עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 6/4/2010

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

כל הטיפים לשנת 2010

 

סוכן הביטוח אינו אמור לעבוד בחינם

מאת קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים

 

כל מי שמכיר אותי אישית יודע שזאת דעתי הנחרצת שלא השתנתה במהלך השנים וכפי הנראה גם לא תשתנה.

 

על כן שמחתי לקרוא את דבריה של השופטת אירית מני-גור מבית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה בת"ק 3141-11-09 יניב ואח' נ' שירביט:

 

"באשר להוצאותיה של סוכנת הביטוח – התלבטתי רבות האם יש להשיב לתובע את מלוא סכום ששילם לסוכנת בגין הטיפול. עיינתי בחשבונית וראיתי כי סכום זה שולם בנוב' 2009, מעל חצי שנה לאחר קרות אירוע הביטוח. יש להניח שהתובעים לא יכלו להתמודד מול חב' הביטוח בעצמם ונזקקו לשירותיו של איש מקצוע. לו היתה חב' הביטוח נענית לתובעים ומבהירה את עמדתה מייד בתחילת הדרך, היה נחסך טיפול זה ואף תביעה זו היתה נחסכת. אולם לאור עמדתה של הנתבעת חסרת תום הלב, אין לה להלין אלא על עצמה על כך כי התובעים נזקקו לשירות שניתן להם. אינני סבורה שהסוכנת שמכירה את התובע מתיקי ביטוח אחרים צריכה לטפל בתיק זה חינם, ביטוח שאינו קשור אליה ואשר לא היא ערכה אותו, ולא נהנתה מהעמלות בגין אותה פוליסה. "

 

אזהרה לסוכנים:

בכל זאת עלי להפנות את תשומת לבם של סוכני הביטוח שלא כל הפוליסות לביטוח אחריות מקצועית לסוכני ביטוח מכסות אחריות בשל ייעוץ בתיק שבו הסוכן אינו משמש כמתווך, דוגמת המקרה דלעיל.

 

על כן, לפני מתן ייעוץ למבוטח במקרים דומים, ממליצה לבדוק את קיומו של הכיסוי לאחריות מסוג זה בפוליסה הספציפית של הסוכן לפני מתן התשובה המקצועית למבוטח.

 

בברכה

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 


 

תגובתו של מייק ברוקס מחברת הביטוח "שירביט"

 

קטיה שלום,

 

ראיתי את התגובות של אליהום באינטרנט על הנושא של תביעה זו.

לצערי לא כובד כאן עקרון עיתונאי בסיסי של הזמנת תגובה.

 

לידיעתך העובדות :

  1. המבוטחים הגישו תביעה בגין דמי ביטול עקב פטירת אב המבוטח.

  2. תביעתם מעולם לא נדחתה !!!!!!!

  3. היו שתי נקודות אותם ביקשנו לברר : א. האם הארוע היה בלתי צפוי ולצורך כך ביקשנו מהמבוטחים לתת לנו שחרור סודיות רפואית של האב ז"ל. וב. מדוע בטלו רק ברגע האחרון אילו היו מבטלים בסמוך לפטירת האב ז"ל דמי הביטול היו פחות ממחצית !

 

המבוטחים ניתקו מגע ופנו לתביעות קטנות. כפי שידוע לך היטב בהיות בהמ"ש לתביעות קטנות פטור מדיני ראיות, לא אחד פסקי הדין שלה לוקים בגישת "חפש את הכיס העמוק".

 

במקרה זה אנו מנויים מלהביא לידיעת הציבור את מצב הרפואי מפאת חסיון הפרט, אך בטוחני כי אותם "צדיקים" המגיבים ללא ידיעת העובדות, היו משנים את דעתם אילו ידעו אותם.

 

יש לזכור שכאשר מבטחים נדרשים לשלם תביעות בלתי מוצדקות, בסופו של דבר זה הציבור שמשלם דרך הפרמיות, לכן לא ברור לי מה השמחה הגדולה ?

 

אנו מבטחים מאות אלפי נוסעים לחו"ל בשנה ומטפלים לשביעות רצון המבוטחים באלפי תביעות בשנה בלי שום מתווכים ויועצים. התמחותנו בבטוח נסיעות נמשכת בהצלחה מעל 25 שנה.

 

לא אחת חברות בטוח מפסידות תיק בתביעות קטנות ובערעור הדבר משתנה. פעמים רבות אי הגשת ערעור נובע משיקולי עלויות גבוהות מול סכום קטן.

 

יום טוב

מייק

 

 

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright