היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

סיפורי שרברבים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.

 

ייעוץ וניהול תביעות ביטוח


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

ביטוח דירה

 

המבוטחת ושבעת השרברבים

מאת מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

הוילון בחדר השירותים בין הקיר לבין האסלה

כתבה זו עוסקת בחוויה אישית טראומטית ומתסכלת למדי של הח.מ.. חוויה שגורמת לתחושת טיפשות טמטום ואף חוסר אונים ברמות שאינן מתקבלות על הדעת והכל "בזכות" טיפולם של שבעה שרברבים ערב חג הסוכות האחרון בתקלות שנראו פשוטות וזניחות מבחינת הדרישות והצפיות מבעל מקצוע.

 

רק עכשיו, כעבור שבועות לאחר המאורעות, נמצא הכוח הנפשי לכתוב על האירוע ולא רק על לחלוק להצביע ולהתריע, אלא גם להציע מספר פתרונות יצירתיים לחברות הביטוח, אשר בסופו של יום מוצאות את עצמן אחראיות כלפי המבוטחים בשל המחדלים של נותני השירות מטעמן.

 

שלושת השרברבים הראשונים לא הגיעו באמצעות חברה של המבטח. שני השרברבים הראשונים הגיעו כצמד (נקרא להם צמד רעים) הגישו הצעת מחיר שנראתה למבוטחת גבוהה ומתאימה יותר לצמד הזמרים שנושא את אותו השם וכך היא הזמינה שרברב שהגיע בהופעת יחיד (נקרא לו שלומפי) אשר בסך הכל נתבקש להחליף את מתקן ההדחה באסלת השירותים, לבדוק מדוע זורמים מים מתחת למכונת הכביסה, להחליף את צינור ברז האמבטיה של האורחים ולסדר את הברז עצמו שיוצא ממקומו כל פעם שפותחים את המים. שלומפי הגיע לדירה עשה את מה שעשה וכשעה קלה לאחר צאתו, התגלתה דליפת מים מתחת לאסלה שטופלה על ידו, המים מתחת למכונת הכביסה המשיכו לדלוף והברז באמבטיה עודנו יוצא ממקומו.

 

לאחר שהבחינה בדליפה של המים, לאחר ביקורו של שלומפי, החליטה המבוטחת לפנות לחברת השרברבים המופעלת על ידי מבטח תכולת הדירה. בינתיים, מילאה דליי מים ונתקה את זרם המים לדירה.

 

המוקדנית הנחמדה של חברת השרברבים שלחה שרברב (שנקרא לו זחי הזחוח) שהגיע עם בן זוג לצורך העבודה המורכבת וחיזק את הניאגרה לקיר, כך שהמים הפסיקו לדלוף, פתח את ברז המים הראשי וגם את ברז המים של מכונת הכביסה (שנסגר על ידי מתחזק הבנייין) ונסע לדרכו לאחר שגבה 50 ₪ (במקום ה 200 ₪ שביקש בהתחלה). זחי הזחוח השאיר קבלה ללא חשבונית מ.ע.מ.

 

זמן קצר לאחר לכתו של זחי הזחוח החלו מים לדלוף מתחת למכונת הכביסה אולם כבודו כבר היה בדרך לירושלים ערב שמחת תורה, כך שהיה על המבוטחת להמתין עד שהמוקדנית תשלח לה שרברב חדש ערב חג.

 

השרברב החדש (נקרא לו מתנחמדי, בשל הצורך שלו להיות הכי נחמד שבעולם), הגיע גם הוא עם בן זוג לעבודה המורכבת ומצא, כי יש צורך להחליף את הצינור של מכונת הכביסה. מתנחמדי  הבטיח להגיע למחרת בשעה 9.30 בבוקר, זמן שהפך לשעה 14.00 לאחר שיחות טלפון לא מעטות של המבוטחת אליו כאשר מתנחמדי מתנצל ומתנחמד כל פעם מחדש.

 

לבסוף תוקן הצינור ומתנחמדי גבה סכום של  200 ₪ במקום 300 ₪ שביקש לקבל בתחילה והמציא למבוטחת קבלה (ללא חשבונית) ולאחר שחתים אותה על טופס כאילו הזמינה אצלו עבודה פרטית...

 

בעוד המבוטחת מנסה להתאושש מחוויותיה הקשות במהלך השבועות שעברו וחלפו מאז חג מתן תורה, היא מגלה, לתדהמתה, כי אין באפשרותה לפתוח את הווילון בחדר השירותים שנמצא מעל האסלה הואיל והשרברב מטעם המבטח שחיזק את מיכל ההדחה לקיר, השאיר את הווילון תקוע בין מתקן ההדחה לבין הקיר...

 

מכל סיפורי דרך הייסורים שהיו מנת חלקה של המבוטחת, ניתן לחשוב על פתרון יצירתי שיקל ולו במקצת את מצוקתם של המבוטחים ויפחית אולי את כמות התביעות נגד חברות הביטוח בשל מעלליהם של שרברבים מסוג מסוים (המבוטחת משוכנעת שקיימים גם שרברבים מזן אחר שלא שפר גורלה להכירם...).

 

ההמלצה לחברות הביטוח לקבוע בהסכם עם חברה המספקת שירותי שרברבות מטעמן את התנאים הבאים:

  1. קביעת מועד לביקור שרברב ודחייתו – ייעשה אך ורק על ידי המוקדנית של חברת השרברבים.
     

  2. תשלום בעבור תיקון הסכום ההשתתפות העצמית – ייעשה רק לאחר קבלת מחיר מהמוקדנית שתציין בפני המבוטח, אם מדובר בעוסק מורשה או בעוסק זעיר.
     

  3. חתימה על טופס סיום העבודה – תעשה גם היא לאחר שיחה עם המוקדנית שתפנה את תשומת לבו של המבוטח לנקודות אותן יש צורך לבדוק לפני שחרורו של השרברב וכן תבדוק מול המבוטח טלפונית את מידת שביעות הרצון שלו מהטיפול.
     

  4. חברת השרברבים תנהל רישום ודירוג - של שביעות רצון לגבי כל אחד מהשרברבים המופעלים על ידה ותדאג שלא לעבוד עם שרברבים הזוכים למספר גדול של תלונות מצד המבוטחים.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright