עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הוזלה בחובה לאופנועים בלבד

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

ביטוח חובה

 

הנחות בביטוח חובה לאופנוענים בטוחים וזהירים

 

צילום אילוסטרציה של אופנוע

רשימת המשתנים שבגינן יכולות חברות הביטוח להעניק הנחה בקביעת תעריף החובה, קבועה בחוק.

 

המשתנים נקבעים על ידי המפקח על הביטוח, באישור ועדה משותפת של ועדת חוקה וועדת הכספים של הכנסת.

 

הוועדה המשותפת חוקה-כספים התכנסה ביום 10/9/2015 לבקשת המפקחת על הביטוח גב' דורית סלינגר על מנת לאשר עדכון של רשימת המשתנים בהם רשאיות חברות הביטוח להשתמש כשהן קובעות את תעריפי ביטוח החובה לרכב. למרות שרשימת המשתנים סגורה, אין חובה להתחשב בכל המשתנים. כמו כן, אין הנחייה של המפקחת על הביטוח לגבי המשקל של כל משתנה בחישוב התעריף.

 

רשימת המשתנים שנקבעו בתקנות עד לקבלת ההחלטה לרכב פרטי הם: בעלות הרכב, אופן השימוש ברכב, נפח מנוע, מין וגיל הנהג, תאונות, פסילות רישיון, כריות אוויר, סוג דלק, מערכת למניעת נעילת גלגלים, מערכת לבקרת יציבות, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק, מערכת התרעה על סטייה מנתיב. לכלי תחבורה אחרים כגון רכב דו גלגלי, כלי רכב לתחבורה ציבורי וכו', נקבעו משתנים שונים במעט.

 

עקב התנגדות חברי הכנסת, ונציגים שונים מתחום הרכב, הוועדה סירבה לאשר הוספת משתנים לרכב פרטי: מערכת ניטור נתוני נהיגה – "הקופסא הירוקה" מערכת המנטרת את אופי וסיכון הנהיגה ברכב, השתתפות הנהג בקורס נהיגה לשיפור מיומנות וכישורי נהיגה בטוחה, נסועה – מספר הקילומטרים אותם צפוי או נוסע כלי הרכב בתקופת הביטוח. במשרד האוצר מעריכים כי כל אחת מהמערכות עשויה להוזיל את פרמיית הביטוח עד 10%.

 

מנהל מחלקת ביטוח במשרד האוצר אסף מיכאלי אמר "המטרה היא להפסיק את הסבסוד הצולב בין מבוטחים מסוכנים למסוכנים פחות". לדבריו, "הוספת מערכת לבקרת יציבות (ESP) לרשימת המשתנים, הביאה לחיסכון והוזלה של כ-100 מיליון ₪ בשנה".

 

ח"כ אורי מקלב שאל את מיכאלי, "למה אתם מתערבים במשתנים? תאפשרו לחברות הביטוח שהם חברות מסחריות תחרות חופשית ולהחליט בעצמם מהם המשתנים". מקלב הוסיף והקשה על נציג האוצר "האם יש שקיפות בהחלטות בעניין המשתנים, שלא נגלה שחברה מסחרית מקדמת מכירת מערכת שהיא מייצרת".

 

נציג האוצר השיב למקלב "אנו יזמנו את המהלך ולא החברות המסחריות. הציבור משלם היום כ-5 מיליארד ₪ בשנה על ביטוח חובה ואנו מבקשים להפחית את העלות על הציבור".

 

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי שאל "האם בדקתם את נושא פרטיות הנהג ? בבנקים כבר אין פרטיות ואני שואל האם יתאפשר למאן דהוא לעקוב אחריי מתי ולאן אני נוסע".

אסף מיכאלי השיב לסלומינסקי, "על מנת לשמור על פרטיות הנהג דרשנו לנתק את ה gps ממערכת ניטור נתוני נהיגה. לא נאפשר לבחון את ההיבט הגאוגרפי של הנהג או לתמחר את הביטוח עפ"י מיקומו הגיאוגרפי של הנהג".

 

גם ח"כ מיקי לוי התנגד לאשר את המשתנים וטען "צריך להגן על תושבי הפריפריה שנוסעים הרבה קילומטרים לעומת תושבי העיר. גם כך קשה לחקלאי בערבה. הוא לא ייהנה מההטבה כי הוא גר בפרפריה. פרמטר הנסועה לא הגיוני. אנחנו דופקים את אזרחי ישראל מהפריפריה." אמר לוי.

 

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, מר מאיר שביט אמר, כי "חברות הביטוח ישמחו להעניק את ההנחות למי שיהיה זכאי להם. לדבריו, "התביעה הממוצעת לרכב פרטי בביטוח חובה, עומדת ע"ס 50,000 ₪ והפרמיה הממוצעת עומדת ע"ס 1,225 ₪". מר מאיר שביט, שימש בתפקידיו הקודמים כמפקח על הביטוח בישראל וכיו"ר חברת רון בינה אקטוארית העוסקת באיסוף ובניתוח נתונים של מאפייני תאונות דרכים בישראל.

 

בשונה מהמשתנים לרכב, הוועדה אישרה להוסיף משתנים מצילי חיים לאופנועים, משתנים שלגביהם הייתה הסכמה ובהם: ABS מערכת מניעת נעילת גלגלים, ASC מערכת ייצוב אוטומטית לאופנועים, CBS מערכת בלימה משולבת לאופנועים,  EBA מערכת עזר לבלימת חרום וכן TCS מערכת בקרת משיכה. 

 

.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright