עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

נפגעים קשישים בדרכים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים, מכרזים, מפרטים ותביעות ביטוח לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

ביטוח חובה

עליה בשיעור הנפגעים הקשישים בכביש

 

 

 

 

 

קשיש חוצה כביש - צילום: אור ירוק

לפי פרסום של עמותת אור ירוק נרשמה בשנת 2014 עלייה של כ- 30% במספר הולכי הרגל הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים. בתל אביב נפגעו הכי הרבה הולכי רגל קשישים בתאונות דרכים.

 

68 הולכי רגל קשישים (גילאי 65 ומעלה) נהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים בישראל, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, מדובר בעלייה חדה ומדאיגה של 28% במספר הולכי הרגל הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנת 2013, במהלכה נהרגו 53 קשישים הולכי רגל.

 

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2014 נפגעו בתאונות דרכים 2047 הולכי רגל קשישים. המשמעות היא, כי בכל יום נפגעים בממוצע כשישה קשישים בתאונת דרכים, בעת שהלכו ברגל. בנוסף, בשנת 2014 נפגעו באורח קשה 319 קשישים הולכי רגל.  

 

מדו"ח שערכה עמותת "אור ירוק" לסיכום עשור (2003-2013) עולה כי 64% מכלל הקשישים שנהרגים בתאונת דרכים הם הולכי רגל, כאשר שליש מההרוגים (הולכי הרגל) נהרגו כשחצו את הכביש במעבר חציה.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והרשויות המקומיות לא מגנים על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

 

קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.

 

לפני מספר חודשים יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק", לבדוק האם המדינה מתחשבת באזרחיה הקשישים ומתאימה את משך האור הירוק במעברי חציה מרומזרים להולכי הרגל. הבדיקה נערכה ב-24 ישובים  ברחבי הארץ ובמסגרתה נבדקו מעל 40 מעברי חציה, אשר כללו מאות הלכי רגל.

 

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות.

 

עוד עולה מהנתונים, כי בחלק מהמקומות בהם נערכו התצפיות, לא קיים סימון ברור של מעבר החצייה. הדבר גורם לאי הבנה במיקום בו ניתן לחצות את הכביש והנהגים אינם יכולים לדעת על קיומו של מעבר החצייה ולהאט טרם הגעתם אליו.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright