עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

נפגעים בצמתים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים, מכרזים, מפרטים ותביעות ביטוח לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר


ביטוח חובה

בשנת 2014 יותר נפגעים בצמתים

 

 

תמונת אילוסטרציה של רכב

כמעט 6,000 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2014. 31 בני אדם נהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים שהתרחשו בצמתים העירוניים, כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על אף שמדובר בירידה לעומת שנת 2013, המספר הגבוה של ההרוגים מדבר בעד עצמו.

 

הצמתים בתל אביב הם המסוכנים ביותר בארץ.

 

בשנת 2014 נפגעו 5,991 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, מתוכם 285 נפצעו באורח קשה.  בממוצע, מדי שנה בעשר השנים האחרונות (2005-2014) נפגעים כ – 9,114 בני אדם בשנה בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, כ- 48 בני אדם נהרגים וכ- 348 נפצעים קשה.

 

צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית- צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת.

 

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

 

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אופציות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אופציה אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך.

 

פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על המדינה לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת ישנו שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright