מספר
ההרוגים בכבישי ישראל, נמצא, במגמת עליה מתחילת 2010.
ביטוח רכב חובה
אמור נושא על כתפיו את התוצאות הכלכליות התאונות כאשר מאז 2004, רשאים
המבטחים לקחת בחשבון את הרשאות המבוטח בעבירות תנועה חמורות כאחד הפרמטרים לקביעת
הפרמיה.
כצעד נוסף, מציעה לקבוע על פי חוק, כי תעריף ביטוח
רכב חובה למי שהורשע בגרימת מוות בכביש, יהיה למשך כל חיוו, תעריף הגבוה ב 25%
מהתעריף המקובל לאותו סוג רכב. התעריף המיוחד יחול על כל רכב שבו נוהג באופן קבוע
הנהג שהרג.
כך אולי באמצעות השוט הכלכלי, למרות העונשים הנגזרים
על ידי בתי המשפט, אשר לדעת רבים אינם מרתיעים דיים, יימנע לפחות חלק מנהגים שהרגו
מלנהוג בכלי רכב גם לאחר שרישיונם יושב להם בשל עלות הביטוח ואולי גם חלק מהמעסיקים
המעמידים כלי רכב לרשות העובדים יימנעו מלהעמיד כלי רכב לרשותם בשל עלות הביטוח.
לצורך יישום עניין זה, נראה, כי יהיה צורך לתקן את
הסנקציות המקלות במקרה של הפרת חובת הגילוי שנקבעו בפוליסה
התקנית לביטוח רכב
חובה
האמורה לחול בחודש יולי 2010 , לפחות לגבי הנושא הנדון.