היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 20/10/2006

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח


 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2006

 

חתמים יקר - ניסוח השווה 1.1. ביליון דולר

 

 

הסוגיה:

 

המונח "חתם יקר" אינו מחמאה. הכוונה לחתם ביטוח שעבודתו יקרה מאוד למבטח, והתוצאה יכולה להיות:

  • תשלום תביעות מיותרות או בסכומים גבוהים פי כמה מאלו שהמבטח התכוון לשלם.
     

  • קבלה לביטוח של עסקים מיוחדים הדורשים אישור מבטחי משנה מבלי להודיע דבר וחצי דבר למחלקת המשנה של חברת הביטוח.
     

  • אי קבלה לביטוח של עסקים טובים בשל גישה מונעת פחדים בלתי סבירים או הסתמכות על דוחות הזויים של "מומחים".

 

דוגמאות:

  • פסק דין שניתן בארה"ב -  ניסחת שילמת - ע"י בית המשפט הפדראלי לערעורים בנושא ביטוח מגדלי התאומים בניו-יורק שקרסו בפעולת טרור של אלקעידה ביום 11/9/2001. בשל השוני שבניסוח הפוליסות השונות שהוצאו לביטוח הנכס, נקבע, כי לפי חלק מהן מדובר בנזק אחד ולפי הניסוח בחלקן האחר פגיעה של כל מטוס נחשבת כאירוע בפני עצמו. וכך במקום שהיזם יקבל את גבול האחריות לנזק ראשון בסך 3.5. ביליון דולר נפסקו לזכותו פיצויים בסך כולל של 4.6  ביליון דולר. ההפרש הוא 1.1 ביליון דולר! בשל ההבדל שבנוסח הפוליסות.
     

  • משולחני בשבוע האחרון - דוח סוקר שביקר בדירת מגורים וציין בהיסטורית הנזקים פגיעת סקאדים של סאדם חוסיין ו"פנינים" נוספות שלא ידעתי אם לצחוק או לבכות...

 

פתרון

  • במילה אחת - זהירות

  • בשתים - תשומת לב

  • בהסבר רחב יותר - הקפדה על הנוסחים שכותבים בפוליסה, בדיקת עבודתם  של חתמים וסגירה באמצעות מחשוב של כל הצעות הביטוח המונפקות בשם החברה, השקעה בהכשרה של חתמים, בדיקה מתמדת של דוחות סוקרים ומעריכים ובמקרה הצורך לא להירתע מקבלת תמיכה מקצועית מגורמים חיצוניים המתמחים בייעוץ למבטחים בכל הקשור בניסוח תנאי פוליסה, הכשרת עובדים, חיתום, שיווק, תביעות וכו'.

 

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright