עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

פנסיה לעצמאים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

תבליט

ניהול תביעות ביטוח

 

כל התייעצות כרוכה בתשלום

 
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

 

שר האוצר דואג לפנסיה לעצמאים

 

 

 

 

משה כחלון, שר האוצר

שר האוצר, משה כחלון, אישר את המלצות צוות משותף בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, וסגנית הממונה על התקציבים, שירה גרינברג, שמעניקות לראשונה פתרון וסיוע לעצמאיים במצבים של אבטלה. בנוסף, ההמלצות מוודאות כי גם לאוכלוסיית העצמאיים בישראל יהיה חיסכון פנסיוני. ההמלצות נוסחו בהסכמת הארגונים החברתיים המייצגים את העצמאיים בשוק הישראלי.

 

הצוות גיבש מנגנון המשלב מענה למספר סוגיות מהותיות לאוכלוסיית העצמאים. לפי המודל המוצע יופחתו שיעורי הביטוח הלאומי של אוכלוסיית העצמאיים במקביל להחלת חובת הפרשה לחיסכון פנסיוני, ומתן האפשרות למשיכה מהסכום הצבור במצבי אבטלה של שליש או שלוש פעמים שכר המינימום במשק, הגבוה מבינם.

 

המלצות הצוות כוללות הפחתה פרוגרסיבית של דמי הביטוח הלאומי עבור כ- 90% מאוכלוסיית העצמאיים הכוללים את כלל העצמאיים אשר הכנסתם היא מתחת לכ- 20,000 ש"ח בחודש. בפועל מופחתים שיעורי דמי הביטוח הלאומי בכ-60% במדרגה התחתונה של דמי הביטוח הלאומי מ 6.72% ל 2.87% לצד העלאה של 1.6% למדרגה העליונה. עלות ההפחתה היא כ- 200 מיליון ש"ח שמקורם בהסכם הקואליציוני עליו חתם שר האוצר. כך גם תוקן עיוות היסטורי בשיעורי דמי הביטוח הלאומי, אשר במסגרתו עצמאים ברמות הכנסה נמוכות הפרישו יותר בהשוואה לשכירים ברמת הכנסה מקבילה.

 

לדוגמא, המלצות הצוות יובילו לכך שלעצמאי בעל הכנסה בסך 5,000 ש"ח לחודש יופחת מס ביטוח לאומי בהיקף חודשי בהיקף של כ- 180 ש"ח לחודש עליהם יוסיף העצמאי הפקדה חודשית של 50 ש"ח וכתוצאה מכך יזכה העצמאי לסיוע במצב אבטלה בסך 4,600 ש"ח לחודש במשך 3 חודשים וזאת לאחר 5 שנות חסכון.

 

הצוות ממליץ להגדיל את הטבת המס לזיכוי בהפקדה לפנסיה בשיעור של 0.5%. המלצה נוספת היא להעניק הטבה בהפרשה לקרן השתלמות. עצמאי יוכל להפקיד 4.5% מהכנסתו לקרן השתלמות ולהיות זכאי להטבת מס, ללא תלות בהפקדה של 2.5% הנוספים לקרן השתלמות אשר אינם זכאים להטבת מס.

 

המלצות הצוות מעניקות לראשונה פתרון וסיוע לעצמאיים במצבים של אבטלה, לאחר שנים רבות בהן הנושא נידון ללא פתרון. בנוסף, ההמלצות מביאות לכך שלכלל אוכלוסיית העצמאיים בישראל יהיה כיסוי של חיסכון פנסיוני אשר יוכל לשרת אותם בתקופת הגמלאות. חובת ההפרשה לפנסיה לא תחול על עצמאים מתחת לגיל 21 וכן על עצמאים מעל גיל 55 ביום תחילת החוק.

 

בצוות היו שותפים נציגים ממשרדי האוצר, הכלכלה והמשפטים ובסיועו של המוסד לביטוח לאומי.

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright