עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

מצלמות האכיפה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים, מכרזים, מפרטים ותביעות ביטוח לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

ביטוח חובה

מדוע המשרד לביטחון פנים אינו משלים את פרויקט מצלמות האכיפה?

 

 

 

 

 

מצלמת אכיפה, צילם אור ירוק

לפי נתוני עמותת אור ירוק, מותקנות בישראל כ- 140 מצלמות אכיפה, ביניהן מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ומצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים וכן בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן. המשמעות היא, כי בישראל ישנן פחות ממחצית ממצלמות המהירות הנדרשות בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים בישראל.

 

המצלמות נועדו להרתיע את הנהגים מפני נסיעה במהירות מופרזת או חציית צומת באור אדום שעלולים לגרום לתאונות קשות ואף לאבדות בנפש. כאשר נהג מודע לכך שישנה מצלמת מהירות באזור נסיעתו, הוא נוסע לאט יותר וכך נמנעת תאונה פוטנציאלית.

 

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מצלמות האכיפה הן אחד מגורמי המפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ולכן לא ברור מדוע המשרד לביטחון פנים עדיין לא השלים את הפרויקט בכל רחבי הארץ. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".

 

העיר שבה מותקנות הכי הרבה מצלמות אכיפה בישראל היא אשדוד,

·  באשדוד מותקנות שמונה מצלמות אכיפה, כולן מצלמות רמזור.

·   בירושלים מותקנות שבע מצלמות אכיפה, שתי מצלמות מהירות וחמש מצלמות רמזור.

·   בחולון מותקנות חמש מצלמות אכיפה, מצלמת מהירות אחת וארבע מצלמות רמזור.

·   בחיפה מותקנות ארבע מצלמות אכיפה, ארבעתן מצלמות רמזור.

·   בתל אביב מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.

·     ברמת גן מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.

·    בראשון  לציון מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.

·   באשקלון מותקנות שלוש מצלמות אכיפה, שלושתן מצלמות רמזור.

פרויקט המצלמות הומלץ על ידי ועדת שינין והתקבל כהחלטת ממשלה על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בשנת 2005 ועל ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשנת 2007 אולם טרם  יושם במלואו.

 

סקירת מחקרים רבים בעולם מוכיחים כי מצלמות מהירות גורמות להקטנה של כ-20% בתאונות דרכים עם נפגעים, בקטעי הדרך בהם נעשה שימוש במצלמות. מנתוני משטרת ישראל עולה כי בחינה השוואתית של מספר תאונות הדרכים לאחר שנה ממועד הצבת המצלמות, מצביע על ירידה של 26% במספר התאונות.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright