לפי
סקר של עמותת "אור ירוק"
שנועד לבחון את נהיגת בני נוער ואת מאפייני הנהיגה שלהם
עולה, כי מרבית בני הנוער בישראל נוהגים במהירות מופרזת (72%),
נוהגים בעייפות (73%), ועוסקים בשליחה ובקבלה של מסרונים בעת
הנהיגה
(41%).
הסקר נערך בחודש פברואר 2013 באמצעות
מכון גיאוקרטוגרפיה לפי מדגם ארצי מייצג של בני נוער.
נתונים נוספים העולים מהסקר, מראים, כי כל נער שני בגיל 17-18
מחזיק ברישיון נהיגה אך 28% מביניהם נהגו עוד לפני שקיבלו רישיון
נהיגה. 11% מכירים נערים בגילאים שבין 12 ל 16 שנהגו ברכב.
יותר משליש מהנשאלים הודו כי הם מדברים בטלפון סלולארי ללא דיבורית
במהלך נהיגה ו-12% מהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול. 14% מודים כי הם
עוקפים קו לבן ו-5% אף הודו כי חצו צומת באור אדום.