| 
					
					
					הטיפים של היועצת קטיה שורצמן
											 
					  
					
					פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים 
					בעלת 
					ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן 
					הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד 
					מומחה, ניהול תביעות ועוד.     
 
					
					הרשמה לטיפים 
					מהאתר 
					 
					 
					 
					 
					 
					
					 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום 
					  
					  
					  
					  
					  
 
					    
					      
					    
					
 
					
					   
					
		
										
										
 
					אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר |  
				טיפ תפעולי לשיפור רווחי המבטחים 
				והסוכנים    
			
			
			למדריך הפרמיה 
			  
			  
משיחות שקיימתי בשבועות האחרונים עם מספר סוכני 
ביטוח ומנהלים בחברות הבנתי שלפחות במספר חברות ביטוח (לא קטנות) הליך גביית הפרמיה 
(וזיכוי הסוכנים בעמלה) מתחיל לאחר הוצאת הפוליסה וללא ממועד מתן הכיסוי הביטוחי. 
  
מצד שני קיבלתי מידע לגבי מבטח גדול המקפיד על גבית 
פרמיות בביטוח מפעלים גדולים מרגע הוצאת כתב הכיסוי הזמני ואינו ממתין להנפקת 
הפוליסות. מניסיוני כיועצת ביטוח, המבוטחים יכולים ונכונים לשלם את הפרמיה ממועד 
הכיסוי מבלי להמתין לקבלת הפוליסה (דבר העשוי להימשך בעסקים מורכבים ועתירי פרמיה 
על פני חודשים רבים) וזאת כאשר תנאי הביטוח מוגדרים בכתב הכיסוי הביטוחי או 
לחילופין, כאשר התשלום מלווה במכתב המבוטח לפיו התשלום נועד לחסוך מהמבוטח תשלום 
דמי אשראי ואינו מהווה הכרה בנכונות תנאי הפוליסה (אשר כאמור, טרם הומצאה וטרם 
נבדקה). 
  
			כך יוכלו המבטחים והסוכנים בכל חברות 
			הביטוח להקדים את ההכנסות ולשפר את הרווחים בצד תזרים המזומנים. 
			  
			לפי שיחה שערכתי עם הכלכלן המתמחה בתחום 
			הביטוח, שמעון ריטבלט, מדובר בריבית של כ 4.5% לשנה העשויה להגיע לסכום 
			נאה כאשר מדובר בפרמיות בהיקפים גדולים. 
			    
			  
			  
בברכה, 
שלכם   
			
			קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים 
			  
 
		
		הגולשים ומקבלי הטיפ 
		מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות   
					  |  |