היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

חדשות הביטוח ליום 2/11/2010 - מחקר בטיחות

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

מחקר: תוכניות בטיחות בדרכים בעשר מדינות מובילות

 

פרופ' בכור, החוקר ההראשיבאתר האינטרנט של איגוד חברות הביטוח מתפרסם מחקר של חוקרים מהטכניון בחיפה בראשותו של  פרופ' שלמה בכור  ושני חוקרים נוספים, גב' לימור הנדל ואיג' רובי כרמל. מוסד המחקר הוא: מרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים.

המחקר בודק תוכניות לקידום הבטיחות בדרכים בעשר המדינות המובילות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים וכולל המלצות לשימוש בממצאים הפרטניים שנאספו במחקר יכולים לשמש בסיס לפיתוח תוכנית לאומית חדשה לקידום הבטיחות בדרכים בישראל.

 

מימון המחקר ע"י: קרן המחקרים בענייני ביטוח ליד איגוד חברות הביטוח בישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

 

מתוך תמצית הדו"ח:

 

"בשלב השלישי של המחקר, נערכה בחינה של התאמת ההתערבויות שפעלו במדינות האחרות לצרכים של ישראל. ממצאי המחקר, עולה, כי בישראל, עד כה, לא קיים מסמך מקיף שהיה מגדיר את בעיות הבטיחות העיקריות במדינה.

 

בעבור ישראל הוגדרו 12 בעיות בטיחות שהן: האוכלוסיות הפגיעות של רוכבי אופנוע, ילדים, קשישים והולכי רגל: נהגים צעירים: התנהגויות לא בטוחות –מהירויות נסיעה גבוהות, אי שימוש באמצעי בטיחות ברכב, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, רמת בטיחות נמוכה של הדרכים החד-מסלוליות: בטיחות לא מספקת של רחובות עירוניים: אי הטמעת אמצעי הבטיחות  בצי הרכב: הצורך בשיפור ניהול הבטיחות. בהמשך, בעיות הבטיחות שזוהו בישראל, הושוו עם בעיות הבטיחות העיקריות שנמצאו במדינות המובילות בתחום ונמצא ש-11 בעיות של ישראל משותפות ליותר ממחצית מהמדינות, בעוד שבעיה אחת –היפגעות גבוהה של אוכלוסיית הולכי הרגל –שותפה לישראל ולמחצית מהמדינות המובילות.

 

לכל בעיית בטיחות שאובחנה בישראל, נבחנה רשימת האמצעים וההתערבויות שהופעלו בנושא זה, במדינות האחרות. האמצעים וההתערבויות אשר אכן יושמו במדינות האחרות ומכאן, תרמו להצלחת מדינות אלה בהורדת מספרי ההרוגים והנפגעים בתאונות הדרכים, מובאים בתור התערבויות הבטיחות המומלצות ליישום בתנאי הארץ."

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright