היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

עלייה בעלות ביטוח תעופה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 


 

צופים עלייה בעלות ביטוחי התעופה

מאת מאת קטיה שורצמן יועצת לניהול סיכונים, מנהלת תביעות מבוטחים ומבטחים, מנהלת אתרי ביטוח ומנסחת פוליסות

 

 

 

צילום של עננים וכנף של מטוס בטיסה

לאחר הפלת מטוס הנוסעים המלזי בשמי אוקראינה בחודש יולי 2014 וסדרה של התקפות על שדות תעופה שבהם נהרסו או ניזוקו מטוסים על הקרקע, צופים בשוק הביטוח לעלייה בתעריף ביטוח אווירי, או יותר נכון עליה בתעריף ביטוח סיכון מלחמה  למטוסים.

 

לפי המקובל, מרבית חברות התעופה נוהגות לחדש את הביטוח השנתי שלהם מדי שנה בשנה ברבעון האחרון של השנה הקלנדארית. לאור רצף של פיגועים וניסיונות לפיגועים, כולל הטיווח של הרקטות מרצועת עזה לכיוון הנתב"ג בלוד, קיימת צפיה דרוכה בשור הביטוח האירופאי לעליית מחירים תלולה בביטוח התעופה לאחר שידע שנים רבות של פרמיות נמוכות יחסית וזאת בשל שיעור נמוך יחסית של תאונות ותחרות בין חברות ביטוח המתחרות בתחום זה בינן לבין עצמן.

 

העליה הדרמאטית ביותר בעלות ביטוח התעופה במאה הנוכחית, נרשמה לאחר אירועי 11 בספטמבר בשנת 2001 בארה"ב.

 

מדובר בעיקר בעלות ביטוח ביטוח סיכוני מלחמה הכולל גם כיסוי לנזקי טרור, אשר כאמור מצופה להגיע לעלויות גבוהות בהרבה מאלו הנהוגות כיום ויש אף מי שמנבאים עליה שיכולה להגיע לעד פי שלוש מהתעריף המקובל כיום.

כאמור, בנוסף להפלת המטוס המלזי בשמי אוקראינה התרחשה גם התקפה של מורדים אסלאמיים בשדה התעופה של טריפולי שגרמה לנזק למספר מטוסים וכך גם ההתקפות על שדות תעופה בקאבול וקראצ'י שהגבירו את דאגה לסיכוני מלחמה למטוסים שנוחתים וממריאים בשדות תעופה באזורי קרבות או הטסים מעל אזורי קרבות ועשויים להיות מטרות ליירוט.

 

נושא הביטוח קשור באופן הדוק, מטבע הדברים לאמצעי ונוהלי הבטיחות המחויבים בחברות התעופה כמו למשל טיסה מעל אזורי עימות, חניה של מטוסים בשעות החשיכה באזורים מסוכנים וכו'.

 

חברות התעופה התכוננו לשיעור גבוה יותר, אבל לא מצפה להם לגרור את מדי באופן משמעותי על רווחים.

בענף התעופה מודאגים מהעליה הצפויה בפרמיות הביטוח וחוששים כי הפרמיות לשנת 2015 תהינה הגבוהות ביותר שנרשמו מאז העליה בפרמיות הביטוח לאחר אירועי 11 בספטמבר, 2001.

 

הנזק המשוער לאחר אירועי חודש יולי 2014 עשוי להביא, לדעת מומחי ביטוח ותעופה להפסד שנתי לענף הביטוח של 2 מיליארדי דולרים של ארה"ב וזאת בעיקר לאור העובדה שבשל תנאי השוק והמספר המועט של תאונות טיס, עמד תעריף ביטוח התעופה העולמי על מחירים נוחים במגמת ירידה של התעריפים מדי שנה בשנה.  כאשר נכון לשנת 2014, מחזור הפרמיות השנתי של ביטוח התעופה מוערך בכ 60 מיליון דולר של ארה"ב.

 

החשש של המבטחים גדל גם לאור ההסלמה באלימות בעיראק אשר עשויה להפוך את האזור כולו לאזור מסוכן גם לטיסה של מטוסים מסחריים הטסים מעליו ועל כן, מספר חברות כבר הפסיקו לטוס מעל עיראק.

 

חברות התעופה קראו לרשויות לקחת יותר אחריות על מתן מידע אמין על טיסה מעל אזורי עימות וסוכנות התעופה האזרחית של האו"ם אמורה לקיים פגישה בינלאומית רחבה כדי לדון בנושא בטיחות התעופה.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright