היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

חובה לרכב לפי גיל הרכב

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

ביטוח חובה

הוספת משתנה גיל הרכב לתעריף ביטוח חובה

מאת מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

דגם של רכב ישן

התעריף לביטוח חובה לרכב דורש אישור של הפיקוח על הביטוח והוא מאפשר למבטחים להעניק למבוטחים הנחות לפי פרמטרים שונים שנקבעו לעניין זה בחוזר של פיקוח על הביטוח.

 

הפרמטרים המקובלים המופיעים בחוזר, אינם כוללים את הגורם של גיל הרכב, כאשר לפי פרסום של עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלמ"ס נעו בכבישי ישראל בשנת 2014 כ 50 אלף כלי רכב שגילם מעל 20 שנה.

 

בכבישי ישראל נעים כחצי מיליון כלי רכב גילם עולה על עשר שנים.

 

לפי הפרסום של אור ירוק מקובל בקרב אנשי המקצוע בארץ להתייחס למאפייני רכב כגורם משני בגרימת תאונת דרכים. וזאת לאור העובדה שבדוחות המשטרה נכתבת סיבת התאונה העיקרית שהיא לרוב עבירת תנועה כלשהי, בין היתר משום שלא נעשה מחקר על כלי הרכב בכל תאונה ותאונה. 

 

עמותת אור ירוק מצביעה על כך שכלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר, כמו מערכת בקרת בלימה, כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ועוד, המהוות כיום סטנדרט במכוניות חדשות רבות. בנוסף, סובלים הרכבים הישנים מבלאי, בעיות תחזוקה וחלפים ואף אינם עברו מבחני ריסוק.

 

בנוסף להינע המוצע לבעלי הרכב המיושן באמצעות תוכנית הגריטה של משרד התחבורה מוצע לחשוב על הוספת פקטור חדש לקביעת תעריף ביטוח חובה לרכב שיחייב את כלל המבטחים, כך שהתעריף לביטוח חובה לרכב יושפע גם מגילו של כלי הרכב.

 

חברות הביטוח והפיקוח על הביטוח יכולים לקבל את הנתונים לגבי מעורבות בתאונות דרכים של רכב ישן מחברת בינה אקטוארית הוספת בעבור חברות הביטוח את נתוני תאונות הדרכים בביטוח רכב חובה.

 

רעיון זה אינו אומר שחברות הביטוח אמורות להעלות את כלל הפרמיה בביטוח רכב חובה אלא לחלק אותה בין המבוטחים השונים באופן יותר צודק ויותר נכון, כך שהפרמיה לביטוח כלי רכב של בעלי רכבים חדישים יותר תוזל והפרמיה לביטוח חובה של כלי רכב יותר ישנים תתייקר ותהווה גורם נוסף לעידוד החלפת כלי הרכב הישנים בחדשים יותר.

 

מצד שני, אפשר לחשוב גם על תמריץ מטעם משרד האוצר בהורדה סלקטיבית של מיסי יבוא לכליל רכב חדישים הנרכשים על ידי אנשים פרטיים שהחזיקו בכלי רכב ישנים ומסרו אותם לגריטה.

 

ההנחה שתינתן בכפוף להמצאה לרשויות המס במשך תקופה של חמש שנים לפחות תעודה המעידה על חידוש רישיון הרכב בחדש במשרד התחבורה.  הורדת המיסים הסלקטיבית ע"י משרד האוצר, לא תגרום לכל הפסד לרשויות המס, הואיל ומדובר בציבור שממילא לא היה בכוונתו לרכוש כלי רכב חדשים וגם המיסים המופחתים יהוו הכנסה נוספת למדינה שתיהנה גם מחיסכון כלכלי נוסף הנובע מירידה בתאונות הדרכים או גם בהפחתת חומרתן.

 


 

הפרמטרים המקובלים כיום לקביעת תעריף לביטוח רכב חובה הם:

 

בעלות על הרכב, גיל הנהג הצעיר ביותר, מין הנהג הצעיר ביותר, מספר כריות אויר ברכב המצוין ברישיון הרכב, מספר כוחות הסוס (הספק) המצוין ברישיון הרכב, מספר מקומות הישיבה כמצוין ברישיון הרכב (לאוטובוס וטיולית בלבד), מספר הנהגים המורשים לנהוג ברכב (לאופנוע ומונית בלבד), מספר הנוסעים המותר ברכב כמצוין ברישיון הרכב (למונית בלבד), מספר פסילות הרישיון שאירעו בשלוש השנים האחרונות, מספר השנים בהם היה הנהג הצעיר ביותר הצפוי לנהוג ברכב, מורשה לנהוג ברכב מאותו הסוג בישראל, מספר התאונות שהביאו לתביעה בהתאם לחוק הפלת"ד, משקל הרכב, נפח המנוע (בסמ"ק) , סוג הדלק המניע את הרכב, "FCW" - מערכת התרעה על אי שמירת מרחק , "LDW" - מערכת התרעה על סטייה מנתיב, נהג הצפוי להשתמש ברכב,  

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright