יובל ארנון - זמן שווה כסף!


לקוחות מהסוג "הכל מגיע לי" ו"הכל כלול"

 

יובל ארנון - זמן שווה כסף!בביטאון "ביטח ופיננסים" היוצא לאור מטעם לשכת סוכני הביטוח בישראל, כותב, יובל ארנון במאמר תחת הכותרת, "האם שרות היא מילה נרדפת לחינם?", כי סוכני הביטוח בישראל נדרשים להשקיע ממיטב כספם במערכות טכנולוגיות ובהתמקצעות על מנת לעמוד בדרישות הרגולציה.

 

לשעת עבודה של סוכן ביטוח יש ערך כספי ואין מקום ליתן את זמנו של הסוכן בחינם לכל מי שמבקש.

 

ארנון, כותב, כי סוגית התגמול הכספי של סוכן הביטוח בגין השירותים השונים אותם הוא נדרש לספק ללקוחותיו, עלתה לא פעם בדיונים ובפורומים מהיבטים שונים.

 

 השאלה המוצגת בכתבה היא מהם השירותים הכלולים בעמלת הסוכן ובעבור אילו שירותים אמור סוכן הביטוח לדרוש תגמול כספי וזאת בעיקר לאור העובדה שעמלת סוכן במקרים רבים היא נמוכה ביותר ויכולה להיות בסכום של כ 27 שקלים בחודש ואף פחות.

 

האם העמלה הנמוכה מאפשרת לסוכני הביטוח לספק ללקוחותיו כל שרות שיחפצו לקבל ללא תמורה?

 

ארנון מציג דוגמאות לשירותים המבוקשים על ידי לקוחות, כמו למשל: לקוח המבקש  לקבל טופס 161  מסוכן הביטוח במקום לגשת לחברה,  לקוח המבקש לקבל בדואר  מסוכן הביטוח העתק לאישור מס, לקוח המעביר לסוכן הביטוח  יפוי כח על מנת שיבדוק בעבורו את היקף ביטוחיו בחברות אחרות, בקשה לבדיקה של פוליסה, תכנון פנסיוני ועוד.

 

 ארנון כותב, כי: "מי אשר ממעיט בערכו,  מעולם לא יוכל לשפר את תדמיתו בעיני הציבור וגם לדרוש תגמול הוגן עבור שרותיו.  סוכן ביטוח זהו מקצוע שאינו נופל במאום מכל מקצוע חופשי אחר והאחריות על כתפיו היא הגדולה מכולם,  ועדיין לצערי לא מעט סוכנים "מבטלים" עצמם מול הלקוחות שלהם, זמנם הופך להפקר, כל בקשה או שרות מבוצע מיידית וללא כל תמורה וזה בדיוק המצב שמנציח את תדמית מקצוע הסוכן בעיני הלקוח והציבור." והוא מסיים את כתבתו בציון העובדה שהמילה שירות אינה מילה נרדפת למילה חינם.

 

יובל ארנון מסוכנות הביטוח "ארנון את ויינשטוק", חבר בוועדה לביטוח פנסיוני.

                                                                     

 

 


כל הזכויות שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" ©Copyright