היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

מחקר חדש של פרופ' מהלאל

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

 

ביטוח חובה

מחקר הערכת הרחוב המשולב לשיפור השילוביות

 

 

 

 

פרופ' דוד מהלאלהמחקר הערכת "הרחוב המשולב" כאמצעי לשיפור השילוביות של המשתמשים בדרך, נערך ע"י פרופ' דוד מהלאל מהטכניון ומר רועי אופיר במימון קרן מחקרים בענייני ביטוח ליד אגוד חברות הביטוח בישראל.

 

עקרונות התכנון של הרחוב המשולב כוללים שני מרכיבים עיקריים:

 

א. שיתוף מרחב הרחוב בין המשתמשים.

 

ב. מיתון תנועת כלי הרכב.

 

בעשרים השנים האחרונות התרחבה ההגדרה של הרחוב המשולב והוא החל להופיע גם במרכזי הערים ברמות שונות של שיתוף, בהינתן תנאי הרחוב (ייעוד, חתך וכו').במחקר זה איגדנו את המידע המצטבר בעולם בנושא, הן התיאורטי והן המופיע בסקירות והערכות "לפני ואחרי" של יישום רחוב משולב. מטרת המחקר היא לבחון האם וכיצד מאפייני תכנון של הרחוב המשולב עשויים לאזן בצורה טובה יותר בין צורכי המשתמשים השונים. בשל המגבלות שנמצאו בהערכות רבות של רחובות משולבים ובשל האופי המיוחד לכל פרויקט שבוצע, השוואה כמותית בין ההערכות היתה מחטיאה את המטרה. לכן, שיטת המחקר שנבחרה היתה לבחון כל מקרה לגופו, על פי תהליך ההערכה שעבר וכמו כן ליצור סיווג של הרחובות על פי המאפיינים העיקריים המרכיבים אותם. תשומת לב מיוחדת ניתנה לסוגיה הבטיחותית, שהיא ללא ספק מרכיב עיקרי בשיפור מעמדם של הולכי הרגל.

 

ממסקנות המחקר עולה כי קיימת אינדיקציה לכך שאין הרעה במצב הבטיחות לאחר יישום הפרויקטים ולעיתים תכנון זה אף תורם לבטיחות (השיפור אינו מובהק סטטיסטית). מהירויות הנסיעה פחתו, תנועת הולכי הרגל ורוכבי אופניים גברה בד בבד עם הפיכתו של המרחב הציבורי לאטרקטיבי יותר. המרחב האטרקטיבי מגביר את תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים ברחוב, והאחרונה משפיעה על הקטנת נפח תנועת כלי רכב והחשוב ביותר- הקטנת מהירויות הנסיעה ברחוב. ההבנה של הנהגים שהם מצויים כעת במרחב משותף שאינו שייך להם בלעדית, בין אם אפקט זה מושג על ידי התגברות תנועת הולכי רגל ובין על ידי מאפיינים תכנוניים (בדרך כלל על ידי שניהם יחד), היא המתכון החשוב ביותר להצלחת הרחוב המשולב.באשר לסגנון התכנוני, אין עשה ואל תעשה;קיימים מגוון של כלים שמתוכם ניתן לבחור את האפשרות המתאימה ביותר לחזון לפיו יתוכנן הרחוב.

 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright