היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 

אבי נאור, יו"ר הרלב"ד

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

ביטוח חובה

דברי אבי נאור יו"ר הרלב"ד

 

 

אבי נאור מייסד עמותת אור ירוק

ביום  8 במרץ 2022 הופיע לראשונה אבי נאור, היו"ר חדש של הרלב"ד בפני וועדת המשנה של ועדת הכלכלה בראשות ח"כ בועז טופורובסקי לקידום הבטיחות בדרכים: "המטרה היא להפחית תוך 5 שנים בעד 50% את מספר ההרוגים והפצועים"; יו"ר ועדת המשנה, ח"כ בועז טופורובסקי: "כולנו חיילים במלחמה בתאונות הדרכים"

 

​ "ר ועדת המשנה בירך את אבי נאור על מינויו ליושב ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "הרעיון הוא שסוף כל סוף יהיה תכלול של נושא תאונות הדרכים. אם לא נתייחס לנושא כמלחמה לא נוכל לנצח במלחמה", אמר. הוא הוסיף כי בשנים האחרונות הרלב"ד איבדה מכוחה, מסיבות שונות, וכי בהיעדר גורם אחד אחראי, יורד הנושא מסדר העדיפויות של כל משרד ממשלתי. כך, הסביר, מספר ההרוגים השנתי נמצא במגמת עלייה, בציינו כי מתחילת השנה נהרגו 69 בני אדם בדרכים. יו"ר ועדת המשנה הזכיר את קידום החקיקה בעניין הניסויים ברכבים אוטונומיים – התפתחות טכנולוגית שעשויה להציל חיים בכבישים.

 

יו"ר הרלב"ד, אבי נאור, הציג את החזון האישי שלו וכן את העקרונות בדרך לגיבוש תכנית רב שנתית ביחס למלחמה בתאונות הדרכים. לדבריו, ישנם 3 אלמנטים החיוניים להצלחת המאבק. ראשית, גיבוש תכנית לאומית רב שנתית בעלת יעדים ותקציבים ברורים המוסכמת על כלל השותפים. שנית, ניהול ריכוזי של התוכנית תוך מדידה והערכה. שלישית, מחויבות ותמיכה מהדרג הממשלתי והפרלמנטרי. הוא הוסיף כי בימים אלה הרלב"ד עומלת על תכנית רב שנתית שתובא לאישור הוועדה. נאור ציין כי המטרה היא להפחית תוך 5 שנים בעד 50 אחוזים את מספר ההרוגים והפצועים כתוצאה מתאונות דרכים. "מדובר ביעד שאפתני אך בר ביצוע", הבהיר. עוד ציין כי המטרה השנייה היא להציב למצב את ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים.

 

נאור פירט מספר פרמטרים שיכללו בתוכנית, וביניהם: אכיפה והרתעה, שיפור תשתיות, חינוך והסברה, סוגיית הנהגים הצעירים, רכבים כבדים ועוד. כמו-כן התייחס לאתגרים השונים, לרבות חיזוק הרלב"ד מבחינה מקצועית ומדעית, התאמת מבנה הארגון למשימותיו, רכישת אמון הציבור ביחס להשגת מטרות התכנית, תכלול בין כלל גורמי הממשל, הגדלת תקציב הרלב"ד וקניית מעמד לרלב"ד כגוף עליון ומתכלל של המלחמה בתאונות הדרכים.

 

נאור הוסיף כי הוא מלווה כמעט שנות דור את המאבק בתאונות דרכים: "אני מחויב למאבק וזו שליחות חיים עבורי. זהו מאבק שנוגע לכל אחד ואחת מאתנו, ומשותף לציבור, לכנסת ולממשלה. אני מתחייב להפוך כל אבן על מנת שישראל תהיה אחת המדינות המובילות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים".

 

אוסנת אלגום-מזרחי ממרכז המחקר והמידע של הכנסת הציגה נתונים ביחס לסוגיה, וציינה כי בשנת 2021 הייתה עלייה בכל המדדים ביחס לשנים קודמות, הן במספר התאונות הכולל והן במספר הפצועים וההרוגים. בשנה זו, גבו תאונות הדרכים את חייהם של 363 אנשים. לדבריה מדינות שונות בעולם שבהן יושמו תכניות מקיפות ורב שנתיות – רשמו הצלחות גדולות יותר. עוד העלתה השאלה האם הרלב"ד, שהוגדרה בחוק כגוף מתכלל בבטיחות בדרכים, אכן מקבלת את הכלים והתקציבים לשם כך.

   

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, ציין כי בעברו שימש כיו"ר הרלב"ד, אולם משרד התחבורה הערים עליו קשיים. "במאבק בתאונות אנו עוסקים בשמירה על החיים. זו לא עוד פעולה. על המדינה מוטלת חובה מוחלטת לשמור על חיי תושביה, ובתחום התאונות היא נכשלה". עוד הבהיר כי הצירים העיקריים שבאמצעותם ניתן להוריד תאונות דרכים הינם תשתיות כבישים וכן הרתעה ואכיפת החוק.

 

ראש מחלקת מחקר ופיתוח במשטרת ישראל, עמיר ג'יבלי, אמר כי הוא אופטימי שבעתיד נראה ירידה במספר ההרוגים, וכי אגף התנועה במשטרה ישתף פעולה באופן מלא בכל משימה ותכנית שתכליתן הצלת חיי אדם. הוא מנה מספר עניינים העקרוניים לאגף התנועה, ובהם סוגיית כוח האדם. לדבריו, כמות שוטרי התנועה לא הגיונית לכמות כלי הרכב והכבישים.

 

יו"ר ועדת המשנה, בועז טופורובסקי, סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תעשה כל שביכולתה על מנת שהרלב"ד אכן יפעל כגוף עליון האחראי לתכלול הבטיחות בדרכים במדינת ישראל. בנוסף, קרא לכל משרדי הממשלה לשתף פעולה באופן מלא, מתוך הרצון להציל חיי אדם: "אובדן החיים הוא מיותר לגמרי. נעשה כל שניתן כך שהרלב"ד תוביל תכנית רב-שנתית, עם יעדים מדידים, על מנת שנחיה במציאות שונה וטובה יותר". לבסוף, ציין כי הוועדה תקיים דיון המשך ותבקש תכנית ביניים בליווי מסקנות. "כולנו חיילים במלחמה בתאונות הדרכים",

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright