עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הולכי רגל בת"א בסכנה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

פתרונות ניהול סיכונים, מכרזים, מפרטים ותביעות ביטוח לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

ביטוח חובה

ת"א מסוכנת להולכי רגל במעברי חציה

 

 

 

 

 

מעבר חציה

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 נהרגו 33 הולכי רגל בתאונות דרכים בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. הנתון מזעזע אפילו יותר, כאשר מתגלה כי זהו המספר הגבוה ביותר של הולכי רגל שנהרגו במעבר חציה מאז שנת 2009, וכי חלה עלייה של כ- 27% במספר הולכי הרגל שנהרגו במעבר חציה לעומת שנת 2013, במהלכה נהרגו 26.

 

גם מספר הפצועים קשה ומדאיג: בשנת 2014 נפגעו 1,688 הולכי רגל בתאונות דרכים במעברי חציה, מתוכם 196 נפגעו באורח קשה. מדובר על עלייה של כ- 10% לעומת מספר הנפגעים בשנת 2013 (1,543) ועלייה של כ- 20% במספר הפצועים קשה (164).

 

בתל אביב נפגעים הכי הרבה הולכי רגל במעברי חציה

בתל אביב נפגעו 169 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014, שלושה נהרגו.

בירושלים נפגעו 121 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014, אחד נהרג.

בחיפה נפגעו 113 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014, שלושה נהרגו.

בפתח תקוה נפגעו 92 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014, שניים נהרגו.

באשדוד נפגעו 76 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014, אחד נהרג.

בבת ים נפגעו 71 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014.

בחולון נפגעו 68 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014.

באשקלון נפגעו 50 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2014, ארבעה נהרגו.

 

הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות בכדי שיגנו עליהם.

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.

 

הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

 

ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים מתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).

 

לפני כחודשיים, נכנסה לתוקפה תקנה חדשה בתקנות התעבורה, המחייבת את הנהגים להאט לפני מעבר חציה בכל פעם שישנו הולך רגל בסמוך לו. עד היום, נהגים חויבו להאט לפני מעבר חציה רק אם הולך הרגל הוריד את רגלו לכביש, כלומר, החל לחצות את מעבר החציה.

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright