היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

חדשות הביטוח ליום 16/5/2011 - כבישים אדומים בדרום

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

 

 אור ירוק: הכבישים בדרום הם המסוכנים ביותר

             

מפת תאונות הדרכים באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

התייחסות עמותת אור ירוק לאור התאונות הקטלניות בסוף השבוע האחרון בהן קיפחו את חייהם ארבעה מבני משפחת שוורץ, ושני צעירים בתאונה שאירעה סמוך לצומת תל ערד (כביש 31).

 

לפי נתוני עמותת אור ירוק: 24% מההרוגים בתאונות הדרכים בתקופה שבין שנת 2010 ועד לחודש מרץ 2011 נהרגו בכבישי מחוז הדרום כאשר מדובר בשיעור הגבוהה ביותר מכלל מחוזות המדינה. בכביש הערבה בתקופה שבין אוקטובר 2006 לינואר 2011 איבדו את חייהם 31 בני אדם, ו-60 נפצעו בו באורח קשה בתקופה זו.

 

מתוך ממצאי מחקר שנערך בעבור העמותה, נמצא, כי בישראל קיימים 71 כבישים אדומים ו-125 צמתים מסוכנים.

 

אזור הדרום נמצא כאזור המסוכן ביותר בישראל הואיל וניתן למצוא בו את הריכוז הגבוה ביותר של כבישים אדומים.

 

דו"ח ביקורת, שפרסמה עמותת אור ירוק בנושא כבישים וצמתים אדומים בישראל (אשר התבסס על מחקר, שערכה ד"ר ויקטוריה גיטלמן מהטכניון בהזמנת אור ירוק), חשף עוד ב-2008, כי האורך הכולל של קטעי הכביש המסוכנים במדינת ישראל הוא 337 ק"מ (בתחום הלא עירוני). 71 מהכבישים מוגדרים "כבישים אדומים", שבהם יש סיכון גבוה במיוחד להיקלע לתאונה; כן מוגדרים 125 צמתים כצמתים מסוכנים.

 

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, אמר, כי "כביש הערבה מאופיין בכך שאין בו הפרדה בין הנתיבים, ולכן כל טעות של נהג, מכל כיוון, גורמת במקרים רבים לתאונת דרכים קטלנית. מכיוון שהתשתית בכביש אינה סלחנית לטעויות של נהגים, מדובר בתאונות עם עוצמת פגיעה כפולה של שני כלי הרכב, המגיעים במהירות אחד מול השני. בנוסף, יש בכביש בעיות של עיקולים, ומחסור בתאורת דרך מתאימה בשעות החשכה. כביש 90 הוא גם כביש ארוך ומונוטוני גם מבחינת הנוף, וקשה לשמור בו על ריכוז, ערנות ודריכות לאורך כל הנהיגה."

 

לפי אבואב: מזמן דובר על הצורך לשדרג את הרמה הבטיחותית של הכביש, כיוון שאין חלופה אמיתית להגעה לדרום. התאונות בכביש הערבה נמשכות רק בגלל שלא משקיעים בכביש הזה, וחוסר ההשקעה מוביל בצורה חד משמעית למספר ההרוגים הגבוה באותו כביש. ללא השקעה – המצב הזה ימשיך עוד שנים רבות."

 

 

 

מפת התאונות באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright