היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

סעיף אחריות צולבת כמגבלה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

 

 

ביטוח סיכוני ייצוג ע"י ידוענים

מאת קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים

טייגר וודסבארץ כמו בחו"ל, נעשה שימוש בידוענים "סלבריטי" על מנת לקדם מכירות או גם למתג מוצרים על ידי שיוכם לאישיות ידועה המהווה מודל חיקוי לקבוצות  מסוימות. חוזי ייצוג נערכים עם ידוענים כדבר שבשגרה וכך במשך התקופה המוגדרת בהסכם עומד הידוען לרשות החברה אשר את מוצריה הוא אמור לקדם במסעי פרסום.

 

החשיפה של מותגים או גופים עסקיים מביאה בדרך כלל תועלת עסקית רבה למפרסם. כך למשל קרה בעקבות ביקורם של אשטון קוצ'ר ופמלה אנדרסון שנערכו בארץ החסות של חברות מסחריות והביאו חשיפה תקשורתית למזמינים שעלותה מוערכת בסכומים גבוהים יותר מהשקעת המפרסם.

 

בצד הכדאיות של ייצוג על ידי ידוענים, קיים גם הסיכון של החברה לפגיעה בתדמיתה במקרה שבו הידוען מסתבך בשערוריה המסבה לו ולחברה אותה הוא מייצג "בושות", כפי שקרה למשל במקרה של טייגר וודס. חברה המשקיעה מיליונים במסעי פרסום עשויה להפסיד את השקעתה גם באותם מקרים שבהם הידוען לא עשה דבר רע אלא פשוט הלך לעולמו בטרם עת או הפך להיות נכה.

 

המבטחים בחו"ל מציעים ביטוח לחברות ולגופים מסחריים שמחתימים ידוענים ובכלל זה חברות פרסום, יחסי ציבור העובדים עם מערכות תקשורת כנגד אובדן ההשקה בעלויות הייצור או בסכומים אשר שולמו או נתנה התחייבות לשלמם בעבור זמן שידור שהוזמן מראש להזמין מראש זמן אוויר בשלב מותו של הידוען או נכותו וגם במקרה שבו הידוען הסתבך בשערורייה שיש בה חרפה למפרסם.

 

מדובר בכיסוי ביטוחי שנועד לכסות את אובדן ההשקעה במסע פרסום וקידום מכירות מכל סוג ובכלל זה באינטרנט, בטלוויזיה, בקולנוע, במבצעי מכירות, בשידורי רדיו, בתמונות סטילס ופוסטרים, מגזינים עיתונות, חוברות ועוד.

 

 תמצית הכיסוי הביטוחי למקרים של מוות, נכות וחרפה של הידוען, כאשר הביטוח נרכש בדרך כלל לתקופה של שנה ונערך לפני תחילת מסע הפרסום.
 

  • מוות של הידוען – הביטוח ניתן בקרה של מותו של הידוען בתקופת מסע קידום המותג או במהלך תקופת הביטוח, כפי שסוכם. חברות הביטוח בדרך כלל דורשות כדרישת סף, חתימה של הידוען על הצהרת בריאות.
     

  •  נכות של הידוען – בשל תאונה או מחלה של הידוען הגורמת לביטול או לעיכוב של מסע הפרסום.
     

  • בושה וחרפה של הידוען העשויה לפגוע במפרסם – הכיסוי כולל כל מעשה פלילי או עבירה נגד מוסר או מעשה הפוגע בהגינות הבסיסית שנעשה  על ידי הידוען וכן כל מצב או אירוע שמעורב בו הידוען הגורם לו לביזוי, הוצאת שם רע או גם מעורר עלבון או זעזוע בקהילה והמשפיע לרעה על מסע הפרסום או גם שיווק המוצר או קידום המותג על ידי הידוען.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright