עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

טיפ השבוע 12/4/2009

הטיפים של היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

תבליט

היועצת קטיה שורצמן

תבליט

יועץ  ניהול סיכונים בביטוח כללי

תבליט

הקמה וניהול  אתרי ביטוח

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

כל הטיפים לשנת 2009

צריך לחשוב על תגמול הסוכנים

 

למדריך סוכן הביטוח

 

בשל התוצאות העצובות של מרבית המבטחים לשנת 2008 הנובעות ברובן מהמשבר הכלכלי אך לא רק. חשוב לתת את הדעת להבטחת מקור הפרנסה של סוכני הביטוח על מנת שיוכלו לספק בשעת אמת את השירות הנדרש למבוטחים.

 

כך למשל פורסמה טיוטת חוזר שנועדה לאסור על סוכני הביטוח לגבות עמלה מנותני שירותים בעת טיפול בתביעות. מדובר למעשה בהמשך לחוזר הסדר השמאים האוסר על סוכנים לקבל עמלות משמאים וממוסכים.

 

בפועל סוכני ביטוח נדרשים ליתן המלצות למבוטחים גם שלא בעת ישוב תביעות כמו למשל הפניית סוקרים, מעריכים, ספקי מיגון ועוד. לפי לשון הטיוטה מכלל לאו יוצא הן, כלומר סוכני הביטוח רשאים לגבות עמלות מנותני שירות כל עוד לא מדובר ביישוב תביעות?! אם זה המצב, אז מדוע שלא יצוין כך במפורש?!

 

לטעמי הגיעה העת לשנות את חוק הפיקוח ולקבוע בו אפשרות לקביעת עמלת רכישה מזערית שתשולם לסוכני ביטוח על ידי המבטחים (סעיף 41 (ד) לחוק הפיקוח שנולד בסוף שנות השבעים מאפשר לקבוע עמלת מקסימום בלבד). ובנוסף לכך, רצוי לאפשר לסוכן לגבות מלקוחותיו שכר הולם בעבור פעולות שאינן קשורות לרכישת הביטוח הנעשות לבקשתם ובכלל זה בדיקת צרכים ומתן הצעות מחיר שכוללות הכנה של תוכנית ביטוח.

 

צעד נוסף שמתבקש הוא הגדרה ברורה וסדורה של תפקידי סוכן הביטוח, כך שציבור המבוטחים ידע באופן ברור ביותר למה עליו לצפות החל מקבלת הצעת המחיר הראשונה, סקרים, מגונים, הערכות, בדיקות קבלת הפוליסה, שינויים בתקופת הביטוח, אישורי ביטוח, חידוש, הגשת התביעה, הטיפול בתביעה  וקבלת התשלום.

 

דבר נוסף, החשוב לא פחות הוא להסדיר בחוק את חלוקת האחריות שבין המבטח לבין המבוטח בהצגת תנאי הפוליסה והמיגון בהשוואה לסיכום המקורי עם המבוטח.

 

בתקופה של חוסר ביטחון ואי וודאות כלכלית סוכן הביטוח מהווה את הדמות שמייצגת את ענף הביטוח כולו בפני הציבור ובעת כזאת יותר מכל חשוב לשמור ולחזק את ידו ולשמור על מעמדו.

 

בברכה,

 

שלכם

 

קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ומנהלת אתרים

 


 

 

 

הגולשים ומקבלי הטיפ מוזמנים לכתוב תגובות וחוויות

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright