדולה של גורמים שנאסר עליהם על פי חוק לטפל באותה עת בתביעות ובנושאים נוספים מסיבות שונות ועוד.

 

בברכה,

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 


הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright