היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 26/3/2006

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 
תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2006

ביטוח חבויות:

 השנים האבודות וביטוח אחריות מוצרים המיועדים לקטינים

 

הלכת השנים האבודות שנקבעה על-ידי בית המשפט העליון, מתייחסת להיקף הפיצוי בדיני נזיקין וקובעת, כי בפיצוי נזיקי יש לקחת בחשבון את  אמדן השתכרותו העתידית של הנפגע בשנות החיים שנגזלו ממנו בשל מעשה העוולה.

 

 ברע"א 8925/04, נקבע כי ניתן להחיל את ההלכה רטרואקטיבית לגבי מקרים שהדיון בהם החל לפני שנקבעה ההלכה בהנחה שחברות הביטוח יכולות לשאת בנטל.


 

הטיפ החדש מפנה את תשומת הלב לביטוח  אחריות חוקית כלפי צד שלישי שהם קטנים.

 

כאמור בטיפים הקודמים לאור הפסיקה, יש לקחת בחשבון אובדן ההשתכרות העתידית גם של קטין שטרם השתכר למחייתו במועד בו נפגע.

 

יש להפנות את תשומת הלב לביטוחי אחריות אשר חלקם התאפיין בעבר בקביעת גבולות אחריות נמוכים יחסית כמו:

א. ביטוח צד ג' למוסדות לימוד.

ב. ביטוח צד ג' של מורים.

ג. ביטוח צד ג' של גני ילדים.

ד. ביטוח צד ג' של קייטנות.

ה. ביטוח צד ג' ואחריות מקצועית של פארקים לשעשועים, אטרקציות, ספארי וכו'.

ו. ביטוח אחריות מקצועית של רופאי ילדים וכן מטפלים, מרפאים, מכונים, קלינות המיועדים לטיפול בילדים וכד'.

 

 

גם כאן, כמו בביטוח חבות המוצר, מן הראוי להתייחס לרמת ההכנסה של הורי הילדים בקביעת גבולות האחריות הואיל וגודל הפיצויים נגזר מיכולת ההשתכרות העתידית.

 

כן מומלץ להימנע במידת האפשר מחידוש אוטומטי של ביטוחי אחריות ולקבל מהמבוטחים אישור בכתב לקביעת גבולות האחריות בפוליסה וזאת על מנת למנוע טענות כלפי סוכנים ו/או מבטחים על כך שלא עדכנו את המבוטחים לגבי הצורך להגדיל את גבולות האחריות וחידשו את הפוליסה באופן אוטומטי עם גבולות אחריות נמוכים מדי ובלתי ראויים.

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright